بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
معاون وزیر صمت گفت: تاکنون بیش از ۳۰۳ میلیون کد رهگیری صادر شده و نشان می‌دهد که بخش زیادی از کالا‌ها و اقلام به این طرح پیوسته‌اند.
کد خبر : ۲۶۳۸۲۷

صدور بیش از 303میلیون کد رهگیری برای لوازم یدکی خودرو

بورس نیوز: محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت اظهار کرد: با اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاها، نه تنها اعتراضی از سوی اصناف شاهد نبودیم بلکه تولید داخلی با این طرح تقویت شد.

وی افزود: این طرح موجب مشخص شدن تفاوت بین کالا‌های اصلی و تقلبی در بازار شده است، کالا‌هایی که پیش از این با نام و نشان تجاری معتبر، اما تقلبی عرضه می‌شد و نگرانی‌های زیادی را بین آحاد مردم به‌ویژه در قطعات و لوازم‌یدکی خودرو‌ها به وجود آورده بود.

معاون وزیر صمت بیان‌ کرد: با مقابله‌هایی که انجام شده، اکنون رشد تولید انواع لوازم‌یدکی خودرو را در بازار شاهدیم و برخی واحد‌ها حتی تا هشت برابر رشد تولید و فروش را به ثبت رسانده‌اند و با کاهش قطعات تقلبی و یدکی، به اهداف مدنظر اصلی طرح دست یافته‌ایم.

وی خاطرنشان‌ کرد: با حمایت وزارت صمت از تولید قطعات یدکی خودرو، هم تولید افزایش یافته و هم جامعه‌ای با بیش از نیم میلیون نفر اشتغال از مواهب آن منتفع شده‌اند.

برادران ادامه‌داد: ما همواره از قطعه‌سازان بزرگ کشور خواسته‌ایم تا در تادیه حقوق قطعه‌سازان به‌ویژه مطالبات آن‌ها دقت نظر داشته و به موقع آن را انجام دهند تا آن‌ها نیز بتوانند به ارتقای سطح کیفی تولیدات خود به‌ویژه برنامه‌های دانش‌بنیان خود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۰۳ میلیون کد رهگیری صادر شده و نشان می‌دهد که بخش زیادی از کالا‌ها و اقلام به این طرح پیوسته‌اند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه‌ داد: برای رفع دغدغه برخی فعالان صنفی نیز به‌منظور اخذ شناسه برای کالا‌هایی که در انبار‌ها داشتند، مهلت داده شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در نیمه اول سال جاری اتفاق افتاد؛

کشف ۱۱۶ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق

ارسال نظر