بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

ویترین را نشکنید!

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به شایعاتی در خصوص یک حذف محصول از ویترین بورسی‌ها تا پرتقال‌فروشی ناشی که بلندگوی خود را فروخت.
کد خبر : ۲۰۲۱۶۰

ویترین را نشکنید!

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده از پیش‌نویسی که شاید یکی از بورس‌ها و حتی اقتصاد کشور از فروش یک نوع طلا، آنهم آن طلایی که دربه‌در برایش دنبال مشتری هستیم، محروم شود چرا، چون مشتری نیست؛ آقای بودجه، حفظ کت‌وشلوار و ویترین اقتصادی را فراموش نکنید.

مگر برای مابقی از همان ابتدا مشتری خوابیده بود که برای سوگلی وزارت طالقانی هم مشتری باشد، نم‌نم این بازار را می‌توان ساخت و تحریم‌ها را دور زد؛ تدبیر کجایی که یادت بخیر.

مرزی بین جرم و تخلف

حال از وزارت طالقانی دور نشویم که صدایی شیوا درآمده که تخلفات تایید شد! گویا گفته شده که پرونده تنها تخلف بوده و جرمی از آن درنیامده و بررسی‌ها به این نتیجه رسیده‌  که تخلف در بحث بانکرینگ رخ داده که ناشی از عدم رعایت قانون بوده است؛ حالا اگر عدم رعایت قانون "جرم" نیست که در حیطه دانش ما نیست.

هدیه ۳میلیون تومانی!

سخنگو به نقل از قول یکی از نمایندگان مجلس، گفته که این سازمان پاراگراف دومی، با کمیسیون برنامه و بودجه نشستی داشته که در انتها به نمایندگان هدیه‌ای اعطا کرده با کارمزد ۳میلیون تومان بُن خرید!!! 

اینکه چرا یک نهاد نظارتی باید به نمایندگان هدیه دهد، خدا داند.

پرتقال‌فروش ناشی

بی‌شک گروه خودرویی و قطعه‌سازی یکی از زیان‌ده‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین گروه‌های فعال در بازار بورس بوده، به طوری که شناسایی زیان‌هایی چند هزار میلیارد تومانی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده خودروسازی و انتشار صورت‌های مالی مبهم شرکت‌های قطعه ساز از جمله موارد ادامه دار بازار سرمایه محسوب می‌شود.

حالا یکی از این قطعه‌سازها بخاطر آنکه سود بسازد، مواداولیه خود را می‌فروشد، رئیس صنف پرتقال‌فروش‌ها از این حرکت، فقط جیغ می‌کشد و خودش را پرتقال می‌خواند.

ملاصدرا به دنبال لوله‌کش

در حالی که بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده حتی دادگاه تجدیدنظر هم رای به ورشکستگی شرکتی را داده و این روزها در کدال، رفت‌وآمد و شفاف‌سازی بین "ونوین" و "وپترو" بیشتر از هر گزارش مثبتی در ذوق می‌زند، همچنان شاهد معاملات این نماد در بازار پایه فرابورس هستیم.

حال اینکه چرا سهام شرکتی که در مسیر تصفیه بوده و زیان‌انباشته‌ای در ۹۹۰میلیارد ریالی را یدک می‌کشد همچنان در بازار سهام کشور معامله می‌شود، سوالی است که شاید پاسخش را می‌بایست از مدیران شرکت فرابورس، سازمان بورس و ... پرسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد؛

کنکور برای سهامداران تازه‌وارد!

کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سیاست‌گذاری غلط بر پیکر خودروسازی سنگین

ساعت پنج و نیم عصر؛

حواریون بودجه

ارسال نظر