بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تداوم عملکرد بی‌نظیر
بانک ملت در نهمین ماه از سال جاری از بخش تسهیلات اعطایی خود به درآمد ۱۲ هزار و ۲۹ میلیاردتومانی دست پیدا کرد و رکورد تازه‌ای را از این بخش بر جای گذاشت.
کد خبر : ۲۷۷۲۶۵

تداوم عملکرد بی‌نظیر

بورس‌نیوز:

بانک ملت با سرمایه ثبت شده ۳۵ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۱۵۵ هزار و ۷۴۳ میلیاردتومانی، در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری که در سامانه کدال منتشر کرد توانست از بخش‌های تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی و کارمزد درآمد کسب کند.

تداوم عملکرد بی‌نظیر

بانک ملت در نهمین ماه از سال جاری از بخش تسهیلات اعطایی خود به درآمد ۱۲ هزار و ۲۹ میلیاردتومانی دست پیدا کرد. میزان درآمدی که این بانک در آذرماه از بخش نام‌برده شناسایی کرد ۵ درصد رشد را نسبت به ماه گذشته و ۴۰ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز میزان درآمد تجمیعی "وبملت" در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

تداوم عملکرد بی‌نظیر

عمده‌ترین درآمد "وبملت" در آذرماه متعلق به «مرابحه» و مبلغ به ثبت رسیده در این بخش برابر با ۵ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان بود. درآمدی که بانک ملت از بخش «مرابحه» به همراه داشت ۵۰ درصد از کل درآمد‌های شناسایی‌شده در آذرماه را به خود اختصاص داد. از دیگر بخش‌های درآمدزا از قسمت تسهیلات اعطایی می‌توان به «سلف» و «تسهیلات ارزی» با یک هزار و ۸۴۸ و یک هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان اشاره کرد. بخش‌های نام‌برده نیز ۱۵ و ۱۱ درصد از کل درآمد ماهانه را در اختیار داشته‌اند.

تداوم عملکرد بی‌نظیر

بانک ملت در آذرماه سال ۱۴۰۲ به سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود ۷ هزار و ۴۹ میلیارد تومان سود پرداخت کرده که نسبت به ماه گذشته، با افزایش ۹۶ میلیاردتومانی همراه بوده است. پرهزینه‌ترین بخش از سپرده‌گذاری‌های "وبملت" در آذرماه مربوط به گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری عام و سپرده‌های بلندمدت سه‌ساله است.

تداوم عملکرد بی‌نظیر

در پایان گفتنی است که با تصویب افزایش سرمایه ۳۵ هزار میلیاردتومانی بانک ملت در مجمع صاحبان سهام این شرکت، بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ صنعت بانکداری ایران از محل سود انباشته رقم خورده است. با این افزایش سرمایه، سرمایه بانک ملت از ۳۵ هزار میلیارد تومان به ۷۱ هزار میلیارد تومان رسید تا جایگاه اول این بانک در میزان سرمایه نسبت به دیگر بانک‌ها درخشان ظاهر شود. بانک ملت با افزایش ۱۰۱ درصدی سرمایه از محل سود انباشته، توانست فاصله خود به عنوان بانک اول بورسی را با سایر بانک‌ها افزایش دهد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر