بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۹
کد خبر : ۹۳۷۷۴
اریک اشمیت رئیس شرکت گوگل می‌گوید در سال 2020 هر یک از ساکنان زمین به اینترنت دسترسی خواهند داشت. 


به گزارش همشهری به نقل از CNN، اشمیت در سخنان خود گفت تا هفت سال دیگر تمامی جهان به اینترنت متصل خواهند بود. وی در صفحه گوگل پلاس خود نوشت امروزه در ازای هرانسانی که آنلاین است،‌دو نفر به اینترنت متصل نیستند، اما تا پایان این دهه،‌همه انسان‌ها به اینترنت متصل خواهند بود. 

اشمیت در صفحه خود نوشت: به این فکر کنید که اینترنت به دومیلیارد کاربر چقدر عالی است و حال به این فکر کنید که در دهه آینده زمانی که تعداد کاربران آن به پنج میلیارد برسد چقدر شگفت‌انگیز خواهد شد.شاید بتوان همین نوع تفکر بلندپروازانه را عاملی برای تبدیل شدن گوگل به یکی از نوآور‌ترین شرکت‌های جهان دانست. 

بر اساس گزارش اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دور،‌اتحادیه‌ای که به اطلاعات و فناوری ارتباطات اختصاص دارد،در سال 2013، درحدود 38 درصد از جمعیت جهان به عنوان کاربر اینترنت شناسایی شده‌اند که نسبت به سال گدشته رشدی سه درصدی داشته است.باوجود کشورهای فقیر و درحال توسعه در گوشه و کنار جهان، با زیرساختارهایی ناقص و ضعیف و یا کشورهایی که به دلیل فواصل طولانی یا سانسور دولتی به اینترنت دسترسی ندارند،رویای رئیس گوگل چندان عملی و خوشبینانه به نظر نمی‌آید. 

با‌این‌همه پروژه‌هایی دردست تکمیل هستند که می‌توانند همه انسانهای زمین را از مزایای عصر دیجیال بهره‌مند سازند. یکی از این پروژه‌ها به خود شرکت گوگل اختصاص دارد. پروژه "متخصصان بدون مرز" (Geek Without Frontiers) متعلق به گروهی تحت حمایت گوگل است که رایانه‌ها و فناوری‌های مرتبط با آن را به کشورهای فقیر در سرتاسر جهان اهدا می‌کنند. تمرکز اصلی این گروه بر روی مکزیک، آمریکای مرکزی و آفریقا است و این پروژه اکنون تصمیم دارد دسترسی بی‌سیم به اینترنت را برای این مناطق به ارمغان ببرد. 

سامسونگ نیز از پروژه‌ای برای تبدیل کانتینر‌های قدیمی به کلاس‌هایی خورشیدی و آنلاین برای مناطقی مانند آفریقای جنوبی و سودان پشتیبانی می‌کند.خیزش شبکه موبایل نیز در این میان نقشی مهم به عهده دارد.در آفریقا میزان دسترسی افراد به موبایل بیشتر از دسترسی آنها به برق است.برای مثال گوگل اعلام کرده در آفریقای جنوبی 25 درصد از جستجوهایش در طول هفته از طریق موبایل انجام می شوند که در آخر هفته این میزان به 65 درصد می‌رسد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر