بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
تداوم یکه‌تازی «پرداخت» با شاپرک؛

«رکیش» جای «رتاپ» را گرفت

در شهریور ماه ارزش تراکنش‌های شاپرک از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفت که در این بین، «پرداخت» سهم بالایی را در اختیار خود گرفته است.
کد خبر : ۱۹۸۰۶۷

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، در شهریور ماه سال جاری بالغ بر ۲.۳ میلیارد ریال تراکنش از درگاه شاپرک انجام گرفت که نسبت به ماه گذشته کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

نکته جالب توجه این است که در شهریور ماه سهم کارتخوان‌های فروشگاهی از تعداد کل تراکنش‌ها به ۸۸ درصد تنزل یافته که بیانگر آن است توجه به سایر ابزار‌های پذیرش همچون موبایل و اینترنت بیشتر شده است.

همان‌‎گونه که در دو شکل ذیل مالحظه می‌کنید، شرکت "به پرداخت ملت" با سهم ۲۲.۳۸ درصدی از تعداد و سهم ۲۳.۸۶ درصدی از مبلغ تراکنش ها، همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.

اختلاف سهم مبلغی بیش از ۸ درصد بین دو شرکت نخست بازار، نقش شرکت "به پرداخت ملت" را در میزان ارزش ریالی تراکنش‌های پرداخت کارت به روشنی نشان می‌دهد البته در مولفه تعدادی رقمی در حدود ۴درصد اختلاف بین دارندگان رتبه‌های اول و دوم مشاهده می‌شود.

«رکیش» جای «تاپکیش» را گرفت

بر پایه این گزارش باید اشاره شود که رتبه‌های دوم و سوم شاپرک از نگاه تعداد تراکنش‌ها، در اختیار "پرداخت الکترونیک سامان" و "تجارت الکترونیک پارسیان" قرار گرفته است.

«رکیش» جای «تاپکیش» را گرفت

از نظر مبلغ تراکنش باز هم پرداخت الکترونیک سامان در رده دوم ایستاده اما؛ این بار "کارت اعتباری ایران کیش" جای "تجارت الکترونیک پارسیان" را در رتبه سوم گرفت.

مقایسه عملکرد شهریور ماه شرکت‌های PSP با مرداد ماه حکایت از آن دارد که هرچند از نظر سهم تعداد تراکنش، تغییری در ترتیب شرکت‌ها رخ نداده اما؛ در مولفه سهم مبلغی، شرکت "پرداخت نوین آرین" جای "سایان کارت" را در رتبه آخر گرفت.

به طور کلی، بر اساس گزارش شاپرک، در تابستان سال جاری بیش از ۱۰۱ میلیون تراکنش کارت بانکی صورت گرفته است.

جایگاه PSP‌های ایرانی در جهان

در آخرین شماره نشریه نیلسون ریپورت، شرکت "به پرداخت ملت" در سال ۲۰۱۸ توانسته به رتبه پانزدهم جهان صعود کند. "پرداخت الکترونیک سامان" و "آسان پرداخت پرشین"، به ترتیب، در رده‌های ۱۹ و ۲۲ جهان ایستاده اند.

«رکیش» جای «تاپکیش» را گرفت

بیشترین میزان رشد از آن شرکت "کارت اعتباری ایران کیش" با صعود ۹ پله‌ای است. در این میان، شرکت "پرداخت نوین آرین" ۳۰ رتبه نسبت به سال میلادی گذشته تنزل درجه داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت تچارت الکترونیک پارسیان برگزار می کند؛

گردهمایی سهامداران "رتاپ"

اسفندماه اوضاع برای این شرکت، سکه بود؛

"رتاپ" و فروش مناسب شارژ تلفن همراه

هوای خوش کیش در فضای این شرکت؛

"سپ" کوتاه نمی‌آید

ارسال نظر