بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر : ۹۳۹۹۹
رئیس گروه صنایع غذایی سامانه هم اندیشی تشکلهای غیردولتی از حذف ارز مرجع واردات کره حیوانی و روغن نباتی خبر داد.

رشید عزیرپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این که از ابتدای سال جاری بحث‌هایی مبنی بر حذف ارز مرجع واردات کره حیوانی و روغن نباتی و خروج این دو محصول از اولویت اول مطرح شده بود، اظهار کرد: کره گیاهی به دلیل تعرفه 54 درصدی واردات چندانی ندارد و ارز مرجع از ابتدا نیز به آن تعلق نمی گرفت اما سالانه چندین هزار تن واردات کره حیوانی داریم که در سال گذشته این محصول با ارز مرجع وارد می شد و هم اکنون براساس تصمیم جدید ارز مرجع واردات آن حذف شده است.

دبیر سابق انجمن تولیدکنندگان کره گیاهی با اشاره به این که طبق تصمیم های گرفته شده از این پس کره حیوانی و روغن نباتی با ارز مبادله ای وارد خواهند شد، درباره افزایش قیمت احتمالی این دو محصول پرکاربرد غذایی گفت: در صورت آغاز واردات کره حیوانی و روغن نباتی با ارز مبادله ای تشکل های مربوطه با همکاری سازمان حمایت قیمت‌های جدید را تعیین خواهند کرد.

وی افزود: هنوز هیچ بحث و مذاکره خاصی در مورد افزایش قیمت کره حیوانی و روغن نباتی انجام نشده است.

در همین رابطه حسن رادمرد، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به ایسنا گفت: از این پس با حذف ارز مرجع روغن خام، فرمول قیمت‌گذاری جدیدی برای آن تعریف می‌شود.

به گفته وی با توجه به این که 50 درصد روغن با ارز مرجع و 50 درصد آن با ارز مبادله‌ای تامین می‌شود، قیمت آن به صورت تلفیقی و بین این دو نرخ خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر