بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
با توجه به ابهامات وارده، ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار؛

ابهامات مطرح شده از سوی بانک صادرات نسبت به قرارداد در حال بررسی می‌باشد

ابهامات مطرح شده از سوی بانک صادرات نسبت به قرارداد در حال بررسی می‌باشد
(گشان) تا زمانی که پیگیری‌ها انجام شود، بسته خواهد ماند. نماد فعلاً تعلیق شده تا بررسی‌ها کامل شود، ولی بسته ماندن طولانی و بلندمدت سهم به نفع کسی نیست.
کد خبر : ۲۶۸۵۰۷

پیگیری‌ها از صبح امروز شروع شد

بورس نیوز:

نوبت اول مجمع فوق‌العاده شرکت توسعه بین‌المللی (گشان) و تصمیم‌گیری در خصوص انعقاد قرارداد در تاریخ ۱۳/۱۲/۱۴۰۱ به دلیل به حدنصاب نرسیدن مجمع برگزار نشد تا کار به‌نوبت دوم مجمع فوق‌العاده در تاریخ ۲۷/۱۲/۱۴۰۱ برسد. (از نکات جالب آنکه متن قرارداد پیشنهادی تا تاریخ مجمع نوبت اول منتشرنشده بود. یعنی سهامداران ازهمه‌جابی‌خبر قرار بود رأی به انعقاد قراردادی بدهند که حتی ندیده و نخوانده بودنش)
بالاخره انتظار‌ها به پایان رسید و متن قرارداد متحیرکننده به انضمام گزارش‌های تکان‌دهنده کارشناسان رسمی دادگستری در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۴۰۱ درست ۵ روز پس از نوبت اول مجمع و ۹ روز پیش از مجمع دوم منتشر شد. به همین جهت بورس‌نیوز، پس از انتشار خبر "تولد فاجعه ای دیگر در پدیده شاندیز" پیگیری‌های خود را از مسئولین ذی ربط آغاز نموده است.


بیشتر بخوانید: تولد فاجعه‌ای دیگر در پدیده شاندیز


ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال بورس نیوز مبنی بر ابهامات وارده بانک صادرات به مجمع این شرکت اظهار داشت: سازمان بورس مجوز برگزاری یا عدم برگزاری مجمع ناشران را صادر نمی‌کند. تصمیم گیری در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مجمع در اختیار هیات مدیره، سهامداران و هیئت رئیسه مجمع خواهد بود. مجمع برگزار شده است، لذا چنانچه ایرادی به آن وارد است، مراجع قضایی می‌توانند حکم بر ابطال آن دهند. اما ابهامات مطرح شده از سوی بانک صادرات نسبت به قرارداد در حال بررسی می‌باشد (پیش از وصول نامه بانک صادرات نیز بررسی‌ها شروع شده بود) و در صورت لزوم پیگیری‌های مقتضی از جانب سازمان و فرابورس ایران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تا زمانی که پیگیری‌ها انجام شود، سهام بسته خواهد ماند. نماد فعلاً تعلیق شده تا بررسی‌ها کامل شود، ولی بسته ماندن طولانی و بلندمدت سهم به نفع سهامداران نمی‌باشد. در این بین وضعیت باید مقداری شفاف شود تا نماد بازگشایی شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گزارش روزانه بازار سرمایه؛

راهکاری برای جذب نقدینگی حریص

مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

حفظ کیک بزرگ نقدینگی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۴
.
دوباره شماره میزارم زنگ بزنید.
09151091848

.دستم ک بهتون میرسه به زودی