بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
تحقق ۵۲۱ ریالی سود هر سهم
بر اساس محاسبه صورت‌گرفته، بانک ملت توانسته است در پایان فصل بهار و تابستان سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۱۸ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند.
کد خبر : ۲۷۵۹۹۹

تحقق ۵۲۱ ریالی سود هر سهم

بورس‌نیوز:

بانک ملت با سرمایه ثبت شده ۳۵ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۱۶۲ هزار و ۲۷ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این بانک در پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ توانست ۳۸ هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان از خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری، ۵ هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان خالص درآمد کارمزد و .. درآمد کسب کند که در نهایت جمع درآمد‌های عملیاتی خود را به ۴۳ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان رساند.

درآمد‌های عملیاتی این بانک نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های سود سپرده‌ها، هزینه کارمزد و... این بانک نیز به ترتیب ۳۱ و ۵۱ درصد زیاد شده‌اند. 

تحقق ۵۲۱ ریالی سود هر سهم

در مجموع بانک ملت از فعالیت در این دوره ۶ ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۲۰ هزار و ۶۱۹ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۱۳۶ درصد افزایش را تجربه کرد؛ اما با کسر مالیات ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ از سود عملیاتی، سود خالص ۲ فصل بهار و تابستان "وبملت" به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، این بانک توانسته است در پایان فصل بهار و تابستان سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۱۸ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته حدود ۱۷۳ درصد افزایش داشته باشد. 

تحقق ۵۲۱ ریالی سود هر سهم

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۵۶ درصد و حاشیه سود خالص ۲۷ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. اما در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.

"وبملت" در پایان شهریورماه که دوره ۶ ماهه خود را سپری کرده است، موفق به ثبت ۶۰ هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان سود انباشته شده است که ۲۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است. 

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "وبملت" می‌توان دریافت که این بانک موفق به تحقق ۵۲۱ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شدة هر سهم در دوره مشابه سال گذشته، ۱۴۹ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده، از صورت سود و زیان بانک ملت را ملاحظه می‌فرمایید؛

تحقق ۵۲۱ ریالی سود هر سهم

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش ۶۲ درصدی
بانک ملت محقق کرد؛

افزایش ۶۲ درصدی "وبملت"

رکوردی دیگر از بانک ملت
فعالیت یک‌ماهه "وبملت" چگونه بود؟

رکوردی دیگر از بانک ملت

نگاهی به عملکرد سالانه بانک ملت در سال مالی گذشته؛

"وبملت" در سال ۱۴۰۱ قله درآمدزایی خود را فتح کرد

ارسال نظر