بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
حراج اوراق‌قرضه آمریکا، کانون توجه هفته جاری
کاهش ناگهانی بازدهی اوراق ۱۰ساله در هفته گذشته نشان داد که خریداران ممکن است در حال حاضر برای قیمت‌گذاری ارزش منصفانه تلاش کنند.
کد خبر : ۲۷۵۵۵۰

بورس‌نیوز:

تقویم اقتصادی هفته پیش رو بر خلاف هفته پر کار گذشته، نسبتاً سبک است، بااین‌حال تمرکز بر اوراق‌قرضه به قوت خود باقی خواهد ماند. بازدهی اوراق ده‌ساله ایالت متحده برای نخستین‌بار از زمان بحران " لیمان برادرز " در روز دوشنبه ۲۳ آگوست از ۵ درصد عبور کرد. 

در حال حاضر، اما پایین‌تر از نرخ ۴.۶۰ معامله می‌شود. این تغییر چشمگیر را می‌توان به یکسری از حوادث که بازار اوراق را حمایت می‌کند نسبت داد. در اصل همه وقایع با اعلامیه بازپرداخت ماه نوامبر آغاز شد و با گزارش حقوق و دستمزد که از انتظارات نرم‌تر بود به اوج خود رسید. تا اواسط اکتبر، تقریبا اجتناب ناپذیر بنظر می‌رسید که اوراق خزانه داری به سمت سومین خسارت سالانه متوالی بی سابقه‌ای پیش رود. با این حال وضعیت تغییر کرده و اکنون مشخص نیست که آیا اوراق قرضه می‌تواند در سال ۲۰۲۳ هم به روند شکست ناپذیری خود را حفط کند یا خیر!

حراج اوراق‌قرضه آمریکا، کانون توجه هفته جاری

سنتیمنت حاکم بر بازار گویای آن است که فدرال رزرو چرخه انقباضی را تکمیل کرده و احتمال دارد که افزایش بازار اوراق‌قرضه‌ی هفته گذشته سبب افزایش سرعت شود. کاهش ناگهانی بازدهی اوراق ۱۰ساله در هفته گذشته نشان داد که خریداران ممکن است در حال حاضر برای قیمت‌گذاری ارزش منصفانه تلاش کنند، زیرا اوراق‌قرضه در مقایسه با سطوح اخیر غنی است.

سهام تا حدودی در سایه قرار گرفته؛ چراکه توجه همچنان روی بازار اوراق هست. رشد سریع و قابل‌توجه بازار اوراق‌قرضه که با اعلام بازپرداخت خزانه‌داری آغاز شد و بدون وقفه تا انتشار داده‌های حقوق و دستمزد ادامه یافت، به سهام ایالت متحده اجازه داد تا چشمگیرترین عملکرد خود را در یک سال ثبت کند. مزایده اوراق‌قرضه این هفته نقش مهمی خواهد داشت و انتشار CPI آینده در اواخر این ماه تعیین‌کننده خواهد بود، زیرا این امکان وجود دارد که افزایش نرخ بهره را به طور کامل از بین ببرد.

آیسان علیزاده، کارشناس بازار

اشتراک گذاری :
ارسال نظر