بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
فرمان رو به جلو «ارتباطات سیار ایران»؛

«همراه» از روی شاخص عبور می‌کند

برآورد‌های حاکی از آن است که «همراه اول» توانایی تحقق درآمد‌هایی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در صورت‌های مالی را دارد.
کد خبر : ۱۹۶۳۷۶

«همراه» از روی شاخص عبور می‌کند

به گزارش سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، شرکت «ارتباطات سیار ایران (همراه اول)» برای دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۸ پیش بینی کرده به درآمد ۱۶ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومانی دست یابد که این رقم، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بیش از درآمد‌های تحقق یافته سال مالی گذشته است.

حال سوال این است آیا «همراه اول» می‌تواند رشد ۱۶ درصدی درآمد‌ها را به واقعیت تبدیل کند یا خیر؟!

نیم نگاهی به عملکرد ماهانه این شرکت حاکی از آن است که مبلغ درآمد‌های محقق شده در تمام ماه‌های سال جاری بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

«همراه» از روی شاخص عبور می‌کند

مجموع عملکرد ۵ ماهه شرکت به تحقق ۶۹۶۳ میلیارد تومان درآمد منتهی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ نشان از رشد ۲۷ درصدی دارد.

برآورد‌های آبسیم بیانگر این است که «همراه» توانایی تحقق درآمد‌هایی بیش از ارقام پیش بینی شده را دارد.
بر این اساس، در صورتی که روند درآمدزایی شرکت با همین فرمان ادامه یابد، برآورد می‌شود رقم درآمد‌های «همراه» به ۱۹ هزار میلیارد تومان نیز نزدیک شود.

به این ترتیب، در پایان سال جاری سود خالص ۴ هزار ۲۰۰ میلیارد تومانی می‌تواند به بار بنشیند که به ازای هر سهم حدود ۲۲۰ تومان می‌شود.

در خصوص سهام این شرکت در بازار سرمایه باید اذعان داشت که در سال‌های اخیر، تنها در ۳ دوره بازدهی آن کمتر از شاخص کل بود.

بر اساس این گزارش، در حالی که شاخص کل از ابتدای سال جاری تا به امروز، ۶۵ درصد رشد داشته، «همراه» ۵۴ درصد بازدهی عاید سهامداران خود کرده است.

در تصویر ذیل، بازدهی «همراه» از بدو ورود به بازار سرمایه در مقایسه با بازدهی شاخص کل را مشاهده می‌کنید.

«همراه» از روی شاخص عبور می‌کند

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، تنها در سال‌های ۹۱، ۹۲ و ۹۷ «همراه» نتوانست از شاخص کل سبقت بگیرد و بازدهی کمتری را به ثبت رساند اما؛ در دیگر سال‌های حضور در بازار سرمایه، در پرده آخر، نمایش خوشی از خود نشان داد. از این رو، انتظار می‌رود این اتفاق در سال جاری نیز رخ دهد و شاهد عبور بازدهی این سهم کم حاشیه و کم ریسک از شاخص کل باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در دوره یک ماهه منتهی به آذرماه؛

درآمد "همراه" بیش از ۱۳ میلیارد ریال شد

نوبت به "همراه" رسید، آسمان تپید؛

ساز ناکوک دولت در گوش "همراه اول"

تا پایان مهرماه اتفاق افتاد؛

افزایش ۲۶ درصدی درآمد "همراه"

ارسال نظر