بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
"وتوصا" و اعلام سود خالص ۱۴۳ ریالی در سال ۱۴۰۲؛

سودهایی که چند بار در بازار حساب می شوند

سودهایی که چند بار در بازار  حساب می شوند
بی تردید یکی از معضلات سال‌های اخیر بازار سرمایه کشور، وجود و رشد قارچ گونه شرکت‌های سرمایه گذاری می‌باشد. شرکت‌های کوچک و بزرگ کاغذی که عمده سرمایه گذاری‌های آنها، نه شرکت‌های فعال خارج از بازار سرمایه بلکه شرکت‌های فعال در بازار سرمایه می‌باشد.
کد خبر : ۲۷۶۱۴۶

بورس نیوز:

به عنوان مثال هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری تو در توی صنعت پتروشیمی، معدنی و دارویی را در نظر بگیرید. سود اصلی “پارسان” از شرکت پتروشیمی پردیس و عمده سود سرمایه گذاری غدیر از محل سود “پارسان” می‌باشد و این یعنی اگر در یک سال سودآوری صنعت پتروشیمی و یا شرکت پتروشیمی پردیس تغییرات کاهنده چشمگیری داشته باشد، تعداد زیادی از هلدینگ ها، شرکت‌های سرمایه گذاری و صندوق‌های سرمایه گذاری دستخوش تغییرات جدی سودآوری می‌شوند.
به عبارتی سود یک شرکت را بار‌ها و بار‌ها در بازار سرمایه حساب می‌کنند. شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا) هم از این قاعده مستثنی نیست و بخش عمده‌ای از سود سالانه این شرکت متعلق به سود سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت (وصنعت) می‌باشد.

سودهایی که چند بار در بازار  حساب می شوند

بنا بر روند هر سال، اگر از سود ناچیز فروش سرمایه گذاری‌ها در عملکرد وتوصا صرفه نظر کنیم، کل سود خالص این شرکت از محل شناسایی سود شرکت‌های توسعه صنعت و تجارت (وصنعت) و شرکت سرمایه گذاری پایا تدبیر پارسا می‌باشد.

سودهایی که چند بار در بازار  حساب می شوند

در مجموع شناسایی درآمد‌های ۴.۹۷۳ میلیارد ریالی از سود شرکت‌های فوق و همچنین شناسایی سود خالص ۶۳۰ میلیارد ریالی ناشی از فروش سرمایه گذاری ها، منجر به تحقق سود ۴.۹۹۲ میلیارد ریال و ۱۴۳ ریالی به ازای هر سهم در سال مالی ۱۴۰۲ گردید که تا حدودی افت معنی دار و بیش از ۳۰ درصدی قیمت سهام شرکت در ماه‌های گذشته را توجیه می‌کند.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
توسعه ۴۶۵ درصدی
گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در مرداد محقق ساخت؛

توسعه ۴۶۵ درصدی "وتوصا"

پایانی شیرین برای
سال مالی گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران به پایان رسید؛

پایانی شیرین برای "وتوصا"

ارسال نظر