بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد
در هفته‌ای که گذشت متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی در چین از حدود ۱۱۲ دلار به ۱۱۶ دلار هر تن سی اف آر چین نزدیک شد که بالاترین قیمت بازار از اوایل آگوست بوده است.
کد خبر : ۲۶۵۷۸۴

گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد

بورس نیوز: در هفته‌ای که گذشت متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی در چین از حدود ۱۱۲ دلار به ۱۱۶ دلار هر تن سی اف آر چین نزدیک شد که بالاترین قیمت بازار از اوایل آگوست بوده است. انتظار می‌رود بازار سنگ آهن در کوتاه‌مدت قوی باقی بماند و تا ۱۲۰ دلار بالا برود و در سه ماهه نخست سال آینده میلادی می‌تواند تا ۱۵۰ دلار در هر تن نیز افزایش یابد البته در صورت به وقوع پیوستن برآورد‌های قبلی در مورد بازگشایی مجدد بازار چین و بسته‌های حمایتی دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی.

هفته گذشته در بازار واردات قراضه در ترکیه متوسط قیمت قراضه سنگین ۸۰-۲۰ با نزدیکی تعطیلات سال نو و کاهش عرضه و از طرفی افزایش تقاضای ترکیه بالا رفت و از ۳۸۷ دلار هفته قبل به ۴۰۱ دلار هر تن سی اف آر ترکیه رسید.

قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن افت جزیی ۲ دلاری داشت و به ۳۷۶ دلار هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز در ۴۰۰ دلار هر تن سی اف آر ثابت ماند.

بیلت صادراتی سی آی اس هفته پایانی سال ۲۰۲۲ را صعودی گذراند و از ۵۱۰ دلار به ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسید. در بازار واردات چین بیلت در ۴۸۰ دلار هر تن سی اف آر بدون تغییر باقی ماند. از طرفی در بازار داخلی چین نیز متوسط قیمت بیلت هفته گذشته صعودی بود و از ۵۳۴ دلار به ۵۴۷ دلار هر تن درب کارخانه بهبود داشت.

در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت تا ۲ دلار رشد داشت و به ۵۶۵ دلار هر تن سی اف آر رسید.

بیلت صادراتی ایران نیز تا ۷ دلار بهبود هفتگی داشت و ۴۷۵ تا ۴۸۰ دلار هر تن فوب ثبت شد و به گزارش متال بولتن در سال ۲۰۲۲ در مجموع افت قیمت ۱۳ درصدی را تجربه کرده است.

هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی به گزارش پلاتس از ۵۹۳ دلار به ۶۱۰ دلار هر تن فوب بهبود داشت. در بازار داخلی چین در بورس شانگ‌های نیز قرارداد میلگرد از ۵۷۳ دلار هفته قبل به ۵۹۵ دلار هر تن افزایش یافت. میلگرد صادراتی ترکیه تا ۶ دلار رشد داشت و به ۶۶۵ دلار هر تن فوب رسید.

همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد در ۹۴۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد در ۷۴۵ یورو هر تن درب کارخانه سال ۲۰۲۲ را به پایان برد.

هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی آی اس تا ۳ دلار افت داشت و به ۵۸۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسید. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از ۵۸۷ تا ۵۹۷ دلار به ۵۸۹ تا ۶۰۰ دلار هر تن فوب رسید.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم در ۶۸۰ یورو هر تن درب کارخانه ثبات داشت. در بازار داخلی امریکا هم ورق گرم ۷۰۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات ماند. همچنین اسلب صادراتی سی آی اس در ۴۵۵ دلار هر تن فوب ثابت ماند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر