بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
گزارش کارگروه های فعال کانون کارگزاران

سه پیشنهاد برای توسعه صندوق های سرمایه گذاری

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در بیست و ششمین نشست ماهانه اعضای این کانون، گزارشی از کارگروه های فعال کانون کارگزارن را تشریح کرد
کد خبر : ۵۸۸۲۲

دبیرکل کانون کارگزاران ارائه واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها به عنوان وثیقه به شرکت سپرده گذاری مرکزی، حضور صندوق ها در معاملات آتی سهام و صدور و ابطال اینترنتی صندوق های سرمایه گذاری را از مهم ترین پیشنهادهای کارگروه صندوق های سرمایه گذاری اعلام کرد.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در بیست و ششمین نشست ماهانه اعضای این کانون، گزارشی از کارگروه های فعال کانون کارگزارن را تشریح کرد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار،روح الله میرصانعی کارگروه بررسی مخاطرات صنعت کارگزاری را یکی از کارگروه های فعال کانون اعلام کرد و گفت: این کانون در حال بررسی مخاطرات قانونی و مقرراتی داخل و خارج بازار سرمایه برای کارگزاران است که نتایج نهایی این کارگروه به سازمان بورس ارسال خواهد شد.

وی اظهار داشت: کمیته های اتاق پایاپای، ناظران و معاملات قراردادهای آتی درکارگروه بورس کالای کانون کارگزاران تشکیل شده است که پیشنهادهای این کارگروه به بورس کالا ارائه خواهد شد.

میر صانعی با بیان اینکه پیشنهادهای خوبی از کارگروه صندوق های سرمایه گذاری به کانون ارسال شده است، افزود: ارائه واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها به عنوان وثیقه به شرکت سپرده گذاری مرکزی، حضور صندوق ها در معاملات آتی سهام و صدور و ابطال اینترنتی صندوق های سرمایه گذاری از مهم ترین پیشنهادهای این کارگروه برای توسعه صندوق هاست.

وی ادامه داد: صدور و ابطال اینترنتی صندوق های سرمایه گذاری به ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذارانی که خارج از تهران هستند، کمک شایانی خواهد کرد تا آنان به راحتی بتوانند اقدام به صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری خود کنند.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس امکان انجام معاملات آتی کالا از سوی سبدگردان ها را از دیگر پیشنهادهای کارگروه فوق ذکر کرد.

وی درمورد کارگروه بررسی مشکلات بیمه و مالیاتی گفت : این کار گروه توانسته است در نخستین گام، حضور نماینده کانون در هیات های حل اختلاف مالیاتی را تثبیت کند.

میر صانعی آغاز تحقیقات برای کاهش سن بازنشستگی کارگزاران و حل مشکل بیمه آنان را از دیگر برنامه های مهم کارگروه فوق اعلام کرد.

دبیرکل کانون کارگزاران درخصوص فعالیت های کارگروه گسترش پذیرش شرکت ها افزود : این کارگروه پیشنهادهایی از قبیل کاهش میزان حق پذیرش شرکت ها در بورس و فرابورس، تسهیل در شرایط پذیرش شرکت ها و افزایش مشوق های مالیاتی و اعتباری را به کانون ارائه داده است.

میر صانعی کارگروه ناظران، رتبه بندی کارگزاران، سرمایه گذاری خارجی، امور بانکی، ابزارهای نوین مالی، سامانه معاملات و معاملات بر خط را از دیگر کارگروه های فعال کانون کارگزاران اعلام کرد که گزارش آنها پس از تصویب به بازار منعکس خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر