بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
نرخ کامودیتی‌ها با فاصله‌های زمانی تاثیر خود را بر بازار خواهند گذاشت؛

نگاهمان به دلار باشد/ دلار؛ عامل رشد بازار سرمایه

نگاهمان به دلار باشد/ دلار؛ عامل رشد بازار سرمایه
وقتی قیمت نفت حرکت می‌کرد تاثیر خود را با نگاه زمانی یک ماهه بر بازار سرمایه می‌گذاشت. عامل رشد بازار نیز در سال جاری با داده‌های اقتصاد کلان و بانک مرکزی این را به ما نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین عوامل رشد بازار سرمایه دلار است.
کد خبر : ۲۷۳۸۹۰

نگاهمان به دلار باشد/ دلار؛ عامل رشد بازار سرمایه

بورس نیوز:

سعید حسینی پناه کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص افزایش نرخ ارز اظهار کرد، به نظر من تا به حال بازار ساز با شرایطی خواسته نرخ ارز را کنترل کند، اما نگاه من به آینده از پاییز به بعد حرکت نرخ دلار شروع می‌شود و به زیر ۵۳ تومان نمی‌رود و تا ۶۲ تومان ادامه می‌یابد و در کنار این موضوع قیمت کامودیتی‌ها نیز رشد می‌کند.

نرخ کامودیتی‌ها با فاصله‌های زمانی تاثیر خود را بر بازار خواهند گذاشت. به عنوان مثال در گذشته دیده بودیم که وقتی قیمت نفت حرکت می‌کرد تاثیر خود را با نگاه زمانی یک ماهه بر بازار سرمایه می‌گذاشت. عامل رشد بازار نیز در سال جاری با داده‌های اقتصاد کلان و بانک مرکزی این را به ما نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین عوامل رشد بازار سرمایه دلار است و باید نگاه مان به دلار باشد؛ و فکر میکنم که بازار سرمایه باید تقریبا، سه ماهه خوبی را پشت سر بگذارد.

این کارشناس در رابطه با روابط بین‌المللی ایران و تأثیر آن بر بازار سرمایه این‌چنین گفت: تاثیر ارتباطات جدید بر بازار سرمایه بیان کرد: توافقات برجام چه انجام شود چه نشود، بازار سرمایه عقب مانده‌ترین بازار است و در ۱۰ الی ۲۰ سال که نگاه کنیم نسبت به تمام بازار‌ها پیشرو بوده است.

پس چه برجام اتفاق بیفتد چه این اتفاق رخ ندهد، چه ارتباطات بین المللی نیز ایجاد شود، فوکوس بازار به سمت ۲ دسته از سهم‌های ریالی و دلاری است. جابجایی پول بین این ۲ دسته اتفاق می‌افتد و خرد جمعی در بازار می‌چرخد. ما باید توجه کنیم که خرد جمعی به کدام سمت می‌رود تا بتوانیم از آن سمت نوسان و سود خوبی را بگیریم و بتوانیم سرمایه‌گذاری مقطعی داشته باشیم. این نگاه یک تریدر است. حالا تعدادی از کارشناسان عوامل بنیادی را در نظر می‌گیرند. 
جمع بندی:
به نظر من بازار به شدت به دلار گره خورده است. با حرکت‌های دلار بازار خواه یا نا خواه حرکت می‌کند. به دلار دقت کنیم. سعی کنیم به داده‌های اقتصاد کلان و بانک مرکزی نیز دقت کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گام حرکتی مناسب بازار در نیمه دوم سال
رشد قیمت جهانی کامودیتی‌ها می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد دولت داشته باشد ؛

گام حرکتی مناسب بازار در نیمه دوم سال

گروه خودرویی مستعد مسیر صعود / بازار سرمایه نسبت به باقی رقبا جاماندگی دارد
در پی تصمیمات دولت، بازار سرمایه از روند صعودی جا ماند؛

گروه خودرویی مستعد مسیر صعود / بازار سرمایه نسبت به باقی رقبا جاماندگی دارد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
هیچ وقت بازار سرمایه با قیمت دلار سود اور نخواهو شد واگر منزورتان مچ شدن قیمتهای بورس ودلار هست اگر اتفاق بیعتد خیلی گوتاه خواهد بود ونابرابری حاگم خواهد بود بازار سرمایه از بهره وری سالم باید سوداوری داشته باشد هرچند گل اقتصاد ایران درگثافت ولچنزار گفر وشرگ قراردارد اما بازار سرمایه منصفانهتر بوده است والان بیشاز یک ده هستمیخواهند بازار سرمایهوشفاف تبدیل شود به لچنزار گثافت وحرام زادگی امازود باشد مسبباناین وزع به مجازات الهی زودزود به رسند ونابود شوند این لانهای عنکبوتی حرامی وحرام پروری وحرام زادگی اخوندیسم موسادی ملعون حداقل سانسورچی این مطلبرا خواهد خواند اما بدان گار ازاین حرفها گزشته است وباطل وگفر وشرگ اخونریسم ولانهای عنگوبتیشان ویران شده ونابود مگر نمی لینید این زلت بی شرمی گه گریبانگیرشان شده است از خود نابودی بدتر هست اوزاعشان اما هنوز گمی گرم هستند گه زود زود برای ابدیت نابودیرا خواهند رسید