بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۶
کد خبر : ۳۳۳۴۲

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي موسي سوري روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه هاي خارجي افزود: به دليل مزيت محوري صنايع گاز در اين منطقه، فرصت هاي بسيار مناسب براي حضور سرمايه گذاران و شرکت هاي فعال در حوزه صنايع نفت و گاز و پتروشيمي فراهم است. 
وي با بيان اين که منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس دربرگيرنده بزرگترين ميدان گازي مستقل جهان يعني پارس جنوبي است، اظهار داشت: 24 فاز پالايشگاهي براي برداشت از اين ميدان توسط شرکت نفت و گاز پارس طراحي شده که 10 فاز آن مورد بهره برداري قرار گرفته است. 
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس افزود: 23 طرح پتروشيمي نيز در اين منطقه در مراحل مختلف بهره برداري و اجرا قرار دارند. 
سوري دسترسي به آبهاي بين المللي و شبکه هاي ارتباطي داخلي و خارجي، وجود فرودگاه بين المللي خليج فارس با ظرفيت جابجايي يک ميليون مسافر در سال و وجود مجتمع بندري پارس با 25 پست اسکله را از مزيت هاي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس برشمرد. 
به گفته وي امکان ورود کالا و مواد اوليه خارجي فارغ از قوانين سرزمين مادري، امکان ثبت مالکيت هاي مختلف مادي و معنوي، معافيت هاي مالياتي و آزادي مشارکت و سرمايه گذاري و ورود و خروج اصل سرمايه و سود حاصله از آن را از جمله تسهيلات قانوني منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس عنوان کرد. 
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس حضور شرکت هاي بزرگ نفت، گاز و پتروشيمي در منطقه که فرصت هاي بزرگ سرمايه گذاري را ايجاد کرده اند، موسسات بزرگ مالي شامل بانک ها و شرکت هاي سرمايه گذاري، توليد کنندگان تجهيزات حفاري در ميادين نفتي، شرکت هاي غير نفتي، موسسات حمل و نقل و حضور بسياري از شرکت هاي بخش خصوصي که در صنايع مختلف پايين دستي و ميان دستي امکان فعاليت اقتصادي دارند را از جمله فرصت هاي سرمايه گذاري در منطقه پارس جنوبي برشمرد. 
سوري با اشاره به تسهيلات بانکي در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: خدمات بانکي در اين منطقه تابع قوانين و مقررات بين المللي است و معاملات بانکي با سرزمين اصلي به صورت ريالي و ارزي مجاز است. 
وي اظهار داشت: ارز خارجي در اين منطقه کنترل نمي شود و تبديل هرگونه ارز مجاز است. 
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس اظهار داشت: پارس جنوبي مجموعه اي از عظيم ترين طرح هاي بالادستي، ميان دستي و پايين دستي است که در حوزه صنايع گاز و پتروشيمي و صنايع مرتبط با آنها عظيم ترين فرصت سرمايه گذاري را در کشور فراهم کرده است. 
بيش از 70 نفر از تصويربرداران، خبرنگاران و عکاسان رسانه هاي خارجي که در داخل کشور دفتر نمايندگي دارند روز دوشنبه با حضور در عسلويه از طرح هاي صنعتي پارس جنوبي بازديد کردند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر