بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
غلامرضا جمشیدی، مدیرعامل پتروشیمی پردیس در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

پتروشیمی پردیس در حداکثر ظرفیت تولید / سهامداران منتظر خبر خوب باشند

پتروشیمی پردیس در حداکثر ظرفیت تولید / سهامداران منتظر خبر خوب باشند
ارزان‌فروشی اوره در روسیه و رقابت آن با ایران از مشکلاتی است که صنعت اوره در ایران با آن درگیر است.
کد خبر : ۲۶۳۰۵۷

ارزان‌فروشی در روسیه بلای جان اوره‌سازان

بورس نیوز: صنعت اوره درگیر با مشکلاتی اعم از ارزان فروشی روسیه در بازارهای جهانی است. از طرفی اروپا ظرفیتی برای انبار کردن اوره ندارد در این شرایط می‌توان آینده مثبتی را برای اوره‌سازان در ایران متصور بود.

 

غلامرضا جمشیدی، مدیرعامل پتروشیمی پردیس در گفتگو با بورس نیوز، تشریح کرد: صنعت اوره درگیر با مشکلاتی اعم از ارزان فروشی روسیه در بازارهای جهانی است، از طرفی اروپا ظرفیتی برای انبار کردن اوره ندارد و پیش‌بینی می‌شود که شرایط اوره با هم‌افزایی که با اوره سازان داخلی ایجادشده و اضافه شدن پتروشیمی‌های لردگان و مسجدسلیمان به این کارگروه بهتر شود.

وصول مطالبات از دولت در برنامه پتروشیمی پردیس

وی درخصوص وضعیت مطالبات شرکت و دریافت دیون از دولت عنوان کرد: شرکت بحث مطالبات از دولت را مطرح می‌کند ، که سقف مطالبات به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. برای وصول مطالبات اقدامات زیادی انجام‌شده، پیشنهاد‌هایی هم برای اخذ سهام پتروشیمی‌ها و ایجاد ردیف بودجه‌ای ارائه‌شده است. با توجه به زیرساخت موجود در وزارت رفاه امکان فروش نفت هم برای وصول مطالبات از دولت وجود دارد.

صنعت اوره بدون برنامه‌ریزی دچار بحران می‌شود/ مشکل در صنعت اوره منجر به بحران غذایی می شود

جمشیدی در مورد احتمال بروز مشکل برای شرکت های پتروشیمی به واسطه تغییر فروش نرخ گاز در بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: درگذشته ۲۵۳ درصد قیمت یوتیلیتی پتروشیمی‌ها افزایش‌یافته که این موضوع در حال پیگیر‌های قضای و حقوقی است. گا‌ها اخباری مبنی برافزایش نرخ گاز هم منتشر می‌شود، که بودجه‌بندی را سخت از قبل می‌کند و پیش‌بینی آینده را هم با مشکل مواجه خواهد کرد. باید ارقام یوتیلیتی و نرخ گاز تثبیت شود تا شرکت‌ها بتوانند با تصمیم‌گیری درست و حاشیه سود مناسب به فعالیت خود ادامه دهند. 

وی افزود: افزایش نرخ جهانی منجر به سوددهی اوره‌سازان شده است، در غیر این صورت وضعیت اوره‌سازان بدتر از متانولی‌هاست. باید گفت میانگین فروش اوره در سالیان قبل نزدیک به ۲۰۰ دلار بوده و بدون برنامه‌ریزی دقیق ، نمی‌توانستیم برای این صنعت وضعیت خوبی متصور شویم . اگر برنامه‌ریزی درستی برای نرخ یوتیلیتی و گاز صورت نگیرد احتمال اینکه صنعت اوره با بحران شدید مواجه شود وجود دارد، اوره با بحث امنیت غذایی ارتباط مستقیم دارد و احتمال انتقال بحران به صنعت غذایی نیز بالا است.

پتروشیمی پردیس در حداکثر ظرفیت تولید / سهامداران منتظر خبر خوب باشند

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در پایان گفتگو با بورس نیوز تبیین کرد: با توجه به اورهالی که در زمان قطعی گاز در شرکت پتروشیمی پردیس انجام شد ، در پیک ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهیم. از طرفی قطعی گاز در پاییز و زمستان را پیشرو داریم و اقدامات شرکت گاز برای این موضوع موردبحث است. پیک فروش اوره در پاییز و زمستان است، از سوی دیگر مصرف گاز در داخل کشور افزایش می‌یابد باید تمهیدات دولت و شرکت گاز را برای این چالش در نظر گرفت. اگر مشکل گاز چالشی ایجاد نکند، تولیدات شرکت با حداکثر ظرفیت انجام می‌شود. سهامداران در روزهای آتی منتظر یک گزارش خوب از پتروشیمی پردیس روی سامانه کدال باشند.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جهش درآمدی
نگاهی به عملکرد مالی پرداخت الکترونیک پاسارگاد

جهش درآمدی "پی‌پاد" در ۲ سال گذشته

افزایش سرمایه‌گذاری
ومعادن در بازار سرمایه ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد؛

افزایش سرمایه‌گذاری "ومعادن" طی یک سال گذشته

معاملات الگوریتمی مشکل بازار سرمایه نیست
امیر موسوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

معاملات الگوریتمی مشکل بازار سرمایه نیست

رشد ۶۱۹ درصدی ارزش بازار سرمایه‌گذاری صدر تأمین
سود یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومانی "تاصیکو" سود سهام محقق شده؛

رشد ۶۱۹ درصدی ارزش بازار سرمایه‌گذاری صدر تأمین

ارسال نظر