بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:
لازم است پیش از آغاز مطلب، خاطرنشان سازیم که رسانه بورس نیوز در ماجرای قرارداد پدیده شاندیز در کیش، حامی مواضع بانک صادرات نمی‌باشد و در راستای حمایت از حقوق مشروع سهامداران محترم گروه شرکت‌های پدیده شاندیز تلاش نموده است.
کد خبر : ۲۶۸۶۲۴

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

پس از انتشار گزارشی با عنوان "تولد فاجعه‌ای دیگر در پدیده شاندیز" در پایگاه خبری بورس‌نیوز، شاهد هجمه‌‌ای از انتقادات شدید از سوی عده‌ای از سهامداران شرکت‌های توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز (گشان)، شرکت ابنیه و البته دریافت جوابیه‌ای از سوی جناب آقای "حجه الاسلام و المسلمین جواهری" از سهامداران خوش‌نام و قدیمی و عضو هیئت‌مدیره گشان بودیم.

علی‌رغم این موضوع، رسانه بورس‌نیوز به‌عنوان رسانه ای مستقل که هدفی جز شفاف‌سازی و آگاه نمودن سرمایه‌گذاران و سهامداران فعال در بازار سرمایه کشور را ندارد، بر خود ضروری می‌داند تا ضمن احترام به خشم، مواضع و نگرانی‌های این دوستان در خصوص انعقاد قرارداد مورد بحث، به دلیل درخواست‌های مکرر سهامداران کنونی گروه شرکت‌های پدیده شاندیز، اقدام به بررسی دقیق‌تر و شفاف‌سازی زوایای پنهان از قرارداد با شرکت افسانه‌سازان آینده کیش" و آقای محسن پهلوان " و ابهامات مطرح‌شده در این خصوص بپردازد.

ازآنجاکه ارائه این گزارش‌ها و انتشار مطالبی از این قبیل، به نوعی یک ریسک علمی و اعتباری برای این پایگاه خبری و کارکنان منتسب محسوب می‌گردد، بااین‌وجود صراحتا اعلام می‌دارد، در صورتی که این ابر پروژه در شرایط کنونی کشور (با تورم موجود و بنا به گفته بعضی از کارشناسان تورم بالای ۵۰ درصد سالانه) در ۶ سال آینده افتتاح و اجرایی شود، این رسانه مشتاقانه از تمامی سهامداران کنونی و آتی این شرکت‌ها بابت بدبینی و کارشناسی سخت‌گیرانه، مراتب پشیمانی خود را ابراز می‌دارد.

اما در فرضیه ای رقیب، اگر مفاد و تعهدات این قرارداد چند صد هزار میلیارد تومانی و به قول مدیران شرکت "بزرگترین پروژه تاریخ کشور" ، توسط شرکت افسانه‌سازان با سرمایه ۵ میلیارد تومانی نیمه‌کاره رها و یا هرگز پروژه افتتاح نشد، این گزارش‌ها به‌عنوان سندی قابل استناد برای آیندگان (سهامداران کنونی و آتی، مدیران قوه قضاییه، مدیران سازمان بورس و شرکت فرابورس)، همیشه در دسترس عموم باقی خواهد ماند و این رسانه از تک تک کم‌لطفی ها و بی‌احترامی‌های صورت گرفته با افتخار و به نیکی یاد خواهد نمود.

جهت آگاهی خوانندگان محترم که شاید گزارش پیشین را نخوانده اند و یا از روند اتفاقات روزهای گذشته شرکت پدیده شاندیز بی‌خبر مانده اند، یادآور می شود که :

بر اساس‌نامه و درخواست دیر نظارت بر ناشران بازار پایه سرکار خانم زارع  خطاب به شرکت توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز (گشان) ، این شرکت ملزم به ارائه پاسخ‌های کامل، مستدل، مستند و جامع به ۴۲ ابهام مطرح‌شده از سوی بانک صادرات در خصوص قرارداد با شرکت افسانه‌سازان آینده کیش گردیده است .

همچنین این نهاد، مسئولیت، چالش‌های احتمالی و رعایت صرف و صلاح سهامداران شرکت توسعه بین‌المللی(گشان) ناشی از امضای چنین قراردادی را مستقیماً به اعضای هیئت‌مدیره و نه شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی فوق‌العاده مربوط دانسته و اظهارنظرهای کلی مبنی بر عدم وجاهت ایرادات واردشده بانک صادرات را  غیرقابل‌پذیرش خوانده است.

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

شما مخاطبان محترم می‌توایند پاسخ کامل شرکت بین المللی پدیده شاندیز(گشان) را در سامانه کدال مشاهده نمایید: (لینک)

 

نگاهی اجمالی به برخی از مهم‌ترین سؤالات و پاسخ‌های مطرح شده فی ما بین بانک صادرات و شرکت پدیده شاندیز (گشان):

بند‌های ۳، ۷، ۸، ۱۳، ۱۴، ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۳۵ (۹ بند از ۴۲ بند) نامه بانک صادرات در خصوص ابهامات نحوه تأمین مالی پروژه و سهم الشرکه:

شاید مهم‌ترین و پرتکرارترین نکته مبهم که به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم در بند‌های ۳، ۷، ۸، ۱۳، ۱۴، ۲۵، ۲۶، ۲۷  و ۳۵ (۹ بند از ۴۲ بند) نامه ابهامات مطروحه بانک صادرات علیه قرارداد پدیده شاندیز به چشم می‌خورد، تشریح نحوه تأمین مالی، آورده و محاسبات سهم الشرکه شرکت افسانه‌سازان از این قرارداد می‌باشد.

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

 

نکته جالب آنکه حتی یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها و پیش‌شرط‌های تفاهم‌نامه منطقه آزاد کیش در صورت‌جلسه منتشرشده در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۱ نیز، ارائه مستندات مربوط به روش‌های تأمین مالی پروژه می‌باشد.

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

اما به نظر شما میزان آورده و روش تأمین مالی شرکت افسانه‌سازان آینده کیش و شخص مذکور  چه ابهامات و ایراداتی دارد که مدیران و اعضای هیئت‌مدیره شرکت پدیده شاندیز، علی‌رغم ۳ صفحه اظهارنظر در نکوهش مدیریت بانک صادرات و مدیران دولتی و ۱۷صفحه پاسخ به مابقی سؤالات، حتی ۲ خط توضیح در خصوص آورده و نحوه تأمین مالی شرکت افسانه‌سازان در پاسخ خود نگنجانده‌اند ؟
چرا پاسخ این شرکت به ابهامات مطروحه در صورت‌جلسه منطقه آزاد کیش در سامانه کدال منتشر نمی‌گردد تا همه سهامداران خیالشان از بابت موافقت این سازمان با قرارداد آسوده گردد ؟

چرا و به چه علت تشریح روش تأمین مالی شرکت افسانه‌سازان در ۱۰ماه گذشته این‌قدر دشوار است ؟
آیا برخلاف یادآوری شرکت فرابورس، صرفه و صلاح سهامداران شرکت گشان توسط مدیران و اعضای هیئت‌مدیره نادیده گرفته‌شده است ؟
آیا خدایی ناکرده قرار است شرکت افسانه‌سازان بدون ریالی آورده و تنها با ۴.۶۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و استقراض، مالک ۸۰ درصد از سهام پروژه‌ای ۴۰۰.۰۰۰ میلیارد تومانی شود ؟

 

اینک به پاسخ همراه با ناراحتی گشان در خصوص سؤال بانک صادرات در خصوص روش تأمین مالی نگاهی بیاندازیم :

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

اما شاید برای خوانندگان غیر قابل تصور باشد، روش تأمین مالی شرکت افسانه‌سازان  برای انجام پروژه‌ای چند صد هزار میلیارد تومانی که این‌قدر بر سر آن شاهد کشمکش و دلخوری از سوی طرفین نامه هستیم تنها یک پاراگراف ۲ خطی در صفحه ۱۷۴ گزارش طرح توجیه اقتصادی منتشرشده می‌باشد.

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

 

اخذ ۲.۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک (بی‌شک با معرفی و توثیق زمین های پروژه گشان) و ۲۶۰۰ میلیارد تومان فروش سهام شرکت افسانه‌سازان آینده کیش .

مجموعاً ۴۶۰۰ میلیارد تومان آورده از محل وام و استقراض توسط افسانه‌سازان و البته سهم ۸۰ درصدی از پروژه‌ای ۴۰۰.۰۰۰ هزار میلیارد تومانی . استراتژی تأمین مالی و سودی هنگفت از این شفاف‌تر و شسته‌رفته‌تر دیده بودید ؟

اما بهتر است به دلیل درک پایین نگارنده از مباحث مالی فوق الذکر و عدم باورپذیری شخصی از این میزان پیچیدگی‌های علمی خارق‌العاده در روش تأمین مالی پروژه‌ای چند صد هزار میلیارد تومانی، کمی بیشتر به این مهم بپردازیم:  

شرکت "توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز" و شرکت "ابنیه" هر یک با آورده ای به ارزش ۳.۰۰۰ میلیارد تومان و ۷.۶۵۶ میلیارد تومان مجموعاً با ۱۰.۶۵۶ میلیارد تومان آورده غیر نقد، تصمیم گرفته اند قراردادی با شرکت افسانه‌سازان آینده کیش به‌عنوان سرمایه گذار و مجری منعقد کنند که ظاهراً و بر اساس گزارش طرح توجیهی و استناد مدیران گشان، ریالی آورده نقد نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد، از 4.600 میلیارد تومان آورده نقدی آقای پهلوان در این پروژه، ۲.۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌شده به واسطه معرفی گشان و توثیق زمین های محل اجرای پروژه شرکت در رهن بانک می باشد . چرا که شاید! شرکت آینده سازان با سرمایه ای ۵ میلیارد تومانی و سابقه تأسیس ۹ ماهه و البته سابقه عدول از تعهدات بانکی مدیران آن در سال های نه‌چندان دور توان اخذ تسهیلات حتی ۵ میلیارد تومانی را هم ندارد.

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

۲.۶۰۰ میلیارد مابقی آورده جناب پهلوان در این پروژه نیز از محل فروش سهام شرکت افسانه‌سازان و جذب سرمایه گذار می باشد که فعلاً با مشکلات قانونی فروش سهام شرکت سهامی خاص نمی پردازیم.

به عبارتی بنا بر قرارداد، سهم شرکت‌های توسعه بین‌المللی  (گشان) و ابنیه با ۱۰.۶۵۶ میلیارد تومان آورده از منافع ابر پروژه کیش ۲۰ درصد می باشد و سهم جناب پهلوان با صفر ریال آورده ( ۲.۰۰۰ میلیارد تومان وامی که گشان به واسطه توثیق زمین های پروژه برای او می‌گیرد و ۲.۶۰۰ میلیارد تومان استقراضی که فعلاً وجود ندارد)، از این پروژه ۸۰ درصد می باشد. آیا صرفه و صلاح سهامداران گشان و ابنیه در این قرارداد رعایت شده ؟؟؟

 

 

این موضوع شاید شبیه به داستان داماد سرخانه‌ای می‌باشد که بدون ریالی سرمایه و درآمد ، هم دخترت رو گرفته، هم در منزل‌ات زندگی می کند ، هم به واسطه در رهن گذاشتن سند منزل‌ات از بانک وام گرفته و هنوز در آرزوی مرگت است  تا ۸۰ درصد از منزل به نامش شود و البته شاید ۲۰ درصد هم برای سایر بازمانده‌های عزادار باقی بماند .

 

 سؤال با اهمیت از اعضای هیئت‌مدیره محترم گشان:

اگر حقیقتاً شما باور دارید که این پروژه ۱۳۵.۰۰۰ میلیارد تومانی با ۴.۶۰۰ میلیارد تومان استقراض از بانک و جذب سرمایه به نتیجه می‌رسد، چرا شرکت گشان خود این کار را انجام نمی‌دهد تا به‌جای سهم ناچیز ۱۱درصدی ( ۶ درصد مستقیم و ۵ درصد غیرمستقیم)، سهمتان به ۷۵ درصد از پروژه ۴۰۰.۰۰۰ میلیارد تومانی افزایش پیدا کند؟

آیا شما که چند صفحه در پاسخ‌نامه اخیر و به‌دفعات در خصوص عدم کارایی بانک صادرات و مدیران دولتی در سال‌های گذشته سخن گفته‌اید (که البته بسیاری از آن‌ها نیز صحیح می‌باشد)، از پس انجام چنین کار ساده‌ای برنمی‌آیید که حتماً می‌بایست بخش بزرگی از منافع قرارداد را به شرکتی تازه تأسیس بدهید؟

نگارنده با اندک سوادی که در حوزه مالی دارد پیشنهادی به ذهنش می‌رسد، تا شاید منفعت بسیار بیشتری به سهامداران نگران و مدیران دلسوز شرکت توسعه بین‌المللی (گشان ) برسد .

پیشنهاد:

 اگر مشکل پروژه‌ای ۱۳۵.۰۰۰ میلیارد تومانی با ۴.۶۰۰ میلیارد تومان استقراض حل‌شدنی است، شما که زحمت اخذ تسهیلات ۲.۰۰۰ میلیاردی رو برای جناب پهلوان -شرکت افسانه سازان- می‌کشید، همان تسهیلات را برای گشان دریافت کنید.

همچنین به‌جای تأمین مالی ۲.۶۰۰ میلیارد تومانی از فروش مبهم  سهام شرکت سهامی خاص و تازه تأسیس افسانه‌سازان،  به فروش سهام شرکت معتبر، سهامی عام و بورسی گشان اقدام و یا با افزایش سرمایه ای تنها ۲.۶۰۰ میلیارد تومانی ، به‌جای سهم ناچیز ۶ درصدی مستقیم و ۱۱ درصدی غیرمستقیم از پروژه، سهمی ۵۰ درصدی مستقیم (۳۰۰۰ میلیارد ریال آورده کنونی ، ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اخذ شده، ۲۶۰۰ میلیارد افزایش سرمایه مجموعاً ۷.۶۰۰ میلیارد معادل ۵۰ درصد از کل آورده ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی گشان و ابنیه ) و ۷۵ درصدی غیرمستقیم (۵۰ درصد سهام ابنیه در اختیار گشان می باشد) داشته باشید."

ممکن است برخی سهامداران مخلص و ارادتمند جناب آقای پهلوان که بعضاً ایشان را امیرکبیر زمان نیز معرفی می‌کنند، حضور ایشان  و یا شخصی کار بلد را در اجرای این پروژه ضروری بدانند. برای این دوستان نیز پیشنهادی دارم:

۱- با توجه به اینکه جناب ایشان به‌تازگی و به لطف سهامداران از حکم حبس ابد رهایی پیداکرده‌اند و ایشان همچنان آزادی خود را مدیون سهامداران عزیز و نگران می‌دانند، پیشنهاد می‌کنم قراردادی با جناب پهلوان منعقد شود و حقوقی ماهانه ۱۰ میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه به ایشان پرداخت شود. پرداخت ۶ سال حقوق ماهانه ۱۰ میلیارد تومان، حدوداً ۷۲۰ میلیارد تومان می‌شود که برای پروژه‌ای ۴۰۰.۰۰۰ میلیارد تومانی عدد ناچیزی می‌باشد. در عوض سهم گشان در پروژه از ۱۱ درصد به ۷۵ درصد خواهد رسید.


۲-  اگر ایشان حاضر به اجرای این پروژه با حقوق ناچیز ۱۰ میلیارد تومانی نشدند، پیشنهاد می‌کنم یکی از بزرگترین معمار‌ها و مهندسان آمریکایی یا اروپایی را با تحصیلاتی مرتبط‌تر با مبلغی بسیار کمتر از ۲۰۰.۰۰۰ دلار ماهانه (معادل ۱۰ میلیارد تومان ماهانه) برای اجرای این پروژه استخدام کنند که در این حالت بازهم سهم گشان از پروژه به طرز عجیبی افزایش خواهد داشت.


تست هوش بورس نیوز :

سال ها قبل در روستایی جلیل و خلیل دو دوست قدیمی بودند. روزی خلیل که پس از گذشت چند سال تازه به روستای خود بازگشته و پولی هم ندارد به جلیل که زمینی پدری و ارزشمند دارد، پیشنهاد می دهد ساختمانی را جهت ارائه خدمات بوم گردی در زمین پدری جلیل احداث کنند.

به گمان خلیل داستان ما احداث این ملک را می‌توان با ۱۴.۶۰۰ تومان (۱۰.۰۰۰ تومان ارزش زمین‌های جلیل و ۴.۶۰۰ تومان آورده خلیل) و البته پیش فروش اتاق‌های آن به اهالی روستا ساخت و آن را ۶ سال بعد به ارزش ۴۰۰.۰۰۰ تومان فروخت. اما مشکل اینجا بود که خلیل علی‌رغم آنکه پولی برای مشارکت نداشت سهمی ۸۰ درصدی از فروش ملک می‌خواست.

جلیل که از طرفی علاقه‌مند به مولدسازی زمین‌های پدری بود و از طرفی برایش عجیب بود که خلیل ۴.۶۰۰ تومان آورده خود را از چه محلی تهیه خواهد کرد، پس از مدت‌ها سکوت بالاخره از خلیل که ارادتی دیرینه نسبت به او داشت پرسید: خلیل جان شما ۴.۶۰۰ تومان آورده خود را چگونه تهیه می‌کنی؟ خلیل با لبخندی معنادار به جلیل که از اعتبار مناسبی در روستا برخوردار بود گفت ازآنجاکه من مدتی در روستا نبودم و پولی هم ندارم، شما با در رهن گذاشتن سند زمین پدری برای من ۲۰۰۰ تومان وام بگیر، برای تهیه ۲.۶۰۰ تومان دیگر هم، چون کسی مرا نمی‌شناسد و پولی هم ندارم، من به اعتبار شما (جلیل آقا) از مردم قرض خواهم گرفت.

اما پاسخ جلیل چه بود:

پاسخ شماره ۱:  خلیل جان تو فکر کردی من حساب‌وکتاب سرم نمیشه؟  من با ۱۰.۰۰۰ تومان پول ۲۰ درصد سهم دارم، اما تو با ۲۰۰۰ تومان وامی که خودم رو سند زمین برات گرفتم و ۲۶۰۰ تومانی که به اعتبار من از مردم میگیری، ۸۰ درصد سهم داری؟ آیا می‌خواهی زمین پدریمم به نامت کنم که با خیال راحت‌تر به کارت برسی؟

پاسخ شماره ۲: (جلیل که در پوست خود نمی‌گنجید، با چشمانی اشک آلود گفت) خلیل جان،  خدا تو را دوباره به روستا برگردانند. چگونه این فکر تا حالا به ذهن خودم خطور نکرده بود. بیا هر چه زودتر قراردادش رو بنویسیم، چون دوست ندارم علی رقم اینکه تمام ۱۴.۶۰۰ تومان رو خودم هزینه می‌کنم، از سهم ۲۰ درصدیم بگذرم.   تبریک به مردم روستا برای ساخت ابر پروژه بوم گردی

پاسخ شماره ۳: .............................................

شما دوستان می‌توانید با ارسال بهترین پاسخ در قرعه کشی بزرگ بورس‌نیوز شرکت کنید

حال، یعنی ما این‌قدر مدیران خوبی داریم که از خیر، منفعت ۷۵ درصدی پروژه‌ای بزرگ برای شرکت خود می‌گذرند تا شرکتی تازه تأسیس و بی پول به منفعتی ۸۰ درصدی برسد. مدام هم در رسانه‌ها فریاد می‌زنند که اشتغال زایی صورت نمی‌گیرد، مشکلات کسب و کار زیاد هست، غافل از اینکه کجای دنیا به شرکتی با سرمایه‌ای ناچیز و ۹ ماه تأسیس و حتی بدون کسب هرگونه مجوز‌های تخصصی سرمایه گذاری و عمرانی، پروژه‌ای ۴۰۰.۰۰۰ میلیارد تومانی می‌دهند. لعنت خدا بر کارشکنان تنگ نظر.

بر اساس تمامی مستندات و مشاهدات، متأسفانه آنچه به نظر می‌رسد، برای مدیران و اعضاء هیئت‌مدیره گشان بیشتر صرفه و صلاح شرکت افسانه‌سازان و سهام‌داران آن مهم بوده است تا صرفه و صلاح سهامداران شرکت‌های توسعه بین‌المللی و ابنیه !!!!! . شاید اعضای هیئت‌مدیره شرکت کوچک افسانه‌سازان هم نتواند با این وسواس صرفه و صلاح سهامدارانش را دنبال کند.

بند‌های ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۱۴، ۲۵، ۲۶ (۸ بند از ۴۲ بند) در خصوص نحوه ارزش‌گذاری و گزارش تفصیلی ارزش‌گذاری کارشناسان رسمی دادگستری:

 

بند ۸ نامه ابهامات بانک صادرات:

  تاکنون بعضی از پیوست‌های مهم قرارداد ازجمله گزارش تفصیلی هیئت کارشناسی برای ارزش‌گذاری آورده شرکت افسانه‌سازان آینده کیش (طرف) (دوم) در کدال منتشرنشده که همین یک نقص برای عدم امکان اعلام نظر بر قرارداد کفایت می‌کند.

پاسخ گشان:

اطلاعات تفصیلی و مبانی گزارش قبلاً از هیئت کارشناسی درخواست گردیده که مدارک و مستندات آن جهت تکمیل تعهدات طرفین در کدال منتشر خواهد شد.

 

و اما سؤال:

یعنی کارشناسان محترم رسمی دادگستری همراه با گزارش ارائه‌شده، گزارش تفصیلی خود را به شرکت تحویل نداده‌اند؟ ( چون ابتدا گزارش تفصیلی تهیه می شود و سپس گزارش چکیده )

 به عبارتی برای اعضای هیئت‌مدیره جذاب نبوده که حداقل یک‌بار هم که شده گزارش تفصیلی کارشناسان و نظر آن‌ها را در خصوص نحوه محاسبه ارزش دارایی‌هایشان بدانند؟

اگر گزارش تفصیلی کارشناسان به شرکت داده نشده و اعتراضی هم از سوی شرکت نشده که "وااسفا".
اگر کارشناسان هنوز گزارش تفصیلی را آماده نکرده‌اند پس چگونه و بر اساس کدام محاسبات، ارزش‌گذاری بیش از ۶۰.۰۰۰ میلیارد تومانی را انجام داده‌اند؟ اگر هم هنوز گزارش را ارسال نکرده‌اند که با توجه به تاریخ تهیه گزارش در تاریخ ۱۹/۱۱/۱۴۰۱، اگر شرکت شخصی را پیاده هم برای اخذ مدارک فرستاده بود، در این ۵۰ روز حتماً رسیده بود.

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

در زیر نمونه‌ای از گزارش کارشناس رسمی دادگستری را ملاحظه می‌کنید :

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

 

همان‌گونه که ملاحظه می‌گردد، بنا بر اظهارات کارشناسان محترم دادگستری از ۴ زمین موجود در گزارش ارزش‌گذاری تنها ۱ زمین به مساحت ۵.۲۱۲ متر دارای سند رسمی می‌باشد و دو قطعه زمین ۱۹۴.۷۸۸ متری و ۵۶.۶۶۰ متری فاقد سند یا تأییدیه‌ای از سازمان آزاد کیش می‌باشد و البته زمین استیجاری کارگاه که آن‌هم در ارزش‌گذاری محاسبه نگردیده است.

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

در خصوص مجوز‌ها نیز، بنا بر متن فوق، با فرض وجود و اعتبار مجوز‌های صادره قبلی (که با توجه به مفاد قرارداد سال ۱۳۸۹ فعلاً خبری از مجوز‌ها نیست و حتی گرفتن آن‌ها منوط به تحویل مدارک و تائید منطقه آزاد کیش بر اساس صورت‌جلسه ۲۲/۱۲/۱۴۰۱ منتشره در کدال می‌باشد) ارزش‌گذاری‌ها انجام‌گرفته است.

 

 

سؤال و چرایی لزوم بررسی گزارش تفصیلی کارشناسان رسمی دادگستری:

 

بنا بر اظهارات کارشناسان رسمی دادگستری، تنها زمین ۵.۲۱۲ متری دارای سند، می‌تواند گزینه ارزش‌گذاری باشد و البته مجوزاتی که فعلاً اخذ آن‌ها در هاله‌ای از ابهام می‌باشد، در یک آیتم خلاصه به مبلغ ۸.۷۹۱ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است.

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

این تنها یک مورد از نیاز وجود تفصیل گزارش کارشناس رسمی دادگستری برای شفافیت چگونگی محاسبات و همچنین اظهارنظر کارشناسان، سهامداران و مسئولین مربوطه می باشد.

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

در خصوص نحوه ارزش‌گذاری آورده طرف دوم (شرکت افسانه‌سازان سازان و نمایندگان جناب پهلوان) ، حتی کارشناسان رسمی دادگستری به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات، مسئولیت صحت‌وسقم اطلاعات را بر عهده ارائه‌کنندگان (شرکت پدیده شاندیز و جناب پهلوان) دانسته‌اند که این یعنی ابهام .

همچنین با توجه به اظهارات کلی کارشناسان رسمی دادگستری و ادعای بانک صادرات مبنی بر عدم وجود نقشه، مشخصات فنی، وندور لیست مصالح و تجهیزات و ...، وجود گزارش تفصیلی کارشناسان برای ملاحظه نحوه محاسبه سهم و آورده جناب پهلوان ضروری می باشد .

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

علی‌رغم تمامی این ابهامات تأثیرگذار در آورده طرف دوم قرارداد، مشاهده چگونگی محاسبه ۳۹.۸۸۰ میلیارد تومان هزینه ساخت و آورده توسط کارشناسان رسمی خالی از لطف نیست. البته به نظر می‌رسد با توجه به ابهامات تأثیرگذار در میزان قدرالسهم طرفین، ارائه گزارش تفصیلی کارشناسان می‌بایست مطالبه مدیران و اعضای هیئت‌مدیره شرکت گشان می‌بود تا بانک صادرات.

همچنین لازم به ذکر است در بند ۶ پاسخ گشان، بانک صادرات به دلیل عدم توجه به توافقنامه با سازمان منطقه آزاد کیش مورد شماتت قرار گرفته است. جالب اینجاست بر اساس بسیاری از بند‌های صورت‌جلسه شرکت پدیده شاندیز و سازمان منطقه آزاد کیش، این شرکت ملزم به ارائه بسیاری از مدارک و مستندات ظرف مدت ۱ هفته تا ۱ ماه گردیده است که امید است با توجه به اهمیت موضوع صدور مجوزات برای پروژه و اتمام مهلت ارائه بسیاری از این مدارک و تأثیر آن در توافقنامه نهایی، این مدارک به زودی در سامانه کدال نیز بارگذاری گردد.

بند‌های ۱۸، ۳۰، ۴۱ و ۴۲ در خصوص گزارش امکان‌سنجی و مطالعات اقتصادی در ابهامات بانک صادرات:

علی‌رغم دفاع شرکت توسعه بین‌المللی (گشان) از شرکت "مهندسین مشاور پارت طرح فردوسی" به‌عنوان تهیه‌کننده گزارش امکان‌سنجی اقتصادی در پاسخ به سؤال شماره ۳ بانک صادرات (متن پاسخنامه گشان: شایان‌ذکر است شرکت پارت طرح فردوسی با بهره‌مندی از دانش تخصص و تجربه دانشگاه فردوسی مشهد و سهامداری شرکت مهندسین مشاور فضا زیست شرق دارای گرید رتبه ۲ معماری و شهرسازی و همچنین بهره‌گیری از کارشناسان مجرب در حوزه مهندسی شهرسازی و عمران و علوم اقتصادی و مالی، اقدام به تهیه این مطالعات نموده است) شاید بتوان دغدغه بانک صادرات را در چند سؤال خلاصه نمود:

۱- آیا به قول مدیران شرکت توسعه بین‌المللی (گشان)، گزارش امکان‌سنجی بزرگترین طرح عمرانی کشور با برآورد هزینه‌ای ۱۳۵.۰۰۰ میلیارد تومانی (آن‌هم با نرخ تورم ۲۸ درصد و نه نرخ تورم ۵۰ درصد سه سال گذشته) که منافع ده‌ها هزار سهامدار کنونی و سهامداران آتی شرکت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، می‌بایست توسط شرکتی تازه تأسیس (با سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی) که زیر مجموعه یکی از هلدینگ‌های دانشگاه فردوسی مشهد می‌باشد تهیه شود و یا این گزارش می‌بایست توسط یکی از معتبرترین و مشهورترین شرکت‌های فعال در این حوزه تهیه می‌شد؟

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:


۲- آیا بهتر نبود کارفرما و پرداخت کننده هزینه تهیه طرح توجیهی اقتصادی پروژه، شرکت توسعه بین‌المللی (گشان) به‌عنوان سرمایه گذار باشد و نه شرکت افسانه‌سازان؟ در این صورت بسیاری از ریسک‌های متوجه پروژه نظیر نرخ تورم واقعی سه سال گذشته (که هزینه‌های پروژه را ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داد)، سناریو‌های شکست تأمین مالی، سناریو‌های احتمالی تأخیر زمانی (که جزو لاینفک پروژه‌های عمرانی داخلی می‌باشد نظیر شهر پدیده شاندیز) و...، با دقت بیشتری سنجیده می‌شد.
البته لازم به ذکر است علی‌رغم اینکه شرکت کارفرمای تهیه گزارش طرح توجیهی، شرکت افسانه‌سازان آینده کیش بوده بااین‌وجود آن‌قدر نقاط ضعف و ریسک های این پروژه برجسته است که تهیه‌کنندگان آن نتوانسته‌اند به‌سادگی از کنار آن عبور کنند.

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات:

 

 

در انتها می‌توان نتیجه گرفت که ظاهراً برخلاف تمایل ناظران شرکت فرابورس مبنی بر ارائه پاسخ‌های کامل، مستدل، مستند و جامع به ۴۲ ابهام مطرح‌شده از سوی بانک صادرات در خصوص قرارداد با شخص محسن پهلوان، همچنان بسیاری از ابهامات به دلیل عدم وجود مدارک و مستندات کافی پابرجاست و شاید بارگذاری مدارک و مستنداتی نظیر گزارش تفصیلی کارشناس رسمی دادگستری و مشاهده چگونگی محاسبات، مدارک درخواستی سازمان آزاد کیش و درنهایت مجوزات صادرشده برای پروژه، ارائه مستندات، نقشه، مصالح و اطلاعات جامع توسط شرکت افسانه‌سازان آینده کیش، نحوه اخذ تسهیلات از بانک‌ها، تأمین مالی ۱.۵۰۰ میلیارد تومانی نقد در اقساط ۱۰ ماهه درخواستی شرکت افسانه‌سازان از گشان و ...، بتواند از ابهامات این قرارداد بکاهد.

 

امیدواریم که به‌جای پاسخ احساسی و جهت‌گیری‌های متعصبانه توسط برخی سهامداران عزیز، با ارائه راهنمایی‌های مستند و علمی، ما را در راستای بهبود گزارش‌های کارشناسی و شفاف‌سازی‌های هر چه بیشتر یاری نمایید.

 

 

مشروح ابهامات بانک صادرات و جوابیه پدیده شاندیز:

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

 

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

 

پاسخ‌های پدیده شاندیز به ابهامات بانک صادرات؛ سوال:

 

بورس‌نیوز به عنوان حامی زیست‌بوم بازارسرمایه، تمام انتقادات به ناشران و شرکت‌ها را با رعایت کامل بی‌طرفی عنوان می‌کند.

ولذا اگر پدیده شاندیز و تمامی شرکت‌ها و افرادی که در این مطلب به آن اشاره‌ای شده، مطلبی را برای انتشار و پاسخ به این خبر دارند را با کمال میل، منتشر خواهد کرد. 

 

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
قوه قضاییه، سازمان مبارزه با جرائم اقتصادی، سازمان بورس و شرکت فرابورس:" بخوانید و آگاه باشید"

تولد فاجعه‌ای دیگر در پدیده شاندیز

ابهامات مطرح شده از سوی بانک صادرات نسبت به قرارداد در حال بررسی می‌باشد
با توجه به ابهامات وارده، ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار؛

ابهامات مطرح شده از سوی بانک صادرات نسبت به قرارداد در حال بررسی می‌باشد

حضور ناظر فرابورس در مجمع
محمد مرفوع، سرپرست معاونت نظارت بر ناشران فرابورس ایران؛

حضور ناظر فرابورس در مجمع "گشان" مهر تایید یا عدم تایید نیست

پاسخ ارسالی نماینده سهامداران در هیات مدیره
شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز جوابیه داد؛

پاسخ ارسالی نماینده سهامداران در هیات مدیره "گشان" به انتشار یک گزارش

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
قوه قضاییه گیر کرده نمیدونه با این چند صد هزار سهامدار پدیده چکار کنه
از حبس ابد پهلوان چشم پوشی کرده گفته داداش بیا برو بیرون جمع کن این آشی که پختی والا از اوین میفرستیمت رجایی شهر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
قوه قضاییه گیر کرده نمیدونه با این چند صد هزار سهامدار پدیده چکار کنه
از حبس ابد پهلوان چشم پوشی کرده گفته داداش بیا برو بیرون جمع کن این آشی که پختی والا از اوین میفرستیمت رجایی شهر
سخر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۹
شما که مجدد زدی پدیده ترکوندی
سوزنت گیر کرده روی پدیده
این همه تخلف نمی بینی
حالا دوستان میخوان یه حال کوچیک چند صد هزار میلیاردی به امیرکبیر زمان بدن بنده خدا سهامدار انداختن جلو
سخر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۹
شما که مجدد زدی پدیده ترکوندی
سوزنت گیر کرده روی پدیده
این همه تخلف نمی بینی
حالا دوستان میخوان یه حال کوچیک چند صد هزار میلیاردی به امیرکبیر زمان بدن بنده خدا سهامدار انداختن جلو
امین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
آب بریز رو پدیده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳
آقای بورس نیوز:
با این مطالب و گزارشاتت و این وقتی که گذاشتی و جزئیات اطلاعات رو نوشتی(چه درست و چه غلط) ، کاملا مشخص است که این گزارش رو بانک صادرات برات تنظیم کرده و نوشته و بابت این کار سیبیلت رو هم خوب چرب کرده و گرنه مگه بیکاری یا دیوانه ای بیای بری دنبال پدیده و قراردادش و این همه مطالب رو اونهم با جزئیات استخراج کنی و تنظیم کنی که خود صرف وقت و هزینه بسیاری رو میطلبه.
با این گزارشت، مزدور بودنت کاملا روشن شد و از روز هم روشن‌تر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷
ازشفاف سازی شما سپاسگزارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲
یکی از آشنایان تو مشهد دانشجو بود و از زدوبندی میگفت ک سر کارهای مطالعاتی برای معتبر جلوه دادن و علمی بودن کار پدیده شاندیز تو دانشگاه پیش اومده بود و افتضاحی ک درین خصوص تو دانشگاه ایجاد شد و مسئولین بدنبال ماست مالی براومدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۹
خود من هم دوره ای شرکت کردم ک تعدادی از مدرسا و هیات موسس موسسه ش اعضایی از فعالان مشهدی بودن، بقدری تو محیط اموزشی رفتارهای دیکتاتوری و اجبار برای پذیرش حرفهای نامعقول داشتن ک فاجعه بود و بعنوان مثال با وجود اینکه شرکت کنندگان از مدیران ارشد سازمانهای دولتی و نیمه دولتی برای دوره ام بی ای بودن، تاکید داشتن ک سوالی نپرسید و در ادامه فعالیتتون قراره کاری رو انجام بدین ک ما بهتون میگیم، نه اینکه بخواین خودتون توانایی درک و استدلال و راهکارگزینی رو پیدا کنین!! با چنین بحرانی تصور کنین ک چه به روز مدیران، آموزش، حسابرسی، تصمیم گیری، اجرا و غیره میارن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۹
خود من هم دوره ای شرکت کردم ک تعدادی از مدرسا و هیات موسس موسسه ش اعضایی از فعالان مشهدی بودن، بقدری تو محیط اموزشی رفتارهای دیکتاتوری و اجبار برای پذیرش حرفهای نامعقول داشتن ک فاجعه بود و بعنوان مثال با وجود اینکه شرکت کنندگان از مدیران ارشد سازمانهای دولتی و نیمه دولتی برای دوره ام بی ای بودن، تاکید داشتن ک سوالی نپرسید و در ادامه فعالیتتون قراره کاری رو انجام بدین ک ما بهتون میگیم، نه اینکه بخواین خودتون توانایی درک و استدلال و راهکارگزینی رو پیدا کنین!! با چنین بحرانی تصور کنین ک چه به روز مدیران، آموزش، حسابرسی، تصمیم گیری، اجرا و غیره میارن!
نشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۲
دایه مهربان تر از مادر شدی این همه ابهام تو شرکتهای دیگه دیواری پایین تر از پدیده و سهام دارنش پیدا نکردن
عادل
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۷
سلام ، چون ۹ سال پروژه پدیده با مدیریت بانک صادرات و غیره پیشرفتی نداشته ، حالا که آقای پهلوان با سابقه ساخت و ساز طوفانی اش برگشته سهامداران مردمی فقط و فقط ایشان ( جناب پهلوان ) را قبول دارن چون از اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل های قبلی توی این ۹ سال گذشته فقط دروغ و وعده و وعید شنیده اند فقط به جناب پهلوان اعتماد دارن
سید
United States of America
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۳
همینکه یک مجموعه که سالهاس چنبره زده براموال ما وازاین قرارداد شاکی هست خود نشان میده طرف مقابل کارش روبلده مانه آدم پهلوانیم نه دشمن صادرات طبیعی هست افسانه سازان باهوش وذکاوتش میتونه این گره روباز کنه وجای نگرانی نیست چون درمقابل کارانجام شده شریک میشه نه صرف بستن قرارداد..اگه بیطرفی انتشار بده بذار فکر نکنیم ازصادرات بهت رسیده
سید علیرضا اکبری نژاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۶
محسن پهلوان اسطوره ساخت و ساز در ایران هست (امیر کبیر ایران) تا دیدن داره چشم انداز برای پدیده درست میکنه و نقدینگی بانک ها رو جمع میکنه، سریع تو نطفه خفه کردنش و هزاران دروغ و پاپوش براش درست کردند، در سال 1393، هر چند که بعد 9 سال تازه داره جون میگیره و به روال قبل میگرده هنوز هم دارند چوب لای چرخش میزارند (بانک صادرات دزد و ربا خوار)...
من فقط به این جمله اکتفا میکنم :
شهر شلوغ میشه قورباغه‌ هفت تیر کش میشه.
فلاح زاده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۳
سلام و خسته نباشید بر اساس توضیحات ارائه شده یک نوع تبانی از جنس روابط کثیف قبل که فقط تراوش ذهن کسی مثل پهلوان هست و این بار با حمایت دستهایی که پنهان هستند میخواهد کل مایملک باقیمانده به تاراج رود درود بر بورس نیوز که با این دقت همه را بیدار کرد پهلوان باید برگردد همان جایی که بود سهامداران پدیده فقط در فکر رشد مقطعی و فروش هستند.
vahid
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
اخه چی باید به امثال شما مزدوران گفت
اخه ۱۰ ساله این مدیران دولتی جز دروغ و چپاول از پدیده چی بهش اضافه کردند
الانم چون پهلوان عزیز دوباره میخاد بیاد سفره ی دزدی این بانکها و مدیران کثیف رو جمع کنه ، اینا شروع کردند دوباره به شایعه و تخریب پدیده و پهلوان

بورس نیوز مردی نیستی انتشار ندی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
چقدر صادرات گرفتی این گزارش را پخش کنی با این جزئیات واقعا زمانی رسانه قیمتی نداشت الان قلم را با قیمتی ناچیز میفروشن واقعا برای مبلغی پول صادرات دارید این همه سهامدار را بدبخت میکنید بنظرت با این پول خانواده پاکی برایت باقی میماند ما که فقط نفرین میکنیم
احدی از سهامداران
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
یعنی واقعا چجوری سهامداران پدیده می تونن چشماشون رو این همه حقیقت ببندن . یعنی اوناهم رفیق .های پهلوانن. همین امروز همه باید از پهلوان و اعضای هیات مدیره به خاطر تبانی شکایت کنن . اگر سازمان بورس و شرکت فرابورس جلوی این قرارداد رو نگیرن داستان جدید 100 ها برابر بدتر از داستان قبلی هست . حجه الاسلام جواهری نظری ندارن ؟ واسه این خبط هیات مدیره خشمگین نمی شن ؟ خخخخخخخخخخخخ. عجب مملکتی داریم ما. آقای اژه ای تحویل بگیر .
مموش
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معلومه آقا احد خود معتمدی فر هست نماینده صادرات خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
تو این ده سال که سهامدارهای پدیده زجر کشیدن و خون دل خوردن از صادرات که هیچ کاری جز بالا کشیدن کل پروژه نداشت و هیچ اقدام موثری نکرد ، آقای بورس نیوز تو کجا بودی که یک گزارش تهیه کنی به نفع سهامدارها . حالا دایه مهربان تر از مادر شدی؟ شما از کجا این همه مستندات رو اون هم به این دقت جمع آوری کردید و گزارش میدی. مگه غیر اینه که باز هم دست کثیف صادرات و امثال شما تو کار برای ضربه زدن به پدیده. لطفا دلت برای پدیده نسوزه . بگو چقدر پول گرفتی ، ما برات گل ریزون کنیم . هر نونی خوردن نداره .
وحید
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
دمت گرم واقعااااااااا گل گفتی


همه حقیقت همینه


بورس نیوز تو این ده سال کدوم قبرستون بودی که صدات در نیومد برا سهامدار
سهامداره بدبخت پدیده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
واقعا از اینهمه رزالت و کثیفی ادم حالش بهم میخوره

اخه بورس نیوز ملعون تو این ده سالی که پدیده دست لاشخورای دولتی و بانکی بود چرا صدات در نمیومد؟!
الان که پهلوان باشرف و کار بلد داره میاد پروژه و البته سفره حرام شماها رو جمع کنه یاد سهامدارا افتادید

خدا خانه ظلمتان رو خراب کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
خدا لعنتتون کنه که سوزتون گرفته که چرا شرکت افسانه سازان (اقای پهلوان) ۸۰درصد بخوره اخه بیشعوره بیسواد این چه حرفیه که میگی به اقای پهلوان حقوق بدین مجددا بیشعور به اثری که خودش خلق میکنه باید حقوق داد؟؟؟
احمد
Germany
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
با این توضیحات که داده شد مطالب زیر شسته رفته باید روشن شود
۱- اورده اقای پهلوان یا هر سرمایه گذار دیگر بدون توثیق مایملک پدیده باشد .چون اگر موفق نشود از جیب پدیده منابع وثیقه گذاشته خواهند رفت
۲-قبلن هم رابطه ۲۰ درصد سهامدار و ۸۰ درصد پهلوان برقرار بود . اینک سرمایه گذار باید به اندازه اورده خودش بهره مند شود .
۳-اگر قرار است زمین ها و املاک گشان وثیقه باشند باید خود گشان سرمایه گذار محسوب شود نه پهلوان .پهلوان میتواند بصورت درصدی پروژه را انجام بدهد چون اگر از طریق فروش سهام قرار است فرصت نقدینگی ایجاد شود چرا برای سهامداران ایجاد نشود
مثال داماد سرخانه درست بود
پروژه فاقد توجیه اقتصادی است
و چرا شهر رویایی در مشهد از سیطره اشغال کنندگان خارج نمی شود و تکمیل نمی گردد شهر رویایی که جلوتر است نسبت به شهر افسانه ای کیش وانگهی ایا علم الهدا و استان قدس و دیگر رقبای قدرت مند مانع نخواهند شد
احمد
Germany
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
با این توضیحات که داده شد مطالب زیر شسته رفته باید روشن شود
۱- اورده اقای پهلوان یا هر سرمایه گذار دیگر بدون توثیق مایملک پدیده باشد .چون اگر موفق نشود از جیب پدیده منابع وثیقه گذاشته خواهند رفت
۲-قبلن هم رابطه ۲۰ درصد سهامدار و ۸۰ درصد پهلوان برقرار بود . اینک سرمایه گذار باید به اندازه اورده خودش بهره مند شود .
۳-اگر قرار است زمین ها و املاک گشان وثیقه باشند باید خود گشان سرمایه گذار محسوب شود نه پهلوان .پهلوان میتواند بصورت درصدی پروژه را انجام بدهد چون اگر از طریق فروش سهام قرار است فرصت نقدینگی ایجاد شود چرا برای سهامداران ایجاد نشود
مثال داماد سرخانه درست بود
پروژه فاقد توجیه اقتصادی است
و چرا شهر رویایی در مشهد از سیطره اشغال کنندگان خارج نمی شود و تکمیل نمی گردد شهر رویایی که جلوتر است نسبت به شهر افسانه ای کیش وانگهی ایا علم الهدا و استان قدس و دیگر رقبای قدرت مند مانع نخواهند شد
احمد
Germany
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
با این توضیحات که داده شد مطالب زیر شسته رفته باید روشن شود
۱- اورده اقای پهلوان یا هر سرمایه گذار دیگر بدون توثیق مایملک پدیده باشد .چون اگر موفق نشود از جیب پدیده منابع وثیقه گذاشته خواهند رفت
۲-قبلن هم رابطه ۲۰ درصد سهامدار و ۸۰ درصد پهلوان برقرار بود . اینک سرمایه گذار باید به اندازه اورده خودش بهره مند شود .
۳-اگر قرار است زمین ها و املاک گشان وثیقه باشند باید خود گشان سرمایه گذار محسوب شود نه پهلوان .پهلوان میتواند بصورت درصدی پروژه را انجام بدهد چون اگر از طریق فروش سهام قرار است فرصت نقدینگی ایجاد شود چرا برای سهامداران ایجاد نشود
مثال داماد سرخانه درست بود
پروژه فاقد توجیه اقتصادی است
و چرا شهر رویایی در مشهد از سیطره اشغال کنندگان خارج نمی شود و تکمیل نمی گردد شهر رویایی که جلوتر است نسبت به شهر افسانه ای کیش وانگهی ایا علم الهدا و استان قدس و دیگر رقبای قدرت مند مانع نخواهند شد
احمد
Germany
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
با این توضیحات که داده شد مطالب زیر شسته رفته باید روشن شود
۱- اورده اقای پهلوان یا هر سرمایه گذار دیگر بدون توثیق مایملک پدیده باشد .چون اگر موفق نشود از جیب پدیده منابع وثیقه گذاشته خواهند رفت
۲-قبلن هم رابطه ۲۰ درصد سهامدار و ۸۰ درصد پهلوان برقرار بود . اینک سرمایه گذار باید به اندازه اورده خودش بهره مند شود .
۳-اگر قرار است زمین ها و املاک گشان وثیقه باشند باید خود گشان سرمایه گذار محسوب شود نه پهلوان .پهلوان میتواند بصورت درصدی پروژه را انجام بدهد چون اگر از طریق فروش سهام قرار است فرصت نقدینگی ایجاد شود چرا برای سهامداران ایجاد نشود
مثال داماد سرخانه درست بود
پروژه فاقد توجیه اقتصادی است
و چرا شهر رویایی در مشهد از سیطره اشغال کنندگان خارج نمی شود و تکمیل نمی گردد شهر رویایی که جلوتر است نسبت به شهر افسانه ای کیش وانگهی ایا علم الهدا و استان قدس و دیگر رقبای قدرت مند مانع نخواهند شد
احمد
Germany
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
با این توضیحات که داده شد مطالب زیر شسته رفته باید روشن شود
۱- اورده اقای پهلوان یا هر سرمایه گذار دیگر بدون توثیق مایملک پدیده باشد .چون اگر موفق نشود از جیب پدیده منابع وثیقه گذاشته خواهند رفت
۲-قبلن هم رابطه ۲۰ درصد سهامدار و ۸۰ درصد پهلوان برقرار بود . اینک سرمایه گذار باید به اندازه اورده خودش بهره مند شود .
۳-اگر قرار است زمین ها و املاک گشان وثیقه باشند باید خود گشان سرمایه گذار محسوب شود نه پهلوان .پهلوان میتواند بصورت درصدی پروژه را انجام بدهد چون اگر از طریق فروش سهام قرار است فرصت نقدینگی ایجاد شود چرا برای سهامداران ایجاد نشود
مثال داماد سرخانه درست بود
پروژه فاقد توجیه اقتصادی است
و چرا شهر رویایی در مشهد از سیطره اشغال کنندگان خارج نمی شود و تکمیل نمی گردد شهر رویایی که جلوتر است نسبت به شهر افسانه ای کیش وانگهی ایا علم الهدا و استان قدس و دیگر رقبای قدرت مند مانع نخواهند شد
احمد
Germany
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
از تمامی سهامداران انتظار میرود تا پیگیر ابهامات مطرح شده باشند . و احساسی عمل نکنند . این پروژه را با همه موفقیت با یک اشاره صادقی دادستان زمین زدند. بقول خود پهلوان ملکی که سرش دعوا است کسی نخواهد خرید
حتی اگر ابهامات مطرح شده توسطبورس نیوز مغرضانه باشند باید به تمام ابهامات بصورت مستدل پاسخ داده شود .احتیاط شرط عقل است
سهامدار عاقل
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
امان از طمع! اگر به جای طمع بی حد و حساب و درخواست ۲.۵ میلیارد سهم ابنیه و ۸۰ درصد از پروژه کیش به ۲۰ تا ۳۰ درصد از پروژه بدون دست اندازی به سهام شرکت گشان از ابنیه راضی می‌بودید، الان این اوضاع پیش نیامده بود.
آقای پهلوان، همین که شما رو از حیس ابد آزاد کردن و گذاشتن در کنار این پروژه باشی باید قدردان سهامداران می‌بودی. اما در عوض کلاه‌برداری جدیدی را به کمک دستهای پشت پرده شروع کردی. آخر مرد حسابی تو بدون هیچ آورده‌ای می‌خوای صاحب ۸۰ درصد از یک پروژه بشی!! فکر کردی با ارتش کورها طرفی و هیچ کدام نمی‌توانن این قرارداد ننگین رو بخونن!؟؟ اعضای هیئت مدیره گشان برای خودشان ننگ ابدی رو خریدن. اگر بابت همین مقدار لطمه‌ای که به سهامداران زدند دادگاهی و زندانی نشوند، حتماً تا آخر عمرشون دیگر رنگ هیچ کرسی هیئت مدیره‌ای را نخواهند دید. رفیق دزد و شریک قافله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
ممنون بابت زحمات و تهیه این گزارش که واقعا کار کارشناسی و سختی بوده ولی خدمت شما عرض کنم شما هزار جور مدرک و نظر کارشناسی هم که بیاری ، سهام دارهای پدیده فعلا جوری هیجان زده و جو گیر هستن که چشمشون رو بروی حقیقت بستن.ولی تعجبم از دستگاه قضایی کشور هست که چطور چشمش رو به این همه فساد و اشتباه بسته و مشخصه که اینبار افتضاح پدیده دیگه به راحتی جمع کردنی نخواهد بود و دامان کل نظام رو خواهد گرفت جوری که اقای پهلوان نامی هم پیدا نخواهند کرد که حتی با مجازاتش بتونن این مخمصه رو درستش کنن. هنوز برای درست کردن این ماجرا دیر نیست ولی هیچ کسی کاری نمیکنه تا کار از کار بگذره.یک دودوتا چهارتای ساده هست چطور کسی نمیبینه و متوجه نمیشه؟
هادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
اقای بورس نیوز
تو در چه جایگاهی هستی که درباره پهلوان صحبت میکنی
توانایی و شایستگی پهلوان به حد است که ب دست خالی میتواند پدیده را احیا کند
تازه تو که فقط بلدی حرف بزنی چه میفهمی فقط بلدی متن بنویسی
صادرات 8سال عمر ما رو تموم کرد و هیچ کاری نکرد
خدا لعنت کنه مدیر بورس نیوز رو که انقدر در حق ما سهامداران ظلم میکنه
ان شالله هر منافعی از این که از این پیامها برات داره به دردمندی هزینه کنی
هادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
اقای بورس نیوز
تو در چه جایگاهی هستی که درباره پهلوان صحبت میکنی
توانایی و شایستگی پهلوان به حد است که ب دست خالی میتواند پدیده را احیا کند
تازه تو که فقط بلدی حرف بزنی چه میفهمی فقط بلدی متن بنویسی
صادرات 8سال عمر ما رو تموم کرد و هیچ کاری نکرد
خدا لعنت کنه مدیر بورس نیوز رو که انقدر در حق ما سهامداران ظلم میکنه
ان شالله هر منافعی از این که از این پیامها برات داره به دردمندی هزینه کنی
بیرو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
واقعا مشخص هست صادرات وبورس نیوز دشمن درجه یک سهامداران وشرکت هستن،،بورس نیوز توتا الان کجابودی نه سال سهامدارابدخت شدن از دست صادرات گزارشی بنویسی ،،،خجالت بکش حسود این همه دروغ را ازکجااوردی ،این نون برا زن بچه ت حلال هست ،ک میزنی ب خون سهامدار
خب داره میسازه ،وسهممون داره رشد میکنه
سهامدار دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
خلاصه مطلب
بورس نیوز فقط به جیب خودت فکر میکنی
صادرات تو این چند سال چه کار مفیدی کرد ؟؟؟
جاوید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
سلام و عرض ادب

شاید خیلی از تحلیل های شما درست باشه
ولی من عقیده دارم

یه آدم باهوش ، باعرضه و باغیرت که ظرف سه سال این همه ساخت و ساز انجام داد(منظورم محسن پهلوان است) به صدها دکتری که ۸ سال در پدیده دو تا آجر نتوانستند روی هم بزارن،میرزه میرزه و میرزه

محسن پهلوان زنبوریه که عسل داد و داره میده

تو این ۸ سال وز وز زیاد میکردن ولی تهش هیچی جز زهر نداشت.

موفق باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
خیلی جالبه نگارنده محترم این متن ظاهرا در ایران که هیچ اصلا در این کره خاکی زندگی نکردن.
گیر دادی شرکت افسانه سازان از کجا تامین مالی میکنه. مگه پروژه امنیتیه، اونم دولت هزینه میده از جیب مردم. در پروژه گردشگری و مسکونی و کلا ملکی پیش فروش صورت میگیره بانک هم با وثیقه معتبر وام میدن بانک جایی نمی‌خوابد زیرش آب بره مثل سهامدار بی اطلاع و جوگیر به قول شما نیستند.
یقینا همه به وضوح می‌دانند آقای پهلوان و امثال ایشان که کارآفرین و سرمایه دار هستند استفاده کلانی از این پروژه و پروژه ها خواهند خورد بلاشک. ولی همه هم می‌دانند تا زمانی که امور دست مدیران دولتی باشه آب از از آب تکان نمیخوره تا بگنده.
بانک صادرات بدون هیچ سرمایه ای، مفت دنیایی سهام ملکی زده به جیب و چندین سال رئیس کنسرسیوم سهامداران بوده تازنونده. سخته رئیس نباشی دردناکه
در پایان آقای کارشناس همان جوگیرای بی اطلاع میدانند پهلوان پول خوبی به جیب خواهد زد در کنارش سودی هم به ایشان می رسد. اگه بانک صادرات عرضه داره پروژه را راه بندازه بزنه به جیب یک سود بسیار بسیار بسیار ناچیزی از همون مدل ربوی بانکی هم به سهامداران بده. اگه میتونه بسم الله گور بابای کارآفرینان غیردولتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
خیلی جالبه نگارنده محترم این متن ظاهرا در ایران که هیچ اصلا در این کره خاکی زندگی نکردن.
گیر دادی شرکت افسانه سازان از کجا تامین مالی میکنه. مگه پروژه امنیتیه، اونم دولت هزینه میده از جیب مردم. در پروژه گردشگری و مسکونی و کلا ملکی پیش فروش صورت میگیره بانک هم با وثیقه معتبر وام میدن بانک جایی نمی‌خوابد زیرش آب بره مثل سهامدار بی اطلاع و جوگیر به قول شما نیستند.
یقینا همه به وضوح می‌دانند آقای پهلوان و امثال ایشان که کارآفرین و سرمایه دار هستند استفاده کلانی از این پروژه و پروژه ها خواهند خورد بلاشک. ولی همه هم می‌دانند تا زمانی که امور دست مدیران دولتی باشه آب از از آب تکان نمیخوره تا بگنده.
بانک صادرات بدون هیچ سرمایه ای، مفت دنیایی سهام ملکی زده به جیب و چندین سال رئیس کنسرسیوم سهامداران بوده تازنونده. سخته رئیس نباشی دردناکه
در پایان آقای کارشناس همان جوگیرای بی اطلاع میدانند پهلوان پول خوبی به جیب خواهد زد در کنارش سودی هم به ایشان می رسد. اگه بانک صادرات عرضه داره پروژه را راه بندازه بزنه به جیب یک سود بسیار بسیار بسیار ناچیزی از همون مدل ربوی بانکی هم به سهامداران بده. اگه میتونه بسم الله گور بابای کارآفرینان غیردولتی
حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
چند میگیری بگریانی.

1.چه جالب اول مقاله به کتمان آنچه عیان است میکنید.
2.چقدر دقیق تجزیه تحلیل کردین جزییاتی که هر کسی دسترسی ندارم و متوجه نمیشه بجز ... که دسترسی داره و در جریان روند هست.
3.شما به هسته دارین به شعور سهامداران توهین میکنید ،انگار فقط شما تحصیلات دارین و تحلیل بادین.
4. پروژه شاندیز هم با شرکت تازه تأسیس ابنیه شروع به ساخت و پیشرفت کرد .
5.ظاهرا فراموش کردن سرمایه بزرگی که آقای پهلوان دارن سرمایه اجتماعی نه صرفا سرمایه مالی
6. ایشون هوش اقتصادی بالایی دارن که میتونن درباره از نو شروع کنم
7. هرکس ناراضی اینهمه مدت می‌تونست با سود سهامشو بفروش و خارج بشه
ممتاز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
سلام
خداوند عاقبت همه امور را به خیر بگذراند
عنوان انتخاب شده #تولد فاجعه ای دیگر #
برای مخاطبین خود که بالغ بر چند صد هزار سهامدار از افراد جامعه میباشد
تنها از دهان وقلم گوینده و ناشری بیان و تحریر میشود
که هیچ درکی و شعوری از بار منفی این عبارت بر قلب و مغر و بار منفی ناشی از آن بر در روان سهامداران وخانواده شان که به هر دلیل محترمی سرمایه گذاری در این پروژه نموده اند، ندارد
وهیچ مسئولیت انسانی ،اجتماعی ،مدنی ،قضایی وپزشکی را در قبال احتمال بروز هر گونه عارضه قلبی ومغزی وروانی برای حتی تعداد اندکی از سهامداران
برای خود قائل نشده و مع العصف به خود میبالد که در ذهن آسیب زا وپریشان خود چه تیتر رسانه ای پر هیجانی برای آزار واذیت روح وروان سهامداران انتخاب نموده است
مگر نه این است که هر حرف ونکته ای که از دهان بر آید مسئولیت دارد
آیا مسئولیت نحوه بیان وشانتاژ خود را در انتخاب این تیتر #فاجعه ای دیگر # در نظر گرفته اید
یا فقط برای اعتلا و سود و نفع یک نهاد بانکی یا بورسی یا،،، دست و زبان خود را به کار گرفته اید
عامیانه ،ساده وروان بگویم آقا یا خانم محترم که مثلا میخواهی از جلیل ومردم روستا در برابر خلیل دفاع وجانب داری کنی ،،،مراقب باش با نحوه بیان خود و عملکرد خود تعدادی از مردم روستا را به کشتن ندهی
اگر میخواهی این جواب را هم بدهی که #خود کرده را تدبیر نیست #
این را بدان که مخاطب (خودکرده یا خود ناکرده) هر حرف وعمل شما چند صد هزار سهامدار است نه یک نفر یا دونفر
در پایان اگر هم میخواهید ،رفع ابهام ویا شفاف سازی بکنید یا هشداربدهید،
مراقب نحوه بیان خود باشید و بار منفی روانی برای مردم بوجود نیاورید
اگر تند صحبت کردم مخاطبم فقط فردیست که تیتر #فاجعه ای دیگر# را
خلق نموده
ومن الله توفیق
سید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۲
یعنی انقدر درک تون ازواقعیت پایینه که نمیدونید علت پایین اومدن قیمت سهام راکد موندن سرمایه ومستهلک شدن وافزایش هزینه های جاری هست واگر من سهامدار مالک سهمی باشم که بیست برابر قیمتش بالاتر رفته باشد بیشتر ازسهمی هست تعدادمالکیتم ازآن بیشتر باشد اما بعلت ناکارآمدی هرروز قیمتش پایین ترمیرود ازطرفی سرمایه گذار براساس پیشرفت فیزیکی مالک میشود پس قاعدتا تا زمانی که کار راتمام نکند نمیتواند مالک اون درصدی که باافتخار جازمیزنید سواستفاده هست بشود ازطرفی سرمایه گذاران ببشتر زمانی جذب می‌شوند که آینده بهتری متصور شوند ورسانه جنابتان نه تنها حامی سهامدار خرد نیست بلکه علیه شان هست مادنبال منافع مان هستیم نه پهلوان وایده های پهلوان وجسارتش آن را بدست میاره وازطرفی برند پدیده میتونه پروژه های دیگری را باکسب اعتبار ازاین پروژه دشت کنه وطبیعتا علاوه بر آبادانی وطن ایده های بیشتری رو به جامه عمل میرسونه بورس نیوز نقش شخصیت منفی کارتن گالیور رو داره بازی میکنه درحالی که این صادرات بود که بافروش املاک ما هزینه های جاری رو پاس میکرد وروز به روز سهم مون آب میرفت لطفاً جمع کنید بساط دلسوزی تون رو
حمید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
با سلام اون پولی که بانک صادرات بهتون میده که سهام دارای زجرکشیده رو بکوبین خرج دوا دکتر خانوادوون میشه (اخه شنا که بانک ها میشناسین که عاشق منحل کردن و مفت خریدن لاشه ی شرکت هیتن و چه خوب رهبر فرزانه انقلاب فرمون بانک اا غلط میکنن بنگاه داری کنن ولی شما چرا شرافتون حراج میکنین
پری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تو این ده سال قلم شفاف سازیت کجا بود بورس نیوز ، الانم کاری میکنید ده سال دیگه کل پروژه رو اون صادرات ربا‌خور ببلعه. خدا لعنتتون کنه اه و نفرین زندگی همه ما سهام دارهای پدیده بدرقه عمر کثیفتون.
پری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تو این ده سال قلم شفاف سازیت کجا بود بورس نیوز ، الانم کاری میکنید ده سال دیگه کل پروژه رو اون صادرات ربا‌خور ببلعه. خدا لعنتتون کنه اه و نفرین زندگی همه ما سهام دارهای پدیده بدرقه عمر کثیفتون.
پری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تو این ده سال قلم شفاف سازیت کجا بود بورس نیوز ، الانم کاری میکنید ده سال دیگه کل پروژه رو اون صادرات ربا‌خور ببلعه. خدا لعنتتون کنه اه و نفرین زندگی همه ما سهام دارهای پدیده بدرقه عمر کثیفتون.
پری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تو این ده سال قلم شفاف سازیت کجا بود بورس نیوز ، الانم کاری میکنید ده سال دیگه کل پروژه رو اون صادرات ربا‌خور ببلعه. خدا لعنتتون کنه اه و نفرین زندگی همه ما سهام دارهای پدیده بدرقه عمر کثیفتون.
پری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تو این ده سال قلم شفاف سازیت کجا بود بورس نیوز ، الانم کاری میکنید ده سال دیگه کل پروژه رو اون صادرات ربا‌خور ببلعه. خدا لعنتتون کنه اه و نفرین زندگی همه ما سهام دارهای پدیده بدرقه عمر کثیفتون.
پری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تو این ده سال قلم شفاف سازیت کجا بود بورس نیوز ، الانم کاری میکنید ده سال دیگه کل پروژه رو اون صادرات ربا‌خور ببلعه. خدا لعنتتون کنه اه و نفرین زندگی همه ما سهام دارهای پدیده بدرقه عمر کثیفتون.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
جناب بورس نیوز
ممنون بابت اطلاع رسانی
ولی چرا توی این ۹ سال که روز به روز سرمایه ماها آب شد، یک گزارش ساده ندادی
مثال های خلیل و جلیل نزدی
اون موقع که ۲۴ ساعته تو صدا و سیما تبلیغ میداد پدیده و جذب سرمایه میکرد، هیچ کس هیچی نگفت.
من طرفدار پهلوان نیستم
ولی اگر طرف اون قدر پول داشت، چه دلیلی داشت که باید جر این همه سهامدار رو بکشه و پروژه ای که ۹ ساله خوابیده رو بسازه؟؟؟؟
تک کیش دیگه زمین نیست؟؟؟؟
مدیران حال شرکت پدیده اگر همین کار راحت رو میتونستند، انجام می‌دادند
شما اگر کاسه داغ تر از آشی، باید حداقل یک گزارش برای معرفی کم کاری مدیران پدیده که یکیشونم بانک صادرات بود میدادی.
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
خدا لعنت کنه باعث و بانیان این بازی کثیف رو که نمیزارن گشان رشد کنه والا یه مشت نوسان گیر حرومی افتادن توی سهم هی دو قرون میره بالا با صد قرون ریزش میکنه بر پدر و مادرتون لعنت که اینجوری بازی ندید مردم رو