بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
عضو سابق شورای عالی بورس در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

کم‌کاری "دولت" در فرونشاندن عطش "کداولی‌ها"

مهم‌ترین راهکار در پاسخ به فرونشاندن عطش تازه‌واردهای بورسی، ورود دولت به "عرضه‌ها" بوده تا مانع از افزایش قیمت کاذب در بازارسرمایه شود.
کد خبر : ۱۹۸۶۶۶
 
کم‌کاری
حسین عبده تبریزی، عضو سابق شورای عالی بورس در همین رابطه به خبرنگار بورس نیوز گفت: در چند ماه اخیر، نرخ بازه بازار‌های موازی با بازارسرمایه غیر قابل قبول بود و هوش سرمایه نیز به این موضوع پی بُرد و در ادامه به علت تغییر نکردن قیمت طلا، ارز و ساختمان، سرمایه با تغییر مسیر خود راه ورودی به بورس را در پیش گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس همین اتفاق، شاهد آن هستیم که طی معاملات بازارسرمایه، کد‌های جدیدی وارد شده و در حال خرید و فروش هستند؛ اما باید به این موضوع اشاره داشت که عملکرد این کدهای جدید اینگونه بود که معاملات مستقیم از طریق معاملات بر خط بسیار گسترش یافته و این امر نشان از ورود عده‌ای با تجربه کم و بدون اطلاع در بورس است. 
 
کم‌کاری

این اقتصاددان راه بهتر برای ورود این افراد را به صورت غیر مستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: البته در چنین شرایطی که حجمی ۹۰۰هزار نفری به کدهای بورسی اضافه شدند، این ورودی‌ها عامل ورود عرضه زیاد به بازار شد و البته راهکار بهتر این بود که دولت نیز شروع به عرضه کند که افزایش قیمت به وجود نیاید.

عبده تبریزی مراقبت از بازار سرمایه را ضروری دانست و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار برای رفع نگرانی‌های خود، نظارت بهتر بر بازار اولیه را در حوزه کاری خود قرار داد. 

وی ادامه داد: در چند روز اخیر نگرانی‌هایی در بازار به چشم آمده که برخی افراد کم‌تجربه که به‌خاطر هراس از شرایط فعلی بازار، اینبار در قامت فروشنده ظاهر شدند و سرمایه خود را فروخته‌اند.

عضو سابق شورای عالی بورس در پایان اظهار داشت: نباید نگران این داستان‌ها در بازار سرمایه بود؛ شرایط عادی است و بعد از چند هفته کاهشی بودن، نهایتا بازار و قیمت‌ها تعادل خود را خواهند یافت.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

سرمایه در دوراهی"مدیریت شاخص"یا"منافع ملی"

مدیران صندوق سرمایه گذاری سرو مدبران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکردند:

"صندوق‌ها" و نهادهای متخلف

دبیرکل نهاد‌های سرمایه گذاری ایران درگفت و گو با بورس نیوز:

آرزوی بزرگ برای نهادهای ناظر "بورس"

ورود بلاک‌چین‌ها به صنعت نفت دور از ذهن نیست؛

نیاز به تغییر ذائقه مردم به سوی "صندوق‌های قابل معامله"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
این که هر اماتوری میدونه بازار برمیگرده سهامداران میگن چرا سهام خوب بد فرقی نمی کنه . والا این و ننم بلده شاخص از 330000 شده 300000بعد کارشناس تحلیل میکن بازار بر میگرده
محمدرضا تیموری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
سلام
یادش بخیر زمانی که ایشان رییس بورس بودند ، چه مراقبتی از بازار سرمایه داشتند.
مثلاً ونوین با افزایش سرمایه 100 درصدی بدون کاهش قیمت باز شد و به سهامداران خود یک شبه 100 درصد بازدهی داد.(افزایش از 200 میل به 400 میل)
یا همین وساخت چه قیمت هایی که به خود ندید.
البته می دانید که ایشان هیچ ارتباطی با این دو شرکت نداشتند ها.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
سواد بورسی ندارد وفقط یک بسازوبفروش است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
استاد محترم وقتی قرار باشه بعد ازچندهفته تعادل پیدا کنه درچندهفته حداقل ارزش سهام نصف میشه
ماشینچی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
من اینگونه متوجه شدم که فرمودن دولت باید زودتر دستور کاهش قیمت را میداد الان هم با این دستور تعداد زیادی مال باخته شدن و قطعا با این موضوع واگذاری شرکتها به بخش خصوصی قیمتها باز پایین خواهند امد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
سلام .ما سهام دار خرد رو به خاک سیاه نشونداین بورس .اندوخته بانکی رو اوردم تو بورس ... بهش رفت پی کارش .آخه چقدر میخوا سهم مثل بزاگرس و سهم پاسارگاد و ونیرو وحفارس بخواد مثبت بخوره تا جباران کنه ای پس انداز منو .بر پدر مادر منافق لعنت که نمیزارن چرخه اقتصاد به چرخه