بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
رئیس جمهوری درمراسم افتتاح رسمی کارخانه نوآوری آزادی اعلام کرد:امروز توانسته ایم بیش از ۴ هزار شرکت نوپا ایجاد کنیم و این موضوع توانسته است اشتغال ۳۰۰ هزار نفری ایجاد کند و اکنون می‌توانیم از این طریق به اندازه بودجه کل کشور درآمد ایجاد و اقتصاد جامعه را متحول کنیم، زیرا این موضوع، قدرت و رفاه می‌آفریند.
کد خبر : ۱۹۹۶۶۰

شرکت‌های دانش بنیان به کشور قدرت می‌دهند

به گزارش بورس نیوز، حجه الاسلام حسن روحانی پس از افتتاح رسمی کارخانه نوآوری آزادی در جمع مسئولان این کارخانه و همچنین دست‌اندرکاران شرکت‌های نوبنیان با بیان اینکه ما از فردا گام چهارم را به سازمان انرژی اتمی ابلاغ خواهیم کرد، گفت: فعالیت جدید ما با نظارت آژانس خواهد بود و البته گام چهارم ما مثل سه گام قبلی قابل بازگشت است.

وی افزود: در فردو طبق برجام بیش از ۱۰۰۰ سانتریفیوژ داریم که قرار بود بچرخند، اما گاز به آن‌ها تزریق نکنیم، اما از فردا گازدهی را در فردو آغاز می‌کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: وجود شرکت‌های علمی و شرکت‌های دانش بنیان به کشور قدرت می‌دهند.

روحانی ادامه داد: امروز توانسته ایم بیش از ۴ هزار شرکت نوپا ایجاد کنیم و این موضوع توانسته اشتغال ۳۰۰ هزار نفری ایجاد کند و اکنون می‌توانیم از این طریق به اندازه بودجه کل کشور درآمد ایجاد و اقتصاد جامعه را متحول کنیم، زیرا این موضوع، قدرت و رفاه می‌آفریند.

وی خاطرنشان کرد: برای من بسیار باعث افتخار است که وارد مرحله‌ای جدیدی با حضور دانشگاه ها، شرکت ها، سرمایه‌گذاران و دانشجویان شده‌ایم که می‌توانیم یک تحول بزرگ در علم و فناوری ایجاد کنیم.

روحانی تاکید کرد: بسیار مهم است که ما مسیر علم را برای قدرت انتخاب کنیم، زیرا از روز ابتدای تحولات علمیِ پیش آمده برای رسیدن به قدرت بوده است؛ اینترنت از ارتش شروع شد و علوم الکترونیک به خاطر مسایل نظامی به وجود آمد و علم برای قدرت پیشرفت کرد.

رئیس جمهور همچنین گفت: مهم این است که علمی را بیاموزیم که سود آن به همه جامعه برگردد و در شرایط تحریم امروز نظر بنده این است که با تلاش در این عرصه می‌توانیم صادرات خود را افزایش دهیم.

وی افزود: برای استفاده صحیح از تحول و اکوسیستم جدید باید ابتدا فرهنگسازی کرد.

روحانی تصریح کرد: برخی وزارتخانه‌ها هنوز در شرایط سنتی هستند، این تحول یا اکوسیستم جدید که باید به وجود آید نیازمند فرهنگسازی است، یعنی شناخت شرایط و محیط جدید. بالاخره هر کسی زمین و محصولی دارد باید شناسایی و با تحولات جدید آشنا شود.

رئیس جمهور بیان کرد: ما باید افراد را با اینترنت اشیاء آشنا کنیم، پیش از این مثلا در یک روستا آب بود و هر کسی سهم خود را داشت، اکنون باید ساز و کار جدیدی در نظر گرفته شود.

وی توضیح داد: دنیای آینده با دنیای امروز کاملا متفاوت است، سبک زندگی‌ها هم با هم فرق دارد، سال‌های ابتدایی دهه هفتاد که تازه تلفن همراه آمده بود عده‌ای می‌گفتند این ابزار به چه کار ما می‌آید؟ کسی فکر نمی‌کرد این وسیله به دوست و همراه همیشگی تبدیل شود.

روحانی افزود: خوشحالیم که این زیربنا در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود داشت ابزار‌ها وجود دارند، اما می‌توان از آن استفاده مثبت یا منفی کرد تحولات به سرعت در حال رخ دادن است و ما نمی‌توانیم جلوی آن‌ها را بگیریم، اما می‌توانیم آن را هدایت کنیم حتما باید وزرا بیایند و از مراکز مربوط بازدید و به حرکت درست این مراکز کمک کنند.

رئیس جمهور گفت: ما در بسیاری از زمینه‌ها در تبدیل ایده‌های نو به محصول موفق عمل کرده‌ایم.

وی افزود: باید گام‌های خوبی در این حوزه برداشته شود تا ایده‌های خوب پس از تبدیل به محصول در بازار داخلی و خارجی ارائه شود که این موضوع بسیار مهم است.

آقای روحانی با بیان این که افتخار دولت یازدهم و دوازدهم این است که در این مسیر گام‌های خوبی برداشته است ادامه داد: ممکن است این گام‌ها کامل نباشد یا حتی کمتر از انتظار نسل جوان باشد، اما به هر حال حرکت بزرگی انجام گرفته است.

رئیس جمهور با بیان این که شما اگر یک پهنای باند داشتید اصلاً این کار‌ها امکان پذیر نبود ادامه داد: آنچه امروز در یک سالن بازدید داشتیم همه به نحوی متکی به پیشرفت ICT و پهنای باند و در دسترس بودن است خیلی فشار‌ها دیدیم تا بتوانیم این را در دسترس شما قرار دهیم و هنوز هم در فشار هستیم.
وی گفت: البته هر کاری ممکن است نقص‌هایی داشته باشد به هر حال اتوبان هم که درست می‌کنید به طور طبیعی سریعتر به مقصد می‌رسید و البته مشکلی هم اگر پیش بیاید بیش از یک جاده خاکی است اینجا اگر تصادفی رخ دهد بیش از ۵۰ ماشین را درگیر می‌کند، اما شاید در جاده خاکی دو ماشین درگیر می‌شوند لذا ما باید مشکلات را کاهش دهیم.

رئیس جمهور با بیان این که امروز شاهد افتتاح یک کارخانه نوآوری هستیم، افزود: این پیشرفت مهم است که همدیگر را بشناسیم و از هم یاری بگیریم، این اشتراک بسیار مهم است همانطور که در دین هم به آن اشاره شده است.

روحانی تاکید کرد: ایجاد کارخانه نوآوری در کشور تحول بسیار بزرگ علمی به شمار می‌رود. امروز روز بسیار افتخارآمیزی است که ما در فعالیت‌های صنعتی و خدماتی از حالت سنتی خارج می‌شویم.

وی افزود: معمولاً کارخانه‌هایی که ما افتتاح می‌کنیم، کارخانه‌های فولاد، مس، پتروشیمی، نفت یا نساجی است، اما ما امروز وارد یک مرحله جدیدی شده ایم و این کارخانه با تمام کارخانه‌هایی که قبلاً افتتاح می‌کردیم متفاوت است.

رئیس جمهور افتتاح کارخانه نوآوری را یک امر بسیار مهم دانست و بیان کرد: کارخانه‌ها نوآوری‌های قبلی را اجرا می‌کنند و گام‌های گذشته را به مرحله عمل در می‌آورند، ولی اینجا جایی است که ایده‌های نو مطرح می‌شود و مورد فعالیت قرار می‌گیرد.

روحانی افزود: خوبی این کارخانه در این است که در کنار نوآفرین و شرکت استارتاپ ما گروهی به نام شتاب دهنده آن را کمک و یاری می‌کنند و کار را پیش می‌برند برای این که در پیچ و خم‌های اداری نمانند یا کمتر بمانند.

وی با اشاره به این که افتتاح کارخانه آزادی تحول بزرگی است که البته نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی و همکاری دارد، گفت: همان هم آوایی که ما دیدیم اول همفکری می‌خواهد و بعد هم آوایی می‌خواهد و بعد همکاری می‌خواهد و این سه همه باید در کنار هم قرار گیرد تا ما را به نتیجه برساند.

روحانی با اشاره به این که ما در صنعت و فن آوری و علم معمولاً دنباله روی کشور‌های صنعتی هستیم، افزود:، اما در اینجا می‌توانیم نوآوری داشته باشیم که دیگران انجام نداده باشند و ما اولین کسی هستیم که آن را انجام می‌دهیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر