بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

راکدی بازار مسکن و سوال مقابل رشد ساختمانی‌ها

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در وضعیت فعلی بازار مسکن در رکود قرار دارد، حال دولت در این شرایط می‌تواند با شناسایی متقاضایان و هدف گذاری درست، سازندگان حرفه‌ای را در جهت تولید انبوه مسکن هدایت کند.
کد خبر : ۱۹۸۹۷۳

در شرایط فعلی بازار مسکن راکد است
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی زمینه برای تحریک سازندگان به تولید مسکن فراهم است و دولت باید با ارائه راه کار‌های تشویقی از جمله ارائه زمین رایگان، سازندگان را به سمت تولید مسکن ترغیب کند

به گزارش بورس نیوز، علیم یارمحمدی درباره ضرورت تحریک بازار ساخت و ساز مسکن توسط دولت، اظهار کرد: به نظر من دولت هنوز جامعه آماری و اطلاعاتی دقیقی از متقاضایان بازار مسکن ندارد، این مسئله باعث شده که برنامه ریزی‌های دولت برای تولید مسکن عملیاتی نشود.

نماینده مردم زاهدان در  خانه ملت افزود: در وضعیت فعلی بازار مسکن در رکود قرار دارد، حال دولت در این شرایط می‌تواند با شناسایی متقاضایان و هدف گذاری درست، سازندگان حرفه‌ای را در جهت تولید انبوه مسکن هدایت کند.

وی ادامه داد: مطابق آمار‌ دولت باید سالانه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید تولید کند تا زوج‌های جوان و خانوار‌های دیگر بتوانند خانه دار شوند، اما در این شرایط میزان حداقلی از این برنامه‌ها تحقق می یابد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: از سوی دیگر اطلاعات درباره میزان کمبود مسکن بسیار متفاوت است، برخی اعلام می‌کنند که میزان نیاز برای تأمین کمبودها، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بوده و برخی این میزان را حدود ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی اعلام می کنند.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: در شرایط موجود زمینه برای تحریک سازندگان به تولید مسکن فراهم است، حال دولت باید با ارائه راه کار‌های تشویقی از جمله ارائه زمین رایگان، سازندگان را به سمت تولید مسکن ترغیب کند. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر