بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۶۷۹۰۹

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از 13 فعال بازار سرمایه، غالبا امید به رشد بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت افزایشی به پایان رساند. بسیاری از کارشناسان عوامل تاثیر گذار بر بازار را افزایش نرخ ارز و واکنش به قیمت دلار می‌دانند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً فلزات و شیمیایی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

احسان خاتونی: هفته گذشته پس از یک شوع طوفانی شاهد افول شاخص‌ها و قیمت‌ها بودیم. اما حجم و ارزش معاملات همچنان در سطوح بالایی ماند. متهم ردیف اول این اتفاق اصلاح ارز آزاد بود. این در شرایطی است که بازار سرمایه هنوز اثرات ارز ۳۵۰۰۰ تومانی را نیز در قیمت‌ها لحاظ نکرده است منتها به دلایل روانی دچار اصلاح شد. اما خریداران همچنان در بازار حضور دارند. در این بین مصوبات مجلس در خصوص اخذ عوارض صادراتی‌ها یا داستان‌های ادامه دار بورس کالا و عرضه خودرو‌ها سبب شد تا بازار بهانه اصلاح را به صورت مضاعف دشت کند؛ لذا انتظار نمی‌رود شرایط معاملات آنچنان رو به بالا باشد از طرفی اصلاح عمیق تری نیز نمی‌توان متصور بود. پایان سال نزدیک است و در روز‌های پایانی سال عموماً شاهد شناسایی سود سرمایه گذاری‌ها و پایان سال مالی کارگزاری‌ها هستیم. ممکن است د راین شرایط همچنان عرضه‌ها کم و بیش در بازار به چشم بخورد. شاید اقبال بازار به صنایع کوچکتر معطوف شود.

 

محمد باقر خادمی: بازار در حال طی کردن اصلاح کوتاه مدت می‌باشد و در روز‌های رو به پایان سال باید منتظر اتمام اصلاح باشیم.

 


پیام الیاس کردی: به نظرم با توجه به کاهش مقطعی و کم نرخ ارز بازار مقداری هیجانی در هفته‌ی اتی شروع میکنه و سپس شرایط بهتری دارد

 

هابیل خاوری: هفته گذشته بنده نظرات خودم را به صورت صریح عنوان نمودم که تماما محقق گردید، شاخص کل به سطح ۱۸۳۸ واحد رسید.
چیزی که در این برهه برای فعالین باید مهم باشد، همخوانی حجم و ارزش معاملات، با مثبت و منفی بودن سهم‌ها و روند ورود و خروج پول از صندوق‌ها و سایر بازار‌ها به بازار سرمایه است که بنظرم برای ترسیم مسیر آینده بسیار می‌تواند کمک کننده باشد، با توجه به افزایش ارزش معاملات در هفته گذاشته و رسیدن به بالای ۱۰ همت، اما همچنان خروج پول حقیقی در بازار وجود دارد که این نکته میتواند کمی نگران کننده باشد.

همانطور که قبلا هم عرض نموده ام اسفند ماهی برزخی را خواهیم داشت و بازار در بلاتکلیفی به سر خواهد برد و شاهد بازاری رنج و نوسانی و نزولی خواهیم بود.

اسفند ماه همواره مسائلی وجود داشته است تا دست به دست هم بدهند و بازار را کمی منزوی کنند، از جمله تسویه اعتبارات، افزایش نرخ بهره بانکی، و مهمترین پالس منفی که به سمت بازار روانه شد طی چند روز اخیر کاهش یکباره دلار از ۶۰ هزار تومان بود، که متاسفانه خیلی از تحلیل گران کم سواد بازار نرخ لحظه‌ای دلار را به تابلوی معاملات Tse مرتبط می‌کنند که این اوج اشتباه آنهاست.
و، اما نکته پایانی، در اواخر اسفند نمودار نماد‌ها و شرایط آن‌ها بسیار مهم‌تر از شاخص کل است، و احتمال رشد نماد‌های موجود در شاخص هموزن و به عبارتی کوچک‌تر‌های بازار بسیار بیشتر است.
داشتن استراتژی و از این شاخه به آن شاخه نپریدن و با تمرکز و اصولی سرمایه گذاری کردن رمز موفقیت برای سال ۱۴۰۲ خواهد بود


نوید سالک: به نظر می‌رسد نگاه فعالان بازار‌های مالی در هفته پیش رو به تحولات سیاسی و اظهارنظر‌های حول وحوش رفت و آمد‌های مسئولان آژانس بین المللی انرژی به ایران باشد؛ بنابراین انتظار می‌رود تغییرات شاخص کل نیز در این هفته به این عامل توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

محمدرضا ترابی: با توجه به حضور مدیر آژانس در تهران به نظر می‌رسد قیمت ارز چند روزی روند خنثی داشته باشد، ولی با توجه به نرخ تورم و حجم نقدینگی روند صعودی خواهد ماند و با توجه به روند کامودیتی‌های جهانی بازار سرمایه میل به صعود خواد داشت هر چند با نزدیک شدن به عدد دو میلیون در شاخص کل احتیاج به حجم معاملات بالا داریم.

 

سیاوش وکیلی: با خبر فروش ثبت نامی خودرو باز موصوع عرضه خودرو در بورس کالا با ابهام مواجه شد

 

سمیه صفری: با توجه به حذف دلار ۲۸۵۰۰ تومانی و تسعیر ارز شرکت‌های صادرکننده با ارز بازار متشکل ارزی که درحال خاضر به عددی در حدود ۳۸۰۰۰ تومان رسیده است، انتظار رشد سود در شرکت‌های صادرکننده وجود دارد.


سهیلا نقی پور: با توجه به افزایش ارزش معاملات در این هفته هم پیش بینی مثبت را برای بازار سرمایه خواهیم داشت

 

آیدین علایی: ثبات نسبی در بازار ارز و قیمت‌های جهانی باعث ایجاد بازاری کم رمق خواهد بود. عرضه‌های سهامداران حقوقی در روز‌های پایانی سال فشار بیشتری بر بازار خواهد داشت

 

بهراد موسوی: با عنایت به آن که شاهد اصلاح بازار ارز و افزایش عرضه سهام در هفته گذشته بودیم، پیش بینی می‌شود هفته آینده نیز با افت مجدد قیمت سهام مواجه باشیم.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

ارسال نظر