بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
محمد مرفوع، سرپرست معاونت نظارت بر ناشران فرابورس ایران؛

حضور ناظر فرابورس در مجمع "گشان" مهر تایید یا عدم تایید نیست

حضور ناظر فرابورس در مجمع
شرکت فرابورس ایران بر اساس قوانین و مقررات موجود و در چارچوب اختیارات خود پیش از برگزاری مجمع و در زمان برگزاری مجمع سعی در حصول اطمینان از رعایت قوانین و مقررات بازار سرمایه دارد. شایان‌ذکر است که حضور نماینده فرابورس در مجامع بر اساس دستورالعمل انضباطی ناشران بوده و حضور یا عدم حضور نماینده فرابورس به معنای تائید یا رد مصوبات مجمع نیست.
کد خبر : ۲۶۸۵۱۸

حضور در مجمع

بورس نیوز:

شاید کمتر کسی در کشور خبری در خصوص اتفاقات ناگوار، کلاه‌برداری‌های صورت گرفته، کثرت افراد زیان‌دیده و مالباخته، برگزاری دادگاه‌ها و البته احکام صادره برای مدیران سلسه شرکت‌های پدیده شاندیز نخوانده و یا نشنیده باشد. به همین جهت بورس‌نیوز، پس از انتشار خبر "تولد فاجعه ای دیگر در پدیده شاندیز" پیگیری‌های خود را از مسئولین ذی ربط آغاز نموده است.

محمد مرفوع، سرپرست معاونت نظارت بر ناشران فرابورس ایران در پاسخ به سوالات خبرنگار بورس نیوز در خصوص مجمع شرکت توسعه بین المللی پدیده شاندیز تشریح کرد: در رابطه با مجامع کلیه شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس چنانچه هر نوع ایراد شکلی و محتوایی در خصوص نحوه دعوت و برگزاری مجمع وجود داشته باشد، مطابق با مفاد قانون تجارت هر سهامداری می‌تواند روند ابطال مصوبات مجمع را طی کند. شرکت فرابورس ایران بر اساس قوانین و مقررات موجود و در چارچوب اختیارات خود پیش از برگزاری مجمع و در زمان برگزاری مجمع سعی در حصول اطمینان از رعایت قوانین و مقررات بازار سرمایه دارد. شایان‌ذکر است که حضور نماینده فرابورس در مجامع بر اساس دستورالعمل انضباطی ناشران بوده و حضور یا عدم حضور نماینده فرابورس به معنای تائید یا رد مصوبات مجمع نیست.


بیشتر بخوانید:



در رابطه با قرارداد با شرکت افسانه سازان آینده کیش و ابهامات مطروحه نیز به‌منظور حمایت از حقوق سهامداران از ناشر درخواست شد تا قبل از برگزاری مجمع، محتوای قرارداد به‌صورت کامل از طریق سامانه کدال منتشر گردد. بر اساس مصوبه مجمع، انجام اقدامات لازم توسط هیات مدیره برای انعقاد قرارداد با اکثریت آرای حاضرین به تصویب رسیده است. با این وجود در خصوص ابهامات مطرح‌شده توسط بانک صادرات نیز با ناشر مکاتبه شده و پاسخ ناشر از طریق سامانه کدال منتشر خواهد شد. در رابطه با قرارداد‌هایی که در خصوص رعایت صرفه و صلاح سهامداران یا وقوع تخلف توسط ناشر، ابهامی مطرح گردد، در چارچوب قوانین و مقررات و اختیارات سازمان بورس و فرابورس ایران، اقدامات نظارتی صورت می¬پذیرد، ولی درنهایت کلیه مسئولیت‌های مربوط به بررسی طرف قرارداد و انعقاد قرارداد و رعایت صرفه و صلاح سهامداران بر عهده هیات مدیره ناشر می‌باشد که در مجمع گشان موضوع قرارداد به تصویب مجمع عمومی شرکت نیز رسیده است.

باید در حیطه اختیارات سازمان افشا کنندباید در حیطه اختیارات سازمان افشا کنند

باید در حیطه اختیارات سازمان افشا کنندباید در حیطه اختیارات سازمان افشا کنند

 

 

باید در حیطه اختیارات سازمان افشا کنندباید در حیطه اختیارات سازمان افشا کنند

 

 

باید در حیطه اختیارات سازمان افشا کنند

بازگشایی نماد منوط به دریافت اطلاعات از شرکت است

وی در پایان به بورس نیوز گفت: بازگشایی نماد "گشان" منوط به دریافت اطلاعات از شرکت است و جهت گشایش نماد معاملاتی، پاسخ ابهامات موجود در خصوص قرارداد و اطلاعات مجامع تا حد امکان و در حیطه اختیارات سازمان بورس و فرابورس باید افشا شود، اما رویه کلی سازمان بورس و فرابورس ایران توقف طولانی‌مدت نماد‌های معاملاتی نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ابهامات مطرح شده از سوی بانک صادرات نسبت به قرارداد در حال بررسی می‌باشد
با توجه به ابهامات وارده، ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار؛

ابهامات مطرح شده از سوی بانک صادرات نسبت به قرارداد در حال بررسی می‌باشد

قوه قضاییه، سازمان مبارزه با جرائم اقتصادی، سازمان بورس و شرکت فرابورس:" بخوانید و آگاه باشید"

تولد فاجعه‌ای دیگر در پدیده شاندیز

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
آقای بورس نیوز که شدی مزدور بانک صادرات و قطعا مشخص است که لقمه چربی گرفتی از بانک صادرات که چند مدته کلید کردی به تشویش اذهان و ایجاد ترس و التهاب در دل سهامداران پدیده.:
اگر از روی دلسوزی مطلب مینویسی که خدا نگهدارت باشه ولی اگر مطالبت از روی قصد و قرض و بابت لقمه .که از بانک صادرات گرفتی باشه ومشخص است که خیلی چزب هم هست بدان که آه و ناله هزاران نفر سهامدار زجر کشیده در طول این سالیان و در این ماه مبارک رمضان دنبالته و گریبانت رو خواهد گرفت.
آخرتت رو به دنیات نفروش چون مطالب کذبت حق الناس هزاران نفر سهامدار آسیب دیده به گردنت است.
خود دانی....
منوچهر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
مردم بایداحمق باشندکه به بورس دستوری وحکومتی اعتمادکنند.
عباسی
France
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
بازم
زنگ بزنید بهم دیگ .
Moha
United States of America
سه‌شنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱
بورس نیوز پس از 10 سال سکوت ، الان دایه مهربان تر از مادر شده . یا توسط بانک صادرات اجیر شده است . سهامداران پدیده خودشان میدانن چکار میکنن . پس دهانت را ببند و رشوه صادرات را پس بده .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
نفرین بر شما که به دروغ دنبال حقیقت هستی دلسوز بانک صادرات به قیمت آتش زدن به سهام داران پدیده وشرکت هر چی گرفتید تو گلوت گیره میکنه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
نفرین به بورس نیوز
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
دایه مهربان تر از مادر شده بورس نیوز دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
فاجعه خورده بورس نیوزه دلسوز صادرات دشمن سهامدار
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
بانک صادرات وبورس نیوز فکر میکردن دیگه کسی تو پدیده موی دماغشون نمیشه غافل از این که حق به حقدار خواهد رسید خدایا ممنون تو جای حق نشستی پهلوانی که پول مردم عادی رو می‌گرفت وتو کشور خودش سرمایه گذاری کرد مردم با تشویق رسانه ملی ودعوت مسولین وقت وارد پدیده شدن مسولین فهمیدن که اشتباه کردن و اشتباهشون رو هر چند دیر که باعث نابودی بسیاری از زندگی مردم عادی شد جبران کردن بورس نیوز ننگت باد که ابزچروی خودت رو بردی