بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مجمع عادی سالیانه و فوق العاده شرکت گروه سرمایه گذاری امید با حضور بیش از ۹۴ درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۹۹۸۴

به گزارش بورس نیوز، مجمع عادی سالیانه و فوق العاده شرکت گروه سرمایه گذاری امید در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، مجمع عادی سالیانه و فوق العاده شرکت گروه سرمایه گذاری امید منتهی به سال مالی ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۹۴ درصد سهامداران برگزار شد.

علی صالح آبادی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری امید در مجمع اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در شرکت سرمایه گذاری امید داریم که برخی از پروژه‌های شرکت‌های تابعه امسال به بهره برداری خواهند رسید. شرکت پتروامید آسیا پروژه خوبی را در جاسک دارد که در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد. شرکت مخازن گاز طبیعی آسیا نما در آینده نزدیک در فرابورس عرضه خواهد شد.

وی افزود: نیروگاه سیرجان هلدینگ تابان هور، امسال به بهره برداری خواهد رسید. مجموع سرمایه گذاری‌های متنوع را با قدرت دنبال می‌کنیم و تلاش مان بر این است که رضایت سهامداران را بیش از پیش در این هلدینگ جلب کنیم.

صالح آبادی ادامه داد: شرکت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و در سال ۱۳۸۶ با سرمایه ۹۶۹۷ میلیارد تومان وارد بازار سرمایه شده که جایگاه دوازدهم را از نظر ارزش بازار در بازار سرمایه دارد. ارزش بازار "وامید" در پایان سال مالی ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۵ به ۱۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل "وامید" بیان کرد: اهداف استراتژیک گروه مدیریت سرمایه گذاری امید توسعه سرمایه گذاری از طریق مدیریت بهینه منابع، تکمیل زنجیره ارزش سرمایه گذاری، افزایش درآمد، سودآوری و افزایش صادرات و توانمندسازی نیروی انسانی است.

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری امید خاطرنشان کرد: سود عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته و سود هر سهم شرکت اصلی ۱۸۸ تومان است که ۳۷ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. درآمد عملیاتی شرکت که ۱۸.۶ همت بود. ۹۸.۲ درصد درآمد حاصل از سرمایه گذاری هاست؛ یعنی DPS که ما از شرکت‌ها به دست می‌آوریم. این نشان می‌دهد که درآمد شرکت با کیفیت است، زیرا از محل DPS به دست می‌آید و از محل خرید و فروش نیست. ۸۳ درصد درآمد از حاصل سود سهام متعلق به شرکت‌های وابست، ۱۵ درصد شرکت‌های فرعی و ۲ درصد از سایر شرکت‌ها محقق شده است.

وی توضیح داد: به تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۵، ۱۸ همت بهای تمام شده پورتفوی بورسی، ارزش افزودده ۲۲۹ همت، جمع حقوق صاحبان سهام ۳۳.۹ همت، خالص ارزش دارایی‌های شرکت ۲۶۳ همت بوده که در واقع ۲۷۰۰ تومان ارزش پورتفوی بورسی خواهد شد.

صالح آبادی همچنین گفت: ارزش پورتفوی غیربورسی ۳۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کردیم که ارزش برآوردی ما براساس قیمت‌های پایان سال قبل یعنی ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ حدود ۲۳ همت بود که باید ۲۰ همت به آن اضافه شود. حدود ۲۸۴ همت ارزش NAV شرکت است که با این حساب NAV شرکت حدود ۳ هزار تومان برآورد می‌شود. ارزش امروز پورتفوی بورسی و غیربورسی ما بیش از ۳ هزار تومان است، اما در بازار قیمت سهام ما ۱۸۱۰ تومان است که پایین‌تر از NAV دارد معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
زنگ مجمع
با اعلام شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید؛

زنگ مجمع "وامید" به صدا درآمد

سهامداران
با اعلام برگزاری مجمع شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید؛

سهامداران "وامید" گرد هم آمدند

ارسال نظر