بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
میزان مالیات تعیین شده بر شرایط رکودی تولید دامن خواهد زد؛

الاکلنگ بازار سرمایه و قانون مالیات ستانی!

الاکلنگ بازار سرمایه و قانون مالیات ستانی!
به نظر می‌رسد میزان مالیات تعیین شده برای سال جاری در بودجه، رقم بالایی است و می‌تواند فاز رکودی تولید را تعمیق بخشیده و همچنین سرمایه‌گذاری در آن را با چالش روبه‌رو کند.قوانینی که در مدت اخیر برای افزایش میزان مالیات مطرح شده‌اند، این چالش را جدی‌تر خواهند کرد و باتوجه‌به  تأثیر منفی در رشد تولید، درنهایت موجب کاهش درآمدهای دولت و علاوه‌برآن آسیب‌پذیرتر شدن تولید و سرمایه‌گذاری در آن خواهند شد.
کد خبر : ۲۷۹۹۸۷

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص اخبار منتشر گردیده با موضوع نامه سرگشاده که به دریافت مالیات از صندوق‌ها می‌پردازد و همچنین تأثیر قوانین مالیاتی وضع شده بر اشتیاق سهامداران نسبت به سرمایه‌گذاری مطرح کرد: قانون مالیات ‌ستانی یک موضوع تعادلی است که کاهش یا افزایش آن می‌تواند بازارها را از تعادل خارج کرده و درنهایت دولت را که چشمداشت قابل‌توجهی به این بخش درآمدی خود دارد، به مسائلی مانند کسری بودجه، کاهش درآمد یا فشار آمدن به بخش تولید دچار سازد.

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: به نظر می‌رسد میزان مالیات تعیین شده برای سال جاری در بودجه، رقم بالایی است و می‌تواند فاز رکودی تولید را تعمیق بخشیده و همچنین سرمایه‌گذاری در آن را با چالش روبه‌رو کند.
وی ادامه داد: قوانینی که در مدت اخیر برای افزایش میزان مالیات مطرح شده‌اند، این چالش را جدی‌تر خواهند کرد و باتوجه‌به  تأثیر منفی در رشد تولید، درنهایت موجب کاهش درآمدهای دولت و علاوه‌برآن آسیب‌پذیرتر شدن تولید و سرمایه‌گذاری در آن خواهند شد.

این کارشناس در خصوص رقم تعیین شده برای سقف معافیت مالیاتی توضیح داد: عدد ۵۰۰ میلیارد تومان برای سقف مالیاتی، باتوجه‌به مقیاس شرکت‌های اصلی و بزرگ بازار سرمایه که بخش عمده‌ای از سبد سرمایه‌گذاران را نیز سهام بزرگ و بنیادی تشکیل می‌دهد، رقم بسیار پایینی است؛ در صورت تمایل به تأثیرگذاری، این رقم باید رشد چندبرابری داشته باشد.

میرزایی در پاسخ به این سؤال که آیا اخذ مالیات از صندوق‌ها، می‌تواند محرک رشد بازار سرمایه شود، گفت: باتوجه‌به اینکه صندوق‌ها بخشی از سبد خود را در سهام سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اخذ مالیات از صندوق‌ها دارای تأثیر منفی خواهد بود و درنهایت به تقویت جبهه فروش دامن خواهد زد.

وی مطرح کرد: بهترین راهکار برای اتخاذ که درمورد آن اجماع نظر نیز وجود دارد، کسب مالیات از عایدی سرمایه در بازارهای سفته‌بازی مثل ارز و سکه خواهد بود که این موضوع به دلیل رفت و برگشت‌هایی که در مجلس و شورای نگهبان داشته، معطل‌مانده است.
میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: این راهکارها به فاصله‌گرفتن کشور از التهابات و تلاطمات ارزی و همچنین رونق و افزایش تولید یاری خواهند رساند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بورس بعد از رئیس جدید بانک مرکزی
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

بورس بعد از رئیس جدید بانک مرکزی

راهی برای بازگرداندن رونق به بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

راهی برای بازگرداندن رونق به بازار سرمایه

تهدیدی برای منافع ۵۰ میلیون سهامدار عدالت
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تهدیدی برای منافع ۵۰ میلیون سهامدار عدالت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
خوداشون تو سکه و دلار و ملک هستند بعد شما میگین با سفته بازان برخورد کنند !! فساد اصلی ذینفعان در مقامات تصمیم گیر است و کارشناسان یاسین می خوانند