بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
مدیرعامل تامین سرمایه سپهر گفت:

قوانین خاص برای سهامداران خرد در بازار سرمایه

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر گفت: ریسک و بازدهی باید در بورس کشور برای سهامداران خرد در کنار یکدیگر قرار گیرند و از این لحاظ قوانین خاصی نیز شکل گرفته است.
کد خبر : ۱۸۷۵۱۵

به گزارش بورس نیوز، سید حسین میری، مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر، در این خصوص اظهار کرد: در بازار سرمایه، برای سهامداران خرد قوانین خاصی وجود دارد ، چرا که این افراد باید ریسک و بازدهی را در کنار هم درنظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه این گونه سهامداران باید بازده و ریسک مناسب را در یک ترازو قرار دهند و وزن هرکدام را بسنجند، اضافه کرد: فراموش کردن قاعده مدیریت ریسک در بازار از اشتباهاتی است که سهامداران تازه وارد ممکن است مرتکب شوند.

به گفته میری، اغلب سرمایه‌گذاران حقیقی تازه وارد، تحت تاثیر جو حاکم بر بورس و با طمع بازدهی بالا در سهم‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که قیمت آنها در اثر هیجانات بازار دچار نوسان‌های ناگهانی می‌شود.

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر اضافه کرد: وقتی برای یک سهم به طور هیجانی صف خرید و فروش ایجاد می‌شود کنترل آن سهم از دست خارج شده و یکباره قیمت آن افزایش می‌یابد درحالیکه ممکن است آن سهم پتانسیل چنین رشدی را نداشته باشد.

وی افزود: بنابراین بهتر است سرمایه‌گذاران تازه کار به سراغ سهم‌های پرریسک نروند، بر همین اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهترین محل برای سرمایه‌گذاری این افراد است، زیرا دارایی‌ها توسط مدیران حرفه‌ای، مدیریت می‌شود.

مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر با بیان اینکه هم اکنون شرایط بازار نسبت به گذشته تفاوت ویژه ایی دارد ، تأکید کرد: در طی هفته‌های اخیر با کاهش رشدهای هیجانی ، بازار به حالت تعادل رسیده و هم اکنون وارد فاز استراحت شده است، بدون اینکه به رکود فرو رود.

میری در ادامه سخنان خود مهمترین ویژگی بازار را ثبات در هنگام استراحت شاخص عنوان کرد و افزود: اگر در گذشته بازار وارد فاز استراحت می‌شد و به حالت رکود فرو می‌رفت، سطح نقدشوندگی نیز به کمترین میزان خود کاهش می‌یافت، درحالیکه امروز حجم بازار بزرگ شده است و حتی در روزهای سکون و استراحت نیز دچار رکود نمی‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر