بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
سرپرست گروه صنعتی بارز در گفتگو با بورس نیوز:

"بارز" و تکذیب ادعای وزیر

موضوع افزایش قیمت بنزین امری تاثیرگذار بر بازار تمامی محصولات موجود بوده و همواره احتکار، کاهش عرضه و رشد نجومی قیمت‌ها را نیز در پی خواهد داشت.
کد خبر : ۲۰۲۳۷۳
 
 
به گزارش بورس نیوز، طی هفته‌های اخیر، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به کمبود لاستیک و تصمیم در جهت عدم توزیع این محصول در بازار عنوان کرد: می‌توان این موضوع را به بنزین ارتباط داد چرا که گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد بسیاری از بنکداران منتظر رسیدن اخبار نرخ دلار پس از افزایش قیمت بنزین هستند.

وی این امر را به مثابه احتکار دانست و گفت: خودداری از عرضه کالا بعد از افزایش قیمت بنزین مصداق بارز تخلف بوده و با آن برخورد خواهد شد.
 
 
بارز هیچ احتکاری ندارد
علی اکبر مشرفی، سرپرست گروه صنعتی بارز، اتهام احتکار را به این گروه لاستیک سازی رد کرد و افزود:انبار‌های این شرکت همواره در نیمی از مقدار خود قرار داشته و گزارش وضعیت آن‌ها هر روزه به وزارت صمت ارسال می‌شود پس اساسا این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به کاهش تولید تایر باری عنوان کرد: کاهش تولید به دلیل واردات بسیار زیاد بوده که این امر بازار را دچار مشکل کرده است. 

مشرفی "بارز" را تنها تولیدکننده لاستیک رادیال سیمی معرفی و اضافه کرد: امروز به شدت در فروش لاستیک خود دچار مشکل هستیم. 

وی ادامه داد: امید می‌رود که وزارت صمت در حوزه تولید، دید بهتری داشته و در جهت افزایش این امر اقدامات لازم را انجام دهد. 

سرپرست گروه صنعتی بارز میزان تولید این شرکت را ۱۱۰۰ لاستیک باری طی یک روز عنوان کرد و گفت: ما رکورد خود را در تولید شکستیم و امید می‌رود وزارت صمت با "کنترل واردات"و "ایجاد تعرفه بر واردات " از صنعت داخلی حمایت کند.

وی در پایان اضافه کرد: واردات همیشه امکان پذیر است اما؛ صنعت داخلی را با معضل روبه رو خواهد کرد و اگر این امر به تولید ضربه بزند، رفع این مشکل تا سال‌ها به طول می‌انجامد؛ امیدواریم با حمایت وزارت صمت شاهد رشد هر چه بیشتر تولید داخلی باشیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرپرست گروه صنعتی بارز در گفتگو با بورس نیوز خبرداد:

"پکرمان" و تایید افزایش ظرفیت ۵۰هزارتنی واحد کرمان

محمودرضا خواجه نصیری در گفتگو بورس‌نیوز تاکید کرد:

نفوذ "بورس" به خانه‌های مردم

سرپرست لاستیک بارز تاکید کرد:

افزایش ۱۰۰ تنی تولید لاستیک

ارسال نظر