بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
آمادگی صادرات ۵۰ میلیون تنی غلات روسیه به بازار‌های جهانی
رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد که روسیه آماده است حدود ۵۰ میلیون تن غلات و دو میلیون تن آمونیاک به بازار‌های جهانی صادر کند.
کد خبر : ۲۶۲۲۲۹

آماده صادرات ۵۰ میلیون تن غلات به بازار‌های جهانی

بورس نیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد که روسیه آماده است حدود ۵۰ میلیون تن غلات و دو میلیون تن آمونیاک به بازار‌های جهانی صادر کند.

پوتین در جلسه امروز جمعه شورای امنیت روسیه گفت: ما معتقدیم که افزایش محموله‌ها به فقیرترین کشور‌ها درست است. در مجموع تا پایان سال ۳۰ میلیون تن غله عرضه خواهیم کرد و آماده هستیم این حجم را به ۵۰ میلیون تن یا بیشتر برسانیم، زیرا امسال برداشت خوبی داریم.

پوتین تاکید کرد که روسیه بین ماه‌های می‌تا آگوست (اردیبهشت تا مرداد) ۶.۶ میلیون تن غلات به بازار‌های جهانی صادر کرده است که از این میزان ۶.۳ میلیون تن به کشور‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین ارسال شده است.

رئیس جمهور روسیه درباره صادرات کود‌های شیمیایی گفت: روسیه در چهار ماهه امسال هفت میلیون تن کود شامل پتاس، نیتروژن، کود‌های مرکب و کود‌های مخلوط صادر کرده است که حدود سه میلیون تن آن معادل نیمی از این میزان به کشور‌های آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین رفتند.

پوتین با اشاره به اینکه روسیه آماده تامین آمونیاک به میزان حدود دو میلیون تن است، افزود: می‌توان از آن مقدار زیادی کود تولید کرد و با استفاده از این کود‌ها مقادیر زیادی گندم تولید کرد.

پوتین همچنین آمادگی روسیه را برای اهدای کود پتاس رایگان به کشور‌های در حال توسعه که بیشتر به آن نیاز دارند، ابراز کرد.

وی افزود: به دلیل تحریم‌ها مقادیر زیادی کود‌های شیمیایی روسی در برخی بنادر کشور‌های اروپایی انباشته شده است.

پوتین از لغو محدودیت‌های کمیساریای اروپا برای عرضه کود‌های روسی استقبال کرد، اما تاکید کرد که ممنوعیت عرضه به آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین غیرقابل قبول است و این ممنوعیت را تبعیض غیرقابل قبولی علیه شرکای ما توصیف کرد.

وی به وزارت امور خارجه کشورش دستور داد تا برای حل این مشکل با مقامات ذیربط از جمله سازمان ملل متحد همکاری کند و راه حلی برای صادرات کود‌های بلاروس نیز لحاظ شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازارهای جهانی؛

سقوط نفت به کانال ۸۰ دلاری

توسعه صادرات لوازم خانگی در دست اقدام
دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت:

توسعه صادرات لوازم خانگی در دست اقدام

با توافق انجام شده بین روسیه و چین؛

پرداخت پول گاز روسیه با روبل یوان توسط چین

ارسال نظر