بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کوره‌ها پس از ۱۴ سال روشن شد؛

افزایش‌سرمایه در ورودی چهارضلعی غول‌ها

مدیرعامل پتروشیمی ایلام گفت: واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام (الفین سیزدهم) به عنوان تنها واحد الفین در غرب کشور، مهمترین واحد فرآیندی و ورودی اصلی خوراک این پتروشیمی محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۹۹۷۱۲

شاپور تقی پور، مدیر عامل پتروشیمی ایلام در همین رابطه به بورس نیوز گفت: فرآیند راه اندازی الفین، با روشن کردن کوره و در واقع نرمال سازی آن آغاز می‌شود. 
 
وی ادامه داد: البته این امر، فرآیندی زمان بر بوده و بین ۶ الی ۸ ماه به طول می‌انجامد. 

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با اشاره به روند" آماده سازی" تا "تولید الفین" اظهار داشت: بعد از روشن شدن کوره، برای رسیدن به مرحله تولید لازم است فرآیند‌ها به صورت عملیاتی اجرا و هیدروکربن تزریق شود.

وی این اتفاق را گامی بزرگ بعد از گذشت ۱۴ سال عنوان کرد و افزود: امید می‌رود فرآیند راه اندازی به همین ترتیب ادامه یابد. 

تقی پور در خصوص تولید این محصول گفت: این امر تا انتهای سال جاری یا اوایل سال بعد به مرحله تولید تجاری خواهد رسید.

واحد الفین پتروشیمی ایلام به دلیل کراکینگ خوراک‌های گازی و مایع در کوره و تولید محصولاتی، چون اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز، برش‌های چهار کربنه و سوخت مایع به عنوان واحد مادر سایر واحد‌های پایین دست واحد‌های پلیمری همچون پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن، پلی استایرن و واحد‌های شیمیایی دیگر مانند گلایکل‌ها و آروماتیک‌ها در حال فعالیت است.

"خصوصی سازی"، "تغییر متعدد سهامدار"، "تحریم" و "عدم تامین به موقع منابع مالی "در کنار دیگر مشکلات همیشگی طرح‌های پتروشیمی از جمله عوامل تاخیر در راه اندازی عمده الفین سیزدهم بود؛ که با واگذاری سهام عمده پتروشیمی ایلام از سال ۹۳ به هلدینگ خلیج فارس اجرای این طرح تسریع پیدا کرد. 

فاز دوم این پتروشیمی در سال جاری راه اندازی خواهد شد و اگر واحد‌های «الفین» در سرویس قرار گیرد تامین بودجه و افزایش سرمایه از سوی سرمایه‌گذارانی، چون شرکت "پترول"، "شستا"، "مارون" و "تاپیکو "صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد این پتروشیمی در بورس‌کالا بررسی شد؛

افزایشی ۷۳۷ تنی حجم معاملات "مارون"

مدیرعامل "پترول" عنوان کرد:

مثلث "پترول" به گود آمد

از جیب‌های پُرپول "نوری" تا حاشیه زیاد "شخارک"؛

۵۵هزار میلیارد تومان در جیب‌ شیمیایی‌ها

ارسال نظر