بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۲
در مصاحبه اختصاصی بورس نیوز

پاسخ مدیرعامل به تمام شایعات صدرا

جدیدی در پاسخ به سوال بورس نیوز مبنی بر رقم حدودی قراردادهای احتمالی صدرا گفت : عدد برآوردی من از پروژه های صدرا این رقمی نیست ( 7 میلیارد دلار ) که برخی از آقایان در بورس اعلام کرده اند و اینها همه حدس و گمان و تخیلات آقایان است چرا که برآورد قیمت پروژه یک مسیر منطقی و حساب شده ای دارد .
کد خبر : ۳۱۷۱۳

در تاریخ 88.12.15 و طی جلسه کمیته حمایت از تولید ، مشکلات صدرا طرح و روی آن بررسی شد در نهایت کمیته مذکور تصمیماتی گرفت که باید توسط رییس جمهور ابلاغ می شد به همین منظور از آن تاریخ به بعد مدیریت شرکت صدرا بدنبال ابلاغ تصمیمات کارگروه ویژه از سوی رییس جمهور بوده است .


از مصوبه دولت بی اطلاع بودیم

حبیب جدیدی مدیرعامل شرکت صدرا با اشاره به اظهارات خود در گزارش شفافیت ارسالی به سازمان بورس مبنی بر بی اطلاعی از مصوبه مورخ 88.12.23 اظهار داشت : همانطور که در نامه ذکر شده است ما از مصوبه دولت بی اطلاع بودیم اما از تصمیم کمیته نمایندگان ویژه رییس جمهور با خبر بودیم و این نامه مربوط به شفاف سازی تصمیمات و اقدامات انجام شده کمیته بوده است و هیچ ارتباطی به مصوبه دولت ندارد .


پاسخ سازمان بورس را دادیم

وی در بیان علت ارسال گزارش شفاف سازی 10 روز پس از گزارش مثبت معاون مالی خود به سازمان بورس گفت : سازمان بورس طی ارسال نامه ای به شرکت خواستار شفاف سازی تاثیرات مصوبات کمیته ویژه نمایندگان رییس جمهور بر سهام صدرا شد که ما هم طی جوابیه ای مکتوب در 5 بند عنوان کردیم هیچ یک از تصمیمات این کمیته علیرغم پیگیری های انجام شده به مرحله اجرا و اقدام نرسیده است .


منافع برخی به افزایش قیمت سهام صدرا گره خورده است

وی افزود : برخی افراد سود جو و سفته باز که منافع شخصی خود را به سهام صدرا گره زده اند سعی دارند تا با ارایه اطلاعات واهی قیمت سهام را قبل از انجام هر فعالیتی در شرکت افزایش دهند و از آنجاییکه این مسئله به ضرر سهامداران خرد شرکت است بر خود واجب دانستم که آخرین اخبار شرکت را به سازمان بورس جهت اطلاع عموم برسانم .


برکناری من شایعه است و مدافع 23000 سهامدار خرد هستم

جدیدی ادامه داد : برکناری من شایعه بوده و تا کنون هیچ تغییر مدیریتی ابلاغ نشده است و تا زمانیکه من به عنوان سکاندار صدرا مشغول به فعالیت هستم اجازه نمی دهم 23 هزار سهامدار خردی که با زحمت فراوان مبلغی را به جهت سرمایه گذاری در سهام صدرا مصرف کرده اند بازیچه دست افراد سودجو شده و از این حیث ضرر مالی ببینند .


رشد صدرا نباید واهی باشد

من اعتقاد دارم رشد سهام صدرا باید منطقی و مطابق با تحولات واقعی شرکت باشد چرا که رشد سهام شرکتی مداوم خواهد بود که متناسب با وضعیت آن باشد .


فشار بانکها و پیگیری قضایی بر دوش شرکت است

مدیر عامل شرکت صدرا با اشاره به اظهارات خود در آخرین گزارش شفافیت ارسالی به بورس گفت : در حال حاضر همچنان بدهی های صدرا به بانکها به قوت خود باقی است و ما ازسوی بانکها فشار زیادی را برای وصول مطالبات معوق متحمل می شویم .

اما با توجه به استهمال یکساله بدهی های شرکت به دنبال آن هستیم که هر چه سریعتر آنرا به اجرا در آوریم و با اجرای این مصوبه ، اقدامات قضایی علیه شرکت متوقف گردد و بار سنگینی از دوش شرکت و مدیران برداشته شود اما متاسفانه تا کنون موفق نشده ایم .


هفت میلیارد دلار قرارداد تخیلی است

جدیدی در پاسخ به سوال بورس نیوز مبنی بر رقم حدودی قراردادهای احتمالی صدرا گفت : عدد برآوردی من از پروژه های صدرا این رقمی نیست ( 7 میلیارد دلار ) که برخی از آقایان در بورس اعلام کرده اند و اینها همه حدس و گمان و تخیلات آقایان است چرا که برآورد قیمت پروژه یک مسیر منطقی و حساب شده ای دارد .


فازهای 22-23-24 در ید قرارگاه خاتم

آنچه مسلم است فازهای 22 23 24 به جهت اجرا به قرارگاه خاتم رسیده است اما اینکه قرارگاه خاتم کل این قراردادها را به صدرا بسپارد بحثی است که فعلا نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد زیرا قرارگاه خاتم به شرکت خاصی به واسطه آنکه مالک آن است تعصب نداشته و در این پروژه ملی از تمکامی ظرفیتهای موجود در کشور استفاده خواهد کرد .


برای تفاوت دو نامه توضیح دارم

وی در پاسخ به سوال دیگر بورس نیوز مبنی بر علت عدم هماهنگی و تفاوت فاحش نامه معاون مالی با نامه مدیرعامل گفت : نگارنده هر دو نامه یک نفر و آن معاون من بوده که البته نامه دوم را پس از نگارش خواندم و امضا کردم اما اینکه چرا دو نامه با یکدیگر تفاوت دارد به علت آن است که نامه دوم در توضیح نامه قبلی بنا به درخواست بورس بوده و ما مطالبی را عنوان کردیم که نتیجه کار بوده است .


نزدیکترین قرارداد صدرا

مدیرعامل صدرا با بیان این مطلب که نزدیکترین پروژه صدرا فازهای 17 و 18 پارس جنوبی است اما این دو فاز نزدیک به یکسال است که در مرحله قرارداد قرار دارد و هنوز به عقد آن نینجامیده ولی پیگیر آن هستیم که هر چه زودتر این پروژه را به مرحله عقد قرارداد برسانیم .


در دوران طلایی، صدرا گلستان خواهد شد

وی یادآور شد من قیمتهایی را که هم اکنون برای سهام صدرا در بورس ترسیم شده است را رد نمی کنم و نسبت به سودآوری این شرکت اعتقاد کامل دارم اما همانطور که در مجمع سال گذشته اعلام کردم صدرا برای رسیدن به دوران طلایی خود نیاز به دو تا سه سال زمان دارد و نمی توان یک شبه ره صدساله رفت .

جدیدی در پایان گفتگوی خود با بورس نیوز ضمن تاکید بر پیگیری های بی وقفه و تلاش مدیران شرکت به جهت اجرای مصوبات کمیته تخصصی ویژه نمایندگان رییس جمهور عنوان کرد : من و بقیه همکارانم در شرکت صدرا با جدیت به دنبال اجرایی کردن مصوبات اخیر هستیم و مطمئنا اگر هر 5 مصوبه فوق از فردا به اجرا در آید شرکت صدرا گلستان خواهد شد اما موضوع مهم زمان اجرای این مصوبات است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر