بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
تخت گاز گروه پژو در جاده مخصوص؛

ایران خودرو ایستاده بر قله فروش

ایران خودرو ایستاده بر قله فروش
مجموع درآمد تجمیعی ایران‌خودرو در ۹ ماه سپری‌شده از سال مالی به مبلغ ۱۲۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان رسید، این درآمد شناسایی‌شده ۱۷۷ درصد از درآمد تجمیعی این شرکت جاده مخصوصی را در ۱۲ ماهه سال مالی گذشته پوشش داد.
کد خبر : ۲۶۶۳۶۲

ایران خودرو ایستاده بر قله فروش

بورس نیوز:

شرکت ایران‌خودرو در نهمین ماه سپری‌شده از سال جاری (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) مقدار فروش محصولات خود را ۶۵ هزار و ۳۴۸ دستگاه در سامانه کدال به ثبت رساند، مقدار فروش تجمیعی شرکت ایران خودرو تا پایان آذر ماه سال جاری ۴۴۱ هزار و ۴۴۹ دستگاه بود، "خودرو" از فروش محصولات در این بازه زمانی ۲۷ هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان درآمدزایی را به همراه داشت.

ایران خودرو ایستاده بر قله فروش

میزان فروشی که شرکت ایران‌خودرو در نهمین ماه از سال جاری به سهامداران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارجی بود، این شرکت خودروساز برخلاف آبان ماه، در آذر از فروش محصولات خود در بازار خارج از کشور نیز کسب درآمد کرد.

میزان سرمایه به ثبت رسیده ایران‌خودرو در ۹ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با ۳۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان بود، فروش ماهانه‌ای که "خودرو" در آذرماه از فروش محصولات شناسایی کرد نسبت به میانگین درآمدی در ۸ ماه گذشته ۳۹ درصد افزایش پیدا کرد.

روند فروش ایران خودرو

شرکت ایران خودرو مقدار فروشی که از ابتدای سال مالی تاکنون به ثبت رساند در مقایسه با سال گذشته ۳۰۸ هزار و ۹۵۵ دستگاه را به فروش رساند اکنون با رشد ۴۳ درصدی به مقدار فروش ۴۴۱ هزار و ۴۴۹ دستگاه رسید.

ایران خودرو ایستاده بر قله فروش

میزان درآمدی که ایران‌خودرو در آذرماه از فروش ۶۵ هزار و ۳۴۸ دستگاه محصول خود به ثبت رساند برابر با ۲۷ هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان بود، "خودرو" در ۹ ماه گذشته به میانگین مقدار فروش ۴۹ هزار و ۵۰ دستگاه در هر ماه رسید، گفتنی است که در آذرماه مقدار فروش این شرکت آبی پوش جاده مخصوصی نسبت به میانگین ماهانه در ۸ ماه گذشته ۳۹ درصد افزایش را تجربه کرد.

ایران خودرو ایستاده بر قله فروش

مقدار فروش ماهانه "خودرو" در آذر ماه سال گذشته ۳۹ هزار و ۲۱۳ دستگاه به ثبت رسید اما؛ در آذر ماه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته رشد ۶۷ درصدی را تجربه کرد و در مقایسه با آبان ماه ۱۴۰۱ نیز این شرکت خودرویی افزایش فروش ۲۴ درصدی را به خود دید.

" خودرو " در آذرماه به بالاترین سطح تولید خود از ابتدای سال رسید و در روند چشمگیر صعودی تولید و فروش نیز قرار دارد؛ "خودرو" در این دوره ماهانه مقدار تولید محصولات خود را ۶۰ هزار و ۶۷۷ دستگاه در کارنامه مالی به ثبت رساند و در ۹ ماه گذشته نیز توانست بالغ‌بر ۴۲۱ هزار دستگاه محصول تولید کند، بیشترین مقدار تولید "خودرو" مربوط به گروه پژو با ۲۵۸ هزار و ۴۷۸ دستگاه بود.

فروش صادراتی " خودرو "

ایران خودرو ایستاده بر قله فروش

بر اساس این گزارش ماهانه، ایران‌خودرو میزان فروش و در نتیجه درآمدی که به ثبت رساند نسبت به ماه‌های گذشته رشد قابل قبولی را در کارنامه مالی خود ثبت کرد و رکورد تازه‌ای از خود بر جای گذاشت. ایران خودرو در آذرماه ۳۹۶ واحد فروش صادراتی داشته است که درآمد ۶۳ میلیارد تومانی حاصل کرده است. این در حالی است که این شرکت در آبان ماه هیچ فروش صادراتی نداشته است.

شرح فروش ایران خودرو

عنوان درآمدزاترین محصول ایران خودرو در آذرماه سال جاری به فروش قطعات ولوازم تعلق گرفت.

سپس بعد از این محصول عنوان درآمدزاترین محصول این شرکت به گروه پژو با ۶ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان تعلق گرفت، مقدار فروش این گروه خودرویی برابر با ۳۸ هزار و ۵۵۳ دستگاه بود که در مقایسه با آبان ماه رشد ۱۳ درصدی را تجربه کرد و همچنین نرخ فروش این گروه در نهمین ماه سال جاری برابر با ۱۷۳ میلیون تومان اعلام کرد.

ایران خودرو ایستاده بر قله فروش

شرکت ایران‌خودرو در آذرماه سال جاری از فروش دیگر محصولاتی همچون دنا، گروه سمند، تارا، رانا و سایرمحصولات و فروش صادراتی SKD – قطعات و فروش CBU صادراتی کسب درآمد کرد، " خودرو " در این فعالیت یکماهه دوره درخشانی را سپری کرد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تاخت و تاز
پیشروی خاور در راه صعود؛

تاخت و تاز " خاور "

از رسانه‌های داخلی تا معاند/مدیرعامل ایران خودرو تغییر خواهد کرد؟

واکنش‌ ها به واگذاری هایما به مدیران ایران خودرو

ارسال نظر