بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۶۸۴۶۸

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از 8 فعال بازار سرمایه، غالبا امید به رشد بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت افزایشی به پایان رساند. بسیاری از کارشناسان عوامل تاثیر گذار بر بازار را کاهش قیمت دلار و اخبار تحولات سیاسی می‌دانند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً فلزات و بانک‌ها و موسسات اعتباری عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

احسان خاتونی: بازار در نزدیکی های سقف تاریخی قرار دارد لذا انتظار افزایش عرضه ها در این هفته وجود دارد روزها ابتدایی هفته محک خوبی برای اصلاح یا شکستن پرقدرت سطوح سقف بازار است اما به نظر میرسد با توجه به برطرف شدن تدریجی ابهامات بازار و تثبیت نرخ ارز بازار بتواند بر این سطوح فایق آید

 

محمد باقر خادمی: با توجه به عبور شاخص هم وزن از سقف تاریخی به نظر میرسد باید منتظر عبور شاخص کل از سقف تاریخی خود باشد.

 

هابیل خاوری: امروز شنبه ۵ فروردین سال ۱۴۰۲ نخستین روز فعالیت بازار سرمایه در سال ‌جدید خواهد بود و فعالیت بازار در ۵ روز متوالی تا چهارشنبه ۹ فروردین ادامه خواهد داشت. همچنین بورس در روزهای دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم فروردین تعطیل خواهد بود و دوباره فعالیت خود را از روز دوشنبه، چهاردهم فروردین ۱۴۰۲ از سر خواهد گرفت، پس لذا با توجه به این موضوع بنظر در این هفته بازار کم حجم و کم رمقی را شاهد باشیم و بیشتر شاهد بازاری نوسانی باشیم.

و اما چیزی که در یک سال گذشته بر بورس گذشت مسیر پر فراز و نشیبی بودی که در اتمام این مسیر شاخص کل در سقف 1960 واحد کار خود را به اتمام رساند، و با توجه به عدد ابتدای سال (1360 واحد) بازدهی حدود 43% را رقم زد و نکته قابل توجه اینست که 30% این رشد فقط در اسفند ماه رخ داده است که عموما ناشی از انتظارات تورمی پایان سال و نوسانات شدید نرخ ارز بود و در 11 ماه از سال بازدهی فقط 13% بوده است و بیشتر تمایل بازارساز به ثبت یک رکورد خوب در پایان سال را نشان می دهد مگر اینکه این روند در سال بعد نیز ادامه یابد. وما چیزی که واضح است بازار سرمایه از زمانی که بسته حمایتی ۱۰ بندی توسط دولت تصویب شد وارد این مسیر شد.

بنظر بنده اگر با دید کوتاه مدت و نوسانی به بازار نگاه کنیم، بازار از اواخر فروردین مجدد پتانسیل یک روند اصلاحی نزولی را دارا می باشد، که در این حالت می توان بطور متوسط انتظار داشت اکثر نماد ها اصلاحی در حد 10 الی 20 درصد داشته باشند. در صورت وقوع این سناریو، پایان این موج اصلاحی نقطه ورود مناسب به بازار سرمایه برای کسب بازدهی خوب می باشد. و نوید بخش روز هایی بهتر برای بازار سرمایه است.

اما از نظر بنده امسال سال ساده ای برای بازار سرمایه نخواهد بود، و بنظرم فضای بازار تحلیل پذیر تر و معقول تر نسبت به گذشته شده است، مهمترین ریسک سال آینده برای بازار سرمایه رکود و بحران در بازارهای مالی جهانی می باشد که با ورشکستگی چند بانک آمریکایی شروع شده و می تواند بر روی سهام کامودیتی محور تاثیر گذار باشد. که همین امر میتواند اثراتی بر بازار سرمایه داشته باشد.
در هر صورت اگر کسی با استراتژی در بازار فعالیت داشته باشد در هر بازاری چه نزولی و چه صعودی توان کسب بازدهی مورد انتظار خود را خواهد داشت.



نوید سالک: با توجه به روند صعودی ایجاد شده در انتهای سال گذشته انتظار می رود در هفته اول فروردین امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.

 

سمیه صفری: به نظر میرسد هفته ابتدایی سال کلیت بازار بخصوص سهام‌دلاری مثبت معامله شوند

 

ندا کریمی: با توجه به رشد بازارهای موازی و رشد دلار و ثبات نسبی قیمت های جهانی، انتظار ورود پول تازه به بورس می رود و میتواند موج صعودی مناسبی با توجه به ارزندگی شرکت ها در پیش داشته باشد.

 

سیاوش وکیلی: بطور سنتی ایام عید شاخص وضعیت مناسبی دارد

 

هلن عصمت پناه: با توجه به اتمام رضایت بخش بازار سرمایه در ۱۴۰۱، با نگاهی به متغیرهای بنیادی بازار، کاهش ارزش پول ملی، عدم کنترل پایه پولی و ضریب فزاینده، رشد نقدینگی، تداوم تورم، کسری بودجه دولت و تداوم تحریم ها… نشانه ای از ریزش در بازار سرمایه دور از ذهن است چرا که تنها بازاری که کمترین بازدهی را داشته و روند کندی مطابق با روند دلار و تورم در ۱۴۰۱ تجربه کرده بازار سهام ارزنده و پر پتانسیل ماست، اگر واقف به تحلیل درست از صنایع باشیم چیدمان متنوع و کم ریسکی در میان مدت با بازدهی مطلوب امکان پذیر است، توجه به کلیه ریسک های بازار سرمایه و متغیرهای بنیادی باعث میشود انتخاب سهام با ریسک به ریوارد پایین مورد نظر باشد، کورسو هایی از روابط بین المللی سیگنال مثبت ۱۴۰۲ و موثر بر بازار سرمایه می باشد و انتظار گزارشات مطلوب ماهانه و فصلی برخی صنایع امید را بیشتر میکند

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

ارسال نظر