بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
تحلیل تکنیکال شاخص کل  ۲۳ آذر ۱۴۰۱
حرکت شاخص در طی هفته گذشته مطابق با تحلیل تاریخ ۱۶ آذر انجام گرفت و ابتدا شاهد افت شاخص تا محدوده حمایتی مشخص شده و سپس حرکت به سمت محدوده مقاومتی مشخص شده در تحلیل گذشته بوده‌ایم.
کد خبر : ۲۶۵۲۶۲

تحلیل تکنیکال شاخص کل  ۲۳ آذر ۱۴۰۱+بورس نیوز

بورس نیوز:

در هفته جاری شاهد ورود نقدینگی به سهام در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه و خروج نقدینگی از سهام در سایر روز‌ها بوده‌ایم. همچنین ارزش معاملات نسبت به هفته قبل افزایش داشته، ولی کماکان انتظار داریم برای ادامه صعود بازار این روند افزایشی حفظ شده و تقویت گردد.

الیوت

تحلیل تکنیکال شاخص کل  ۲۳ آذر ۱۴۰۱

مطابق با موج شماری انجام‌شده شاخص در قالب موج سه به پیشروی خود ادامه می‌دهد و توانسته محدوده مقاومتی ۵۰ درصد نزول قبلی را نیز پس بگیرد و هم‌اکنون به محدوده ۶۱.۸ درصد اصلاحی موج نزولی قبلی رسیده است و محدوده مقاومتی (۱۵۰۰۰۰۰-۱۵۲۵۰۰۰) واحد در مسیر حرکت شاخص قرار دارد.

ایچیموکو

در تایم فریم هفتگی شاخص نسبت به کف فلت شده ابر کومو واکنش مثبت داشته و سایه پایینی ثبت‌شده در کندل این هفته نیز نمایانگر همین موضوع می‌باشد. در صورت تثبیت شاخص بالای ابر کومو مسیر حرکت به سمت ۱۶۰۰۰۰۰ واحد هموار خواهد بود.

در تایم فریم روزانه کیجنسن و تنکنسن بر روی یکدیگر منطبق شده و گارد صعودی گرفته‌اند. محدوده‌های ۱۵۰۰۰۰۰ و ۱۵۶۰۰۰۰ واحد نیز به‌عنوان محدوده‌های مقاومتی در مسیر حرکت شاخص قابل مشاهده هستند.

پرایس‌اکشن و RSI

در تایم هفتگی و با توجه به صعود انجام‌شده در این هفته به نظر می‌رسد محدوده مقاومتی (۱۳۹۵۰۰۰-۱۴۳۵۰۰۰) واحد به سمت بالا شکسته شده و شاخص به سمت محدوده بعدی در (۱۵۵۰۰۰۰-۱۶۰۰۰۰۰) واحد در حرکت است.

در تایم فریم روزانه شاخص به محدوده مقاومتی (۱۴۶۰۰۰۰-۱۴۷۵۰۰۰) واحد رسیده و RSI نیز در شرایط اشباع خرید قرار داشته و مستعد تشکیل واگرایی منفی می‌باشد. در صورت شکست این محدوده به سمت بالا، محدوده مقاومتی بعدی در (۱۵۱۰۰۰۰-۱۵۱۵۰۰۰) واحد و در صورت واکنش منفی شاخص نسبت به منطقه مقاومتی فعلی، اولین محدوده حمایتی در (۱۴۲۰۰۰۰-۱۴۳۵۰۰۰) واحد قرار دارد.

پیوت‌ها

هم‌اکنون شاخص مابین پیوت سالیانه در ۱۳۲۰۰۰۰ و مقاومت R۱ سالیانه در ۱۵۴۴۰۰۰ واحد قرار گرفته است.

جمع‌بندی:

حرکت شاخص در طی هفته گذشته مطابق با تحلیل تاریخ ۱۶ آذر انجام گرفت و ابتدا شاهد افت شاخص تا محدوده حمایتی مشخص شده و سپس حرکت به سمت محدوده مقاومتی مشخص شده در تحلیل گذشته بوده‌ایم.

در میان‌مدت و با توجه به تأیید شدن واگرایی مخفی مثبت در تایم فریم هفتگی انتظار رشد شاخص تا محدوده سقف قبلی در ۱۶۰۰۰۰۰ واحد را خواهیم داشت، اما با توجه به شرایط شاخص در تایم فریم روزانه احتمال اصلاح کوتاه‌مدت شاخص وجود دارد.

در کوتاه‌مدت واکنش شاخص نسبت به محدوده (۱۴۶۰۰۰۰-۱۴۷۵۰۰۰) واحد که هم‌اکنون به آن برخورد کرده تعیین‌کننده خواهد بود و در صورت شکست این محدوده به سمت بالا انتظار حرکت به سمت محدوده (۱۵۴۵۰۰۰-۱۵۶۰۰۰۰) و در صورت واکنش منفی شاخص به این محدوده انتظار حرکت به سمت محدوده حمایتی (۱۴۲۰۰۰۰-۱۴۳۵۰۰۰) را خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۱۷ آذر ۱۴۰۱


سید محمدعلی خضری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر