بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
کد خبر : ۹۹۴۰۷
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:خون شهدای هفتم تیر، آینده نظام اسلامی را بیمه کرد و این شهدا و خانواده‌های معزز آنان از جمله پیشتازان و صاحبان انقلاب هستند، چون بعد از این فاجعه کشور از شرّ تروریست‌های منافق نجات یافت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آستانه سالگرد فاجعه هفتم تیر در حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش با بیان این مطلب، گلایه‌های برخی اعضای خانواده‌های شهدای این فاجعه را به‌ حق دانست و گفت: حیف است آثار و برکات خون شهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران که کشور را در آن مقطع از شرّ بدخواهان تروریست نجات داد، دستخوش افکار باندی و جناحی شود و برخی برخوردهای سلیقه‌ای جناحی، سیاسی و گروهی و طردها، موجبات رنجش‌خاطر و گلایه‌های این خانواده‌ها را فراهم کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اهمیت خون شهدا به اندازه آثار وجودی آنان در جامعه اثربخش و مؤثر است و به‌ویژه در انفجار هفتم تیر، دشمنان قصد داشتند نظام اسلامی را در آن مقطع در قوای قضائیه، مجریه و مقننه از مشروعیت ساقط کنند که البته نتوانستند ، بلکه نتیجه معکوس گرفتند.

هاشمی رفسنجانی در تشریح سابقه شکل‌گیری حزب جمهوری اسلامی و نقش اساسی و بی‌بدیل آن در حل مشکلات و معضلات کشور به عنوان حزبی فراجناحی و مستقل گفت: در اندک زمانی این حزب توانست زمام امور کشور در قوای مقننه و مجریه را ثبات بخشد و جلوی انحرافات و تلاش‌های ضدانقلاب و منافقین را بگیرد که البته به همین دلیل نیز مورد بغض و کینه بدخواهان و دشمنان قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل مجلس قوی شورای اسلامی با حضور نیروهای اصیل انقلاب، امام(ره) فرمودند: مجلس در رأس امور است.

این عضو خبرگان رهبری، با اشاره به فضای غمبار پس از حادثه هفتم تیر و مشکلاتی که برای کشور به وجود آمد، افزود: بعد از آن حادثه، شنیدن صدای زنگ مجلس برای به حدّ نصاب رسیدن جلسه بهترین موسیقی برای من بود که آن هم به دلیل رشادت بازماندگان حادثه و حضور نیمه‌جان آنها در مجلس شورای اسلامی بود.

هاشمی رفسنجانی، با ابراز تأسف از بعضی اقدامات جریان‌ها، گروه‌های افراطی و افراد که در حق خانواده شهدای هفتم تیر حق‌ناشناسی کردند، تشریح کرد: رفتار با ذریه پیامبر اسلام(ص) و علی(ع) پس از وفات پیامبر بزرگوار اسلام، بهترین تسلّی و الگو و درس برای امروز ماست.

وی افزود: تاریخ تکرار می‌شود و قطعاً در آینده نیز تکرار خواهد شد. آنچه ماندنی و پایدار است، خلوص و اخلاص است و ریاکاری، زهدفروشی و ظاهرسازی و افراط‌گری، موقتی، مقطعی و فانی است.

هاشمی رفسنجانی در پایان، با قدردانی از خانواده‌های شهدای 7 تیر، ابراز امیدواری کرد: در آینده، تبعیضات به وجود آمده، رفع گردیده و شاهد باشیم قتلگاه این شهدا، به عنوان مکان یادبودی از این عزیزان و محلی برای مردان آزادمنش انقلاب اسلامی باشد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر