بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما:

سهامداران به جای سودآوری به فکر ضررنکردن باشند

کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران به جای اینکه به فکر سودآوری باشند بیشتر به فکر ضرر نکردن باشند، چون فضای ایجاد شده به دلیل رشد بازار موجب شده است که برخی، سهامداران تازه وارد را نسبت به سهامی مشخص گمراه کنند.
کد خبر : ۱۹۷۷۲۰

به گزارش بورس نیوز، محمدمهدی ناسوتی فرد، اظهار کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران با بررسی بازار سرمایه و شاخص کل در ۶ ماه ابتدایی سال، نگرانی‌هایی در خصوص عملکرد بازار برای ۶ ماه دوم دارند.

وی افزود: چنانچه روند کلی اقتصاد و رویداد‌های بین‌المللی همین طور ادامه پیدا کند، شرایط تغییر نخواهد کرد و انتظار می‌رود روند صعودی بازار ادامه داشته باشد. البته در وضعیت کنونی با افزایش تأمین مالی دولت از طریق بازار سرمایه، حجم اوراقی که دولت در بازار منتشر می‌کند زیاد شده و به طور حتم موجب روند صعودی بازار و افزایش نرخ بهره خواهد بود.

مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما در توصیه‌ای به سهامداران تازه‌وارد بیان کرد: به سهامدارانی که به تازگی وارد بازار سهام شده‌اند توصیه می‌کنم که در این ایام که شاخص رشد قابل توجهی داشته احتیاط بیشتری انجام دهند و به هر سهمی که وارد می‌شوند به سود سهم، دقت کنند.

ناسوتی فرد توضیح داد: سهامداران در وضعیت موجود نباید به دلیل جو ایجاد شده به صورت هیجانی عمل کرده و در یک سهم وارد آن شوند بلکه باید با مشاوران خبره مشورت کنند و از ابزار‌های بازار سرمایه استفاده بهینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سهامداران تمایل دارند در سهام سرمایه‌گذاری کنند می‌توانند وارد صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی شوند که بیش از ۱۰۰ صندوق سهامی در بازار در این رابطه فعال است. اگر هم مایل به سرمایه‌گذاری در غیر سهام را دارند می‌توانند از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت استفاده کنند.

مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما در این خصوص اشاره داشت: باید تمامی سوابق صندوق‌ها، عملکرد‌های گذشته و حال و شرایط فعلی این صندوق‌ها را بررسی کرده و بهترین انتخاب را رقم بزنند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان داشت: در هر صورت در این شرایط توصیه می‌کنم که سهامداران به جای اینکه به فکر سودآوری باشند بیشتر به فکر ضرر نکردن باشند، چون فضای ایجاد شده به دلیل رشد بازار موجب شده است که برخی، سهامداران تازه وارد را نسبت به سهامی مشخص گمراه کنند. این روند سبب وارد شدن ضرر به پرتفوی سهامداران در طولانی مدت خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

نسیم «اصلاح» روانه بازار شد

کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چراغ سبز خودرویی‌ها به تولید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷
سلام این صندوقهای سرمایهکذاری برای حذب سرمایه دارند از سال 92تا حالا بازار بورس وسهامداران را نابود میکنند حذف ایبی اس طرح سجام ونابودی بازار بایه ومقررات ناحق ان توسط همین صندوقها ایجاد شدهاست این صندوفها به نام تخصص واسرامیز بودن بازار سرمایه دارند باعث نابودی حقوق اساسی شرعی نه ضرر بزن ونه بکذار ضرر بزنند وقانوناساسی که هیج نمیتواند قانون خلاف شرغ تصویب واجراکند وهرکس جنین قاونی اجراکند ضامن ضرر همه است این صندوقها به نام تخصص واسرار امیز بودن بازار سرمایه دارند انحصار وهست ونیست بازار سرمایه را انحصاری کامل میکنند
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
کاری که با بازار پایه کردید موجب بی اعتمادی سهامداران به کل بازار بورس و فرابورس شد، بطوریکه تعداد زیادی تازه وارد خروج کردن و تعدادی نیز منتظرند که بتوانند با کمترین ضرر سهامی که خریدن را بفروشن و برای همیشه از این بازار بروند و مسئولین و شرکتها را با سهام تنها بگذارند. وقتی در عرض یک ماه سه دفعه قانون را عوض میکنند یعنی این قوانین کارشناسی نشده بودند و کی میاد اینجا ریسک کنه که هر روز یه بلایی سر سرمایه مردم در میارن
داود
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
باسلام لطفا بفرمائیدپیش بینی شما از رشدکلی شاخص بورس تاپایان سال۹۸ چطور خواهدبود؟وبطورخاص اکر می توانیدپیش بینی شرکدهای داروی بانماد دکوثر ودلقما وسانکولوژی وبرکت رابیان فرمائید واینکه آیا خریدسهام این شرکتها بصرفه هست بطوریکه دربازه ۳تا۶ ماه آینده سودمعقول وخوبی عایدخریدارشود ضمنا آخرین افزایش سرمایه ومجموع عمومی این شرکتها چزمانی بوده ودرآینده هست باتشکر
ناشناس
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
خرید دارویی ها در حال حاضر بسیار ضرر ده می باشد تا اوایل دی ماه صبر کنید