بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۵ آبان ۱۴۰۱؛

انتظار ادامه موج جدید صعودی با بالا رفتن ارزش معاملات

انتظار ادامه موج جدید صعودی با بالا رفتن ارزش معاملات
از تاریخ ۱۴ ام آبان ماه شاهد افزایش ارزش معاملات در کلیت بازار بودیم، ولی این میزان در طی هفته جاری روند کاهشی داشته است.
کد خبر : ۲۶۴۳۴۷

ورود و خروج نقدینگی

بورس نیوز: از تاریخ ۱۴ ام آبان ماه شاهد افزایش ارزش معاملات در کلیت بازار بودیم، ولی این میزان در طی هفته جاری روند کاهشی داشته و صرفاً برای دو روز از تاریخ ذکرشده ورود نقدینگی به سهام رصد شده است. انتظار داریم جهت ادامه موج جدید صعودی ارزش معاملات مجدداً بالا رفته و به حدود ۶ همت در روز برسد.

الیوت

شاخص در قالب صعود انجام‌شده توانست کانال رگرسیون نزولی و همچنین میانگین متحرک مورد نظر را به سمت بالا بشکند فلذا به نظر می‌رسد روند نزولی قبلی به اتمام رسیده باشد و پس از اتمام اصلاح فعلی می‌توانیم به ادامه روند نزولی امیدوار باشیم.

ورود و خروج نقدینگی

ایچیموکو

شاخص در تایم فریم هفتگی پس از صعود، به داخل ابر کومو نفوذ کرده و هم‌اکنون به محدوده مقاومتی در (۱۴۰۸۰۰۰-۱۴۲۳۰۰۰) واحد رسیده است. این محدوده متشکل از کیجنسن، کیجنسن فلت شده در گذشته بازار و ابر کوموی فلت شده در آینده است.

ورود و خروج نقدینگی

در تایم فریم روزانه قیمت توانسته به بالای ابر کومو برسد و هم‌اکنون تنکنسن به سمت شاخص در حرکت بوده و کیجنسن به صورت فلت در آمده است. شرایط کلی صعودی تلقی می‌شود، ولی احتمال اصلاح شاخص و حرکت به سمت ابر کومو و کیجنسن فلت شده بالاست.

ورود و خروج نقدینگی

پرایس‌اکشن و RSI

در مدت زمان هفتگی پس از شکست خط روند نزولی RSI و تأیید شدن واگرایی مخفی مثبت (واگرایی مخفی معمولاً در راستای روند اصلی سهم صورت می‌گیرد و این امر نکته مثبتی برای بازار به شمار می‌آید.) قیمت نسبت به محدوده حمایتی (۱۲۱۰۰۰۰-۱۲۳۰۰۰۰) واکنش مثبت داشته و انتظار می‌رود در میان‌مدت از سقف قبلی در محدوده ۱۶۰۰۰۰۰ نیز فراتر رود. نخستین محدوده مقاومتی در مسیر شاخص (۱۳۹۰۰۰۰-۱۴۴۰۰۰۰) واحد بوده که هم‌اکنون نیز با آن برخورد داشته و محدوده مقاومتی بعدی در (۱۵۵۰۰۰۰-۱۶۰۰۰۰۰) واحد قابل مشاهده است.

ورود و خروج نقدینگی

در تایم فریم روزانه نیز محدوده مقاومتی (۱۴۲۰۰۰۰-۱۴۴۰۰۰۰) واحد جلوی رشد بیشتر شاخص را گرفته است و محدوده‌های حمایتی (۱۳۸۰۰۰۰-۱۴۰۰۰۰۰) و (۱۳۳۰۰۰۰-۱۳۵۰۰۰۰) واحد می‌توانند مناطق مناسبی برای اتمام اصلاح فعلی شاخص باشند.

ورود و خروج نقدینگی

پیوت‌ها

هم‌اکنون شاخص مابین پیوت سالیانه و مقاومت R۱ سالیانه در ۱۵۴۴۰۰۰ واحد قرار گرفته است.

ورود و خروج نقدینگی

جمع‌بندی:

شاخص کل پس از وقوع واگرایی مخفی مثبت در تایم هفتگی موفق شد خط روند نزولی RSI در این تایم فریم را به سمت بالا بشکند و انتظار می‌رود موج صعودی میان‌مدت جدیدی شروع شده باشد.

اولین محدوده مقاومتی میان‌مدت در مسیر شاخص (۱۳۸۰۰۰۰-۱۴۴۰۰۰۰) واحد بوده که هم‌اکنون نیز شاخص با آن برخورد کرده است. با توجه به ورود RSI در تایم روزانه به منطقه اشباع خرید به نظر می‌رسد احتمال واکنش اصلاحی نسبت به این منطقه وجود داشته باشد، ولی در میان‌مدت انتظار شکسته شدن این محدوده و حرکت به سمت محدوده (۱۵۴۵۰۰۰-۱۶۰۰۰۰۰) واحد را خواهیم داشت.

مناطق حمایتی شاخص کل نیز محدوده‌های (۱۳۸۰۰۰۰-۱۴۰۰۰۰۰) و (۱۳۳۰۰۰۰-۱۳۵۰۰۰۰) واحد بوده که می‌توانیم انتظار اتمام اصلاح را در نواحی ذکرشده داشته باشیم.

ورود و خروج نقدینگی

سید محمدعلی خضری – تحلیلگر تکنیکال شرکت سبدگردان آمیتیس

اشتراک گذاری :
ارسال نظر