بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
محمدباقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز؛

سال ۱۴۰۲ سال خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود

سال ۱۴۰۲ سال خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود
بازار روند مثبتی را دنبال خواهد کرد و تارگت هایی که شاخص کل و مهم‌تر از آن سهم ها دارند، تارگت های قابل توجه و جذابی هستند و در پایان سال جاری نیز سهام شرکت‌ها و شاخص کل نیز اعداد جذابی را به ثبت خواهند رساند.
کد خبر : ۲۶۹۲۳۲

سال ۱۴۰۲ سال خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود

بورس نیوز:

محمد باقر خادمی در گفت‌و‌گو با بورس نیوز، اظهار کرد: در بورس روند رو به رشدی را مشاهده می‌کنیم و اکنون منتظر هستیم تا ببینیم این روند رو به رشد تا کجا ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: من نمی‌خواهم درباره گذشته بازار صحبت داشته باشم و مایل هستم بیشتر در خصوص چند ماه اخیر و آینده صحبت کنم. اشاره‌ای خواهم داشت خدمت مخاطبان که بازار در مدت زمان ۲ سال و نیم روند اصلاحی را پشت سر گذاشت. 

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر بخواهیم از دید بالاتر به بازار نگاه کنیم در ۱۰ الی ۲۰ سال گذشته یک سری روند‌های صعودی و اصلاحات را به همراه داشت که این مجموعه جزئی از آن روند بزرگ می‌شود و اکنون بازار سرمایه یک روند صعودی را دنبال می‌کند که از اواخر آذر ماه شروع شد.

خادمی بیان کرد: شتابی که در رشد سهم‌ها وجود دارد اتفاق قابل توجهی است و نکته مهمی که در مورد بازار وجود دارد مربوط به شاخص کل، شاخص هم وزن و خیلی از سهم‌هاست که از سقف تاریخی خود عبور کرده‌اند. به نظر من بالای ۹۵ درصد سهم‌هایی که هنوز زیر سقف تاریخی خود هستند قطعاً سقف تاریخی خود را خواهند زد و بدون شک این اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع روند کلی بازار برای سال جاری را صعودی پیش‌بینی می‌کنم و برای سال آینده نیز خیلی زود است که بخواهیم صحبت کنیم. در خصوص سال ۹۸ و ۹۹ هم باید بگویم که بازار روند طبیعی خودش را طی کرد و اینکه می‌گویند بازار سرمایه با حباب روبه‌رو بود و دولت باعث به وجود آمدن این حباب شد.

وی توضیح داد: من این موضوع را قبول ندارم و به نظر من بازار روند طبیعی خود را طی کرد. در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حالا اینکه یکسری تحرکات باعث شد این روند کمی از همیشه بیشتر شود اما؛ بازار روند کلی خود را طی کرد و ۲ الی ۳ سال است که اصلاح شد. بازار کاملا روند طبیعی خود را پشت سر گذاشت و در این بین دولت، مردم و سهامداران مقصر نیستند.

خادمی عنوان کرد: در این مدت زمان شاهد آن هستیم که بازار روند طبیعی خود را پشت سر می‌گذارد و در حال حاضر از سقف‌های تاریخی خود عبور می‌کند. این یک اتفاق کاملاً طبیعی، مشخص و قابل پیش بینی بود و روندی که من در خصوص بازار می بینم در سال جاری روند صعودی خواهیم داشت. به نظرم برای سال آینده هم این اتفاق خواهد افتاد و برای سال جاری صحبت کنیم منطقی‌تر است. سال جاری می‌تواند برای بازار سرمایه سال خوبی باشد و بازدهی این بازار از سایر بازار‌ها بیشتر خواهد بود.

وی افزود: نمی گویم که روند سال جاری همانند سال ۹۹ خواهد بود، چون نمی‌شود روند را خیلی دقیق با هم مقایسه کرد اما؛ این روند، صعودی است و در حال حاضر منتظر اصلاح یا ریزش باشیم این ۲ اتفاق کاملا با هم متفاوت هستند و به نظرم ریزشی در بازار نخواهیم داشت. حداقل در یک سال آینده کاملاً طبیعی بوده که تعدادی اصلاحات در طول مسیر داشته باشیم و این اصلاحات برای بازار کاملا مفید و ضروری است.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد:برای اصلاح بازار لازم است و روند صعودی اصلاح می‌شود و همان‌طور که در روند نزولی اصلاح داشته‌ایم، روند صعودی نیز یک سری اصلاحات در طول مسیر خواهد داشت که ممکن است این اصلاحات یک الی ۲  ماه طول بکشد.

خادمی گفت: روند کلی رو مثبت ارزیابی می‌کنم و به نظرم تارگت‌هایی که شاخص کل و حالا مهم‌تر از آن سهم‌ها دارند تارگت‌های قابل توجه و جذابی خواهند بود و به نظرم در پایان سال جاری سهم‌ها و شاخص کل اعداد جذابی را مشاهده خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
شاخصو الکی باد نکنید سهام 3 سال قبل ما هنوز در یک سوم یا یک چهارم قیمت 3 سال قبل هستن.خجالت بکشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
متاسفانه تعداد زیادی از سهمهای کوچیک بازار تبدیل به حیاط خلوت عده ای از حقیقی ها و کارگزاری ها شده که با هماهنگی سهامداران عمده و بازار گردانان شرکت ها بصورت کاملا انحصاری هر کاری که دلشون میخواد انجام میدن!! ناظران سازمان هم در خواب عمیقی بسر میبرن! نمیدونم دمل چرکین فساد در شرکت های کوچیک چه زمانی سر بازمیکنه؟ اگر نهادهای نظارتی فکری به حال و روز این شرکت ها نکنن با فاجعه دیگری از فساد گسترده در بورس مواجه خواهیم شد. از ما گفتن بود ... حال خود دانید.
امین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
جریمه بالای 10 هزار میلیادر تومان هر سه بانک وبملت وتجارت وبصادر بابت عدم دادن وام مسکن شفاف سازی نمی کنند
.
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
....فحش خوارمادر به اوناییکه پول ماهارو تو بورس خوردن همه چیز 1000درصد گرون شده پول ما تو بورس یکسوم یایکچهارم 3 سال قبله.