بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
مهدی افنانی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تسهیل ورود نقدینگی به بازار سهام اقدام مثبتی است/ معرفی دو گروه پیشتاز تا پایان سال

بازار سهام در طول مهرماه هم نتوانسته شرایط مطلوب و رو به رشدی از خود برجای گذارد و تا پایان معاملات دیروز ۱۸ مهرماه ، سهامداران مجموعا ۲۶۴ هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان زیان در سبدهای خود شناسایی کردند. از طرفی قیمت ها آنقدر پایین آمدند که بسیاری از کارشناسان بر ارزندگی بازار سهام صحه می گذارند.
کد خبر : ۲۶۳۰۳۱

بازار، خنثی سال را به پایان می‌رساند

بورس نیوز: بازار سهام در طول مهرماه هم نتوانسته شرایط مطلوب و رو به رشدی از خود برجای گذارد و تا پایان معاملات دیروز ۱۸ مهرماه ، سهامداران مجموعا ۲۶۴ هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان زیان در سبدهای خود شناسایی کردند. از طرفی قیمت ها آنقدر پایین آمدند که بسیاری از کارشناسان بر ارزندگی بازار سهام صحه می گذارند.

تسهیل ورود پول به بازار سهام اقدام مثبتی است / ریسک ها همچنان پابرجا هستند

مهدی افنانی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز، تشریح کرد: افزایش ۱۰ برابری نقل‌ و انتقال از درگاه پرداخت و کارت‌خوان‌های کارگزاری، انتقال پول به بازار سهام را اندکی تسهیل کرده است. اما این اقدام به دلیل وجود ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک حاکم بر فضای بازار سهام تأثیر فوری و لحظه ای نخواهد داشت، باید در نظر داشت علاوه بر برجام تعیین تکلیف بحث بودجه سال آینده نیز بر بازار سرمایه سایه افکنده است. بحث بودجه، حاکمیت شرکتی و قیمت‌گذاری دستوری باید تعیین تکلیف شود. از طرفی ابهام برجام همچنان پابرجاست و نمی‌توان با اخبار منتشرشده از آن به‌درستی تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: در این روز‌ها برخی کارگزاری‌ها با سامانه معاملات خود به مشکل برخورده‌اند، از طرفی زیرساخت اینترنتی هم باید تأمین شود که قطعی ناشی از اعتراضات درروند معاملات خللی ایجاد نکند. به نظر می‌رسد گره خوردن رویداد‌های امنیتی با مسائل اقتصادی ابهامات بازار سهام را بیشتر کرده، چراکه در این روز‌ها معاملات با سختی انجام می‌شود.

بازار، خنثی سال را پایان می‌دهد/ می توان به این دو صنعت امیدوار بود

افنانی با تأکید بر ریسک‌های موجود در بازار سهام گفت: با باقی ماندن ریسک‌ها، بازار سرمایه تا پایان سال به‌صورت خنثی به کار خود ادامه می‌دهد و نحوه حل این ریسک‌ها هم در روند معاملات بسیار تأثیرگذار خواهد بود. روند بازار سرمایه روزی مثبت و روزی منفی است به‌طوری‌که شاخص کل در همین محدوده باقی خواهد ماند. با مرتفع شدن مباحث برجام و بودجه می‌توان صنایعی را که از این دو موضوع تأثیر می‌پذیرند، به‌عنوان پیشتاز معرفی کرد، اما در بحث جهانی پالایشگاهی‌ها و پتروشیمی‌ها روبه بهبود هستند. پالایشگاهی‌ها و پتروشیمی‌ها کف‌های جدیدی را دیده‌اند و می‌توان به روند صعودی آن‌ها امیدوار بود، درمجموع برای بسیاری از صنایع کف‌های قیمتی دیده می‌شود.باید گفت با روشن شدن هرچه بیشتر فضای اقتصادی کشور و شفاف شدن بازار سرمایه بسیاری از صنایع جایگاه رشد دارند.

در کوتاه مدت امید چندانی به رشد بازار سهام نیست

این فعال بازار سهام در آخر به بورس نیوز گفت: باید مرجع قیمت‌گذاری دلاری بازار سهام مشخص باشد. دولت نیز باید میزان اخذ مالیات در بودجه سال بعد را مشخص کند، اگر ابهامات بازار سهام رفع شود این بازار ظرفیت رشد و رسیدن به قیمت‌های بالاتر را هم دارد. از سوی با شرایط فعلی و در کوتاه‌مدت امید چندانی نمی‌توان به بازار سرمایه داشت.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
معاملات الگوریتمی مشکل بازار سرمایه نیست
امیر موسوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

معاملات الگوریتمی مشکل بازار سرمایه نیست

انتشار گزارش های امیدوارکننده تابستان / بازار سهام توان بازگشت دارد؟
سمیه صفری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

انتشار گزارش های امیدوارکننده تابستان / بازار سهام توان بازگشت دارد؟

مهدی علم‌الهدی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

محدوده ارزندگی بازار سهام/ ناشران سهام خود را بیمه می‌ کنند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
این بحث ها نظرات کارشناسان است منتها تصمیمات صعود و نزول را دیگران می گیرند