بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
معاملات آتی نفت برنت به ۷۸.۴۲ دلار در هر بشکه رسید؛

افزایش قیمت نفت در پی تحولات خاورمیانه

افزایش قیمت نفت در پی تحولات خاورمیانه
قیمت نفت روز دوشنبه در حالی افزایش یافت که معامله گران به دنبال خطرات اختلال عرضه در خاورمیانه در پی حملات نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی برای جلوگیری از حمله شبه نظامیان حوثی در یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ بودند.
کد خبر : ۲۷۷۷۹۸

به گزارش بورس نیوز به نقل از اینوستینگ؛ قیمت نفت روز دوشنبه در حالی افزایش یافت که معامله گران به دنبال خطرات اختلال عرضه در خاورمیانه در پی حملات نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی برای جلوگیری از حمله شبه نظامیان حوثی در یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ بودند.


معاملات آتی نفت برنت در روز جمعه، ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۸.۴۲ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از افزایش نزدیک به یک درصدی در نشست قبلی، با پنج سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۷۲.۷۳ دلار در هر بشکه بسته شد.


این افزایش قیمت به دنبال حملات نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی در هفته گذشته در پاسخ به ماه‌ها حملات نیرو‌های حوثی به کشتیرانی دریای سرخ بوده است. درهمین راستا وارن پترسون، رئیس تحقیقات کالا در ING گفت: «با توجه به تشدید اوضاع در (دریای سرخ) خطرات عرضه برای بازار وجود دارد. با این حال، در حال حاضر ما هیچ تاثیری بر عرضه نفت نمی‌بینیم

افزایش قیمت نفت در پی تحولات خاورمیانه

روز یکشنبه، شبه نظامیان حوثی پس از آن که آمریکا یک حمله دیگر را شبانه انجام داد و تنش را افزایش داد، تهدید به (واکنش قوی و موثر) کردند. آمریکا بعدا گفت که یک موشک شلیک شده به یکی از کشتی‌های خود را از مناطق شبه نظامی حوثی در یمن هدف قرار داده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت که آمریکا پیامی خصوصی درباره حملات حوثی‌ها به ایران فرستاده است. 

در پی این حملات روز جمعه چندین نفتکش از دریای سرخ دور شدند و چندین نفتکش مسیر خود را تغییر دادند، هر چند معامله گران هنوز منتظر واکنش ایران و تاثیر آن بر محموله‌های تنگه هرمز، به عنوان مهم‌ترین گلوگاه نفتی جهان بودند.


تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند: از آنجا که مناقشه خاورمیانه در حال حاضر بر تولید نفت تاثیری ندارد، ریسک ژئوپلیتیک قیمت نفت اکنون براساس نوسان ضمنی گزینه‌ها اندک به نظر می‌رسد. 
در ادامه این یادداشت ذکر شده است که: ما برآورد می‌کنیم که قیمت نفت در ماه اول قطع تنگه هرمز ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و ممکن است به طور موقت در یک اختلال گسترده با احتمال کم‌تر دو برابر شود.


در آمریکا، شرکت‌های برق و گاز طبیعی در حال آماده شدن برای سرمای شدید در تعطیلات آخر هفته مارتین لوتر کینگ بودند که انتظار می‌رفت باعث افزایش بی سابقه تقاضای گاز و در عین حال کاهش عرضه از طریق یخ زدگی چاه‌ها شود.
اپراتور شبکه برق تگزاس روز یکشنبه درخواستی را از مردم برای حفاظت از انرژی منتشر کرد.
پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
الان قیمت نفت سفته بارانه این قیمت هست ودوبرابر این اخبار منفیرا قیمت نفت پیشخور کرده است