بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

مقدمات ورود "تیپاکس" به بازار سرمایه انجام شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی ما این است که شرکت تیپاکس را سال آینده به عنوان اولین شرکت در بورس داشته باشیم. مقدمات آن نیز انجام شده و فکر می‌کنم که امیدنامه آن را تا پایان سال جاری بتوانیم نهایی کنیم.
کد خبر : ۲۶۳۳۱۹

مقدمات ورود

حسین رضایی، مدیر ارشد توسعه شرکت های هلدینگ فاخر در گفتگو با بورس نیوز اظهار کرد: هلدینگ فاخر ۵ سال پیش توسط سرمایه گذارانی که شرکت‌های مجزایی را ایجاد کرده بودند به وجود آمد تا بتواند با ایجاد هم افزایی به شرکت‌هایی که وجود داشت و سرمایه گذاری‌هایی که درحال انجام بود به سمت خلق یک اکوسیستم حرکت کند.

وی افزود: طبیعتا بعضی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ شرکت‌هایی هستند که قبل از ایجاد هلدینگ مثل تیپاکس، اکتیران و ... هستند. باقی شرکت ها، شرکت‌های جدیدی هستند و رویکردشان نیز به این صورت بود که چون امکان سرمایه گذاری بزرگ برای ارائه سرویس‌های متنوع موردنیاز مشتریان اعم از مردم و کسب و کار‌ها وجود نداشت اکوسیستمی لازم بود که شرکت‌ها بتوانند با اسم خودشان سرویس‌های خاص خود را ارائه کنند.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بنابراین هلدینگ به سمت ایجاد زیرساخت برای مجموعه‌های مجزا از هم رفت تا امکان تبادل ارزش روی پلتفرم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که توسط هلدینگ ایجاد شدند شرکت‌هایی بودند که از نظر قانون تجارت مستقل بودند  و خودشان بر اساس قانون تجارت با یکدیگر همکاری داشته باشند تا اکوسیستم به بلوغ برسد.

رضایی درخصوص ورود شرکت های هلدینگ فاخر به بازار سرمایه توضیح داد: پیش بینی ما این است که شرکت تیپاکس را سال آینده به عنوان اولین شرکت در بورس داشته باشیم. مقدمات آن نیز انجام شده و فکر می‌کنم که امیدنامه آن را تا پایان سال جاری بتوانیم نهایی کنیم.

مدیر ارشد توسعه شرکت های هلدینگ فاخر درخصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در سال جاری نسبت به سال ورود ما تغییرات زیادی را دید. اما پیش بینی می‌کنیم که سال آینده هنگام ورود ما به بورس احتمالا بازار بتواند شرایط سازگاری خود را ایجاد کند و ما آمادگی ورود داریم.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در همایش کیش اینوکس برگزار شد؛

برگزاری پنل تخصصی تامین سرمایه تمدن

به پایان ریزش در بازار سهام نزدیک هستیم؟
کامل ابراهیمیان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

به پایان ریزش در بازار سهام نزدیک هستیم؟

حسین خسرونژاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بازار سهام به محرک جدی نیاز دارد

معاملات الگوریتمی مشکل بازار سرمایه نیست
امیر موسوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

معاملات الگوریتمی مشکل بازار سرمایه نیست

ارسال نظر