بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
عرضه اولیه یک سهم در بورس به این معناست که آن سهم برای اولین بار در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۹۳۶۳۹

کارگزاری آگاه در عرضه اولیه «نوری» رکورد شکست

به گزارش بورس نیوز، عرضه اولیه یک سهم در بورس به این معناست که آن سهم برای اولین بار در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. اگر به تاریخ عرضه‌های اولیه بازار بورس تهران در سال‌های اخیر نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که عرضه اولیه همیشه از جذابیت فروانی در بین خریداران سهم برخوردار بوده است.

کارگزاری آگاه در عرضه اولیه «نوری» رکورد شکست

روز شنبه مورخ 22/4/98 سهام شرکت پتروشیمی نوری برای اولین بار در بورس تهران عرضه شد و با استقبال بی نظیر خریداران همراه شد. برای عرضه این سهم قیمتی بین 29500 تا 31250 ریال تعیین و حداکثر سهام قابل تخصیص به هرکد 1000 سهم تعیین شد. تعداد کل شرکت‌کنندگان در این عرضه در حدود 562 هزار نفر بود که تعداد 100 هزار نفر از عرضه قبلی در بورس تهران بیشتر بود.

به عبارت دیگر 100 هزار نفر برای اولین بار در بورس اقدام معامله و خرید و فروش سهام کردند که این رشد با توجه به مدت زمان کمی که از عرضه قبلی گذشته است نشان از استقبال بی‌نظیر مردم از بازار سرمایه دارد.

اما نکته قابل توجه در این عرضه نقش کارگزاری آگاه در انجام معاملات و سهمی که از این عرضه داشت، است. کارگزاری آگاه به تنهایی حدود 20 درصد از بزرگترین عرضه تاریخ بورس ( شرکت پتروشیمی نوری ) را به خود اختصاص داد که این مقدار معادل خرید عرضه اولیه برای بیش از 110 هزار نفر مشتریان کارگزاری آگاه می‌باشد که در نوع خود یک رکورد در بازار سرمایه محسوب می‌شود.

در تمام طول مدت عرضه مرکز ارتباط با مشتریان کارگزاری آگاه با قدرت تمام در حال پاسخگویی به مشتریان گرامی بوده و در مدت زمان کوتاهی حدود 10 هزار تماس مشتریان را پاسخ دادند تا بتوانند همچون گذشته پیشرو در خدمت‌رسانی به مشتریان باشند.

همچنین کارگزاری آگاه برای اولین بار از پنل معاملات آفلاین برای ثبت سفارش مشتریان خود رونمایی کرد و مشتریان این کارگزاری این امکان را داشتند که چند روز پیش از عرضه و در کمال آرامش سفارش خود را در این سیستم ثبت کنند تا در روز عرضه سفارش ایشان به طور خودکار و توسط سیستم ثبت شود. این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان، موجب اطمینان از خرید عرضه اولیه برای مشتریان می‌شود.

لازم به ذکر است، شما متقاضی گرامی برای معامله در بازار بورس تهران نیاز به دریافت کد بورسی دارید. در صورتی که تاکنون برای دریافت کد بورسی اقدام نکرده‌اید می‌توانید با استفاده از سامانه آگاه اکسپرس کارگزاری آگاه اقدام به دریافت کد بورسی کرده تا بتوانید در عرضه اولیه بعدی شرکت کنید.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بررسی شعبه‌های زنجان، فارس و کرمانشاه این کارگزاری؛

آموزش بورس در شعب کارگزاری آگاه

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:‏

بانکی‌ها انتظارات را برآورده نکردند/ پالایشی‌ها سوار بر موج روانی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
سلام این سجام به چه درد خورد باید مجددا به بانک رفت