بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
حمایت از بازار در زمان منفی سپری کردن به موقع و به جا نبوده است؛

بی تفاوتی بازار نسبت به گزارش‌های ۶ ماهه

بی تفاوتی بازار نسبت به گزارش‌های ۶ ماهه
بازار کماکان نسبت به این خبر‌ها واکنشی نداشته است و همچنان که در سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ نیز مشاهده کردیم که واکنش آنچنانی بر بازار نمی‌گذاشت.
کد خبر : ۲۷۵۷۶۴

بی تفاوتی بازار نسبت به گزارش‌های ۶ ماهه

بورس نیوز:

سعید حسینی پناه کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در رابطه با موضوع که آیا انتشار گزارش‌های ۶ ماهه تأثیری بر روند بازار داشته است یا خیر، بیان کرد: باید بگویم که خیر، بازار کماکان نسبت به این خبر‌ها واکنشی نداشته است و همچنان که در سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ نیز مشاهده کردیم که واکنش آنچنانی بر بازار نمی‌گذاشت.

حسینی پناه در خصوص اقداماتی که می‌تواند به شرایط و روند بازار بهبود ببخشد اشاره کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند شرایط بازار را مطلوب و خوب کند، بحث سیاست پولی و مالی کشور است که بتواند نرخ بهره مقداری از این که هست پایین‌تر آید. در حال حاضر مقداری روند نزولی به خود گرفته است و این روند نزولی پابرجا باشد تا بازار سرمایه و کلیه بازار‌ها بتواند از حالت انقباض خارج شود و به تبع آن نیز بر بازار سرمایه تاثیر خود را خواهد گذاشت.

این کارشناس در رابطه با اعتماد از دست رفته سهامداران نسبت به بازار این‌چنین گفت: در هر زمانی که بازار به سمت رالی شده حرکت کرده، اعتماد‌ها به بازار برگشته است. مردم فراموش کار هستند و متاسفانه ما مدیریت درستی نداریم. یعنی به آقای عشقی می‌شود از بین صفر تا ۱۰ نمره داد، نمره آن منفی ۱۰ هست. به این دلیل که برآیند و نتیجه عمل سازمان واقعا مفتضحانه بوده است.

وی ادامه داد: حمایت از بازار در زمان منفی سپری کردن آن‌قدر به موقع و به جا نبوده و رفع ابهامات درستی صورت نگرفته، تا مادامی که خب این موضوعات حل نشود اطمینان سرمایه‌گذاران به بازار برنمی‌گردد. قطعاً این ابهامات باعث می‌شود که پول‌ها از سمت بازار فرار کنند.

با توجه به این موضوع که محرک بازار اصلی بازار دلار است. سعید حسینی پناه در رابطه با تأثیر ثبات نرخ ارز بر بازار بیان کرد: دلار وقتی حرکت رالی می‌زند یا حرکت رالی میزد محرکی برای بازار بود، اکنون اگر ارز ثبات پیدا کند، ارز بر قیمت اسمی سهم تاثیرگذار است. اگر نرخ ارز ثابت بماند در روند نزولی کمکی نمی‌تواند به بازار داشته باشد و اگر در روند صعودی کمک نکند در روند نزولی نیز کمکی نمی‌کند. 

پارامتر‌ها و المان‌های دیگر مثل مباحث تکنیکالی، مباحث بنیادی قدرتمندتر می‌تواند خودش را نشان دهد، ولیکن که با این شرایطی که بنده دارم از روند نرخ ارز می‌بینم؛ خیر فکر نکنم همچین اتفاقی حاصل شود و ارز کماکان حرکت رالی خودش را خواهد داشت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جان دوباره به بازار با توقف پذیره‌نویسی و عرضه اولیه‌ها
با تصمیمات دولت، بازار سرمایه در موضع آسیب قرار گرفته است؛

جان دوباره به بازار با توقف پذیره‌نویسی و عرضه اولیه‌ها

نگاهمان به دلار باشد/ دلار؛ عامل رشد بازار سرمایه
نرخ کامودیتی‌ها با فاصله‌های زمانی تاثیر خود را بر بازار خواهند گذاشت؛

نگاهمان به دلار باشد/ دلار؛ عامل رشد بازار سرمایه

ارسال نظر