بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
افزایش 123 درصدی سود سرمایه گذاری صنعت و معدن

عوامل موثر سه گانه برتری عملکرد "وصنعت" در سال 90

یکی از استراتژیهای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در خصوص اصلاح پرتفوی ، کوچک سازی پرتفوی غیر بورسی و افزایش حجم پرتفوی بورسی بوده است. از این رو دو اقدام اساسی در دستور شرکت قرار گرفته است.
کد خبر : ۵۵۸۳۸

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن از افزایش 123درصدی سود این شرکت خبر داد و گفت:این شرکت برنامه ویژه ای برای عرضه سهام شرکتهای غیر بورسی خود در فرابورس دارد.

به گزارش بورس نیوز حسین زارعی با بیان مطلب فوق افزود:یکی از استراتژیهای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در خصوص اصلاح پرتفوی ، کوچک سازی پرتفوی غیر بورسی و افزایش حجم پرتفوی بورسی بوده است. از این رو دو اقدام اساسی در دستور شرکت قرار گرفته است.

وی در این خصوص توضیح داد: شرکتهایی که توان و پتانسیل انتقال آنها به فرابورس وجود دارد را با اصلاح ساختار آماده پذیرش می کنیم. در این راستا اقدامات لازم برای خروج برخی شرکتها از ماده 141 قانون تجارت انجام شده است. مثلاً شرکت آبفر به تازگی از ماده 141 خارج شده است و با برخی اصلاحاتی که صورت خواهیم داد قبل از پایان سال جاری آماده ورود به فرابورس خواهد شد. و اینکه در خصوص شرکتهایی که ما سهامدار عمده نیستیم برنامه فروش از طریق مزایده را دنبال میکنیم که اقدامات و مذاکرات لازم به تدریج انجام و واگذاری انجام خواهد شد.

مدیر عامل سرمایه گذاری صنعت و معدن در خصوص در آخرين اطلاعيه ارائه شده به بورس هم گفت: سود هر سهم خود را با 123 درصد افزایش از 180 ريال در اولین پیش بینی به 402 ريال رساندیمو به این ترتیبسود خالص شرکت از رقم 275 میلیارد ریال در سال مالی قبل با 119 درصد افزایش به رقم 603 میلیارد ریال رسیده است.

زارعی در خصوص نقدشوندگی سهام شرکت گفتتعداد خریداران سهم شركت سرمایه گذاری صنعت و معدن در این سال با 7753 نفر افزايش نسبت به سال قبل به 15888 نفر رسید و سهام شرکت در این دوره از نقد شوندگی قابل قبولی برخوردار بوده است .

وی ادامه داد: درآمد حاصل از معاملات سهام شركت در مقایسه با سال قبل 5/1 برابر افزايش يافته و به رقم 242 ميليارد ريال رسيده است که این مطلب حاکی از اثر بخشی معاملات شرکت در این دوره مالی است .همچنین سود حاصل از سرمایه گذاریهای در سال مالی مذکور بالغ بر 366 میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال قبل رشدی در حدود 26 درصد را نشان میدهد.

زارعی تصریح کرد:سود خالص کسب شده در این سال عمدتاً عملیاتی بوده و هیچگونه برگشت ذخیره ای نیز در صورت سود و زیان و محاسبات سود خالص لحاظ نگردیده است .لذا با توجه به اینکه سهم درآمدهاي غير عملياتي از مجموع سود خالص شركت تنها چیزی در حدود 5 درصد می باشد،می توان اذعان نمود که کیفیت سود شرکت در سال مالی 1390 در مقایشه با سال گذشته از کیفیتی به مراتب بالاتر برخوردار شده است .

به گفته ویشرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در این دوره موفق شده تا ضمن افزایش بهای تمام شده و ارزش روز کل پرتفوی به میزان 24 و 31 درصد در مقایسه با سال قبل ،اصلاحات ساختار پرتفوی را نیز پیگیری نموده به نحوی که سهم ارزش بازار صنعت سیمان در پرتفوی به 9 درصد کاهش یافته است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر