بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
عرضه
مدیر عامل شرکت تجدید پذیر مپنا گفت: شرکت تولید انرژی‌های تجدید پذیر مپنا یکی از شرکت‌هایی است که سهام ۱۰۰ درصدی آن متعلق به شرکت نیروگاهی ایرانیان مپناست. شرکت ما ذیل آن شرکت بوده و دارای سه نیروگاه هستیم. به زودی این سهام قابلیت عرضه در بورس را خواهد داشت. 
کد خبر : ۲۸۳۰۸۷
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، یاور عنانی مدیر عامل شرکت تجدید پذیر مپنا درخصوص مهمترین چالش گروه مپنا اظهار کرد: مهمترین چالش ما در حوزه تجدیدپذیر موضوع مطالبات بود که نیاز بود از سیستم‌های مربوطه جذب شود. بخشی از این کار انجام شده است. موضوع دیگر اجرایی شدن و انجام زیرساخت‌های موردنیاز برای بهبود این تکنولوژی در سطح کشور است. 

وی درخصوص عرضه تولید برق و قیمت گذاری آن افزود: در خصوص عرضه برق باید بگوییم که هم اکنون برق ما با قرارداد خرید تضمینی بین ساتبا و دولت عرضه می‌شود. درخصوص سایر نیروگاه‌ها فروش از طریق تابلو سبز رخ می‌دهد. باتوجه به ماده ۱۹ قانون جهش تولید دانش بنیان برق را عرضه می‌کنیم. صنایع برق موردنیاز خود را از روی تابلوسبز خریداری می‌کنند.

عنانی درخصوص سهام "ومپنا" بیان کرد: شرکت تولید انرژی‌های تجدید پذیر مپنا یکی از شرکت‌هایی است که سهام ۱۰۰ درصدی آن متعلق به شرکت نیروگاهی ایرانیان مپناست. شرکت ما ذیل آن شرکت بوده و دارای سه نیروگاه هستیم. به زودی این سهام قابلیت عرضه در بورس را خواهد داشت. 
خاطرنشان کرد: زمان احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی متفاوت است. بافرض اینکه توربین‌ها آماده باشد، زمان احداث آن در حدود یک سال است. 

توضیح داد: در حوزه تجدیدپذیر مهمترین برنامه ما عملیاتی کردن قرارداد‌های مرتبط با ماده ۱۲ و ۱۶ است که نیاز است اجرایی شود و ظرفیت متناسب با آن انجام شود. موضوع دیگر افزایش نرخ بومی سازی و ساخت داخل تجهیزات است که ظرفیت مناسبی در مپنا وجود دارد.

مدیرعامل  شرکت تجدید پذیر مپنا مهمترین فناوری حوزه تجدیدپذیر گفت: درحوزه تجدید پذیر مهمترین فناوری موضوع نیروگاه‌های بادی و توربین‌های بادی است. توربین‌های بادی براساس به روز‌ترین دانش دنیا بومی سازی شده و هم اکنون در نیروگاه‌های مپنا با ظرفیت بالایی از درصد بومی سازی در حال انجام است. موضوع دیگر بومی سازی اینورترهاست. شرکت تجدیدپذیر به عنوان ذینفع استفاده از این اینورتر‌ها ازاین ظرفیت استفاده می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.