بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۱
کد خبر : ۹۲۴۸۲
ایلنا: عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: احمدی‌نژاد در بودجه سال 92 متاسفانه 12 درصد سهم صنعت و اعتبارات صنعت را نسبت به سال گذشته تقلیل داده است.
كمال‌الدین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با بررسی بودجه در كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان سال گذشته جلسات بسیاری را برای بررسی بودجه برگزار و كلیات و برخی از بندهای مربوط به كمیسیون صنایع معادن را بررسی كرده‌اند.
نماینده مردم اردبیل نمین و سرعین در خانه ملت گفت: درحالیكه رئیس جمهور بیان می‌كند بودجه انتقباضی را به مجلس ارائه كرده اما در فصل صنعت به بودجه انبساطی توجه ویژه داشته و متاسفانه این بخش را شتابزده جمع بندی كرده است.
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تصریح كرد: احمدی نژاد شتاب زده درخصوص واگذاری واحدهای تولیدی و واحدهای بزرگ صنعتی شركت‌های دولتی و خصوصی در بودجه سال 92 ورود پیدا كرده و بی‌شك با اینگونه نگاه بالا بردن بهره‌وری كه هدف اصلی در این واحدها می‌باشد؛ نادیده گرفته شده است.
عضو هیات رئیسه فراكسیون كارگری در مجلس خاطرنشان كرد: اعضا كمیسیون صنایع و معادن مجلس در راستای بررسی بودجه مربوط به كمیسیون كمیته‌هایی را تشكیل داده و این كمیته‌ها فعالیت‌های خود را از همان آغاز كار بررسی بودجه سال 92 شروع كرده‌اند.
وی اظهارداشت:تاكنون اعضای كمیسیون نظرات و پیشنهادات و طرح‌هایی را كه برخی از مسوولان و نمایندگان در زمینه صنعت دارند را در كمیسیون جمع آوری كرده‌اند.
عضو فراكسیون رهروان ولایت در مجلس گفت: باتوجه به هشدارهای مقام معظم رهبری درخصوص خام فروشی نفت درصدد هستیم تا طرح‌هایی را به كمیسیون تلفیق ارائه كنیم تا كمك كنیم كه نفت بواسطه مشتقاتش فروخته شود.
عضو كمیسیون صنایع ومعادن مجلس همچنین خاطرنشان كرد: برای كمك به تولید و بیكاری در كشور برنامه‌هایی را در اختیار داریم و در آینده نزدیك این برنامه‌ها را نیز به كمیسیون تلفیق ارائه خواهیم كرد.
پیرموذن در پایان به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و عدم پرداخت یارانه بخش صنعت توسط دولت اشاره و تصریح كرد: در توجه دولت به بخش صنعت در بودجه سال 92 از سهم 30 درصدی هدفمندی یارانه‌ها؛ دولت در بودجه جدید تنها 15 درصد از بودجه را به بخش صنعت اختصاص داده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر