بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کارشناسان امید به آتش‌بس غزه و کاهش ارزش دلار را موجب کاهش قیمت نفت میدانند
گزارش‌های متعدد رسانه‌ای حاکی از آن است که رهبران اسرائیل و حماس در حال بررسی آتش‌بس هستند که بسیاری انتظار دارند تنش‌های نظامی در خاورمیانه که در ماه‌های اخیر یکی از نقاط کلیدی حمایت از قیمت نفت بوده است، به شدت کاهش یابد.
کد خبر : ۲۷۸۳۴۸

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از اینوستینگ؛ قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر خوش بینی فزاینده نسبت به آتش بس گسترده در جنگ اسرائیل و حماس کاهش یافته، که گفتنی است این موضوع یاعث ریسک عرضه شده بود کاهش پیدا کرده است. 
 بهای معاملات نفت خام آمریکا ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۲.۲۸ دلار در هر بشکه رسید و قرارداد برنت با ۱.۹ درصد کاهش به ۷۷.۱۹ دلار در هر بشکه رسید. شاخص‌های نفت خام در این هفته بیش از ۷ درصد کاهش همراه بوده اند. به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۹:۳۰ به وقت گرینویچ)

آتش بس حماس ریسک تامین را کاهش می‌دهد  


گزارش‌های متعدد رسانه‌ای حاکی از آن است که رهبران اسرائیل و حماس در حال بررسی آتش‌بس هستند که بسیاری انتظار دارند تنش‌های نظامی در خاورمیانه که در ماه‌های اخیر یکی از نقاط کلیدی حمایت از قیمت نفت بوده است، به شدت کاهش یابد.
حملات گروه حوثی یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، فعالیت کشتیرانی در منطقه را مختل کرده بود. پس از آنکه نیرو‌های تحت رهبری آمریکا به تازگی به حوثی‌ها حمله کردند، این درگیری شاهد دور شدن چندین اپراتور کشتیرانی از کانال سوئز بود که به نوبه خود به تاخیره‌ای احتمالی تحویل نفت در اروپا و آسیا اشاره داشت. اما با توجه به اینکه نقطه اصلی مناقشه حوثی‌ها جنگ اسرائیل و حماس بود، انتظار می‌رود هر گونه کاهش تنش در دریای سرخ، هرگونه اختلال در تامین نفت را از بین ببرد. 

اطلاعات قوی درباره ایجاد شغل، باعث افزایش ارزش دلار شده و به مشکلات قیمت نفت افزوده شده است  


این جمله به این معناست که اگر اطلاعات اشتغال نشان دهنده بهبود اقتصاد باشد، این می‌تواند باعث افزایش ارزش دلار شود. ارز دلار قوی‌تر معمولاً منجر به کاهش قیمت نفت شده و این افزایش ارزش دلار باعث مشکلات بیشتری برای بازار نفت می‌شود.
شاخص دلار آمریکا روز جمعه در پی داده‌های ماهانه مشاغل آمریکا که نشان می‌دهد اقتصاد این کشور در ماه گذشته ۳۵۳هزار شغل ایجاد کرده است، از مجموع ۳۳۳ هزار شغل در ماه دسامبر به طور قابل توجهی بالاتر از ۱۸۷ هزار مورد انتظار صعود کرد. 
دلار قوی‌تر باعث می‌شود که نفت با قیمت دلار آمریکا، گران‌تر و برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.
این آمار قوی پس از آن بود که فدرال رزرو انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ را طی نشستی در اوایل هفته جاری کم اهمیت جلوه داد.
حفظ نرخ‌های بهره در سطوح بالا می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را بیشتر کند و به تقاضای نفت خام در بزرگ‌ترین مصرف کننده جهان ضربه بزند.
پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر