بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"شاخص" دنباله رو "دلار"

وابستگی شاخص به قیمت دلار امری واضح بوده که طی چند روزاخیر با افزایش ۲۰درصدی قیمت دلار شاخص نیز رشد داشته است.
کد خبر : ۲۰۲۵۲۱

حمیدرضا طریقی، مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: شاخص در تقلید دلار حرکت می‌کند، دلار با رشدی ۲۰درصدی عاملی برای رشد سریع شاخص بود.


وی با اشاره به بودجه ۹۹ افزود: هفته گذشته با شایعات موجود به نظر می‌رسید "مالیات" و "نرخ حامل‌های انرژی" تغییر زیاد داشته باشد اما؛ نسبت به بودجه نگرانی وجود ندارد و از طرف دیگر بازار سرمایه به دلار وابسته بوده و با افزایش این ارز، طبیعتا شاخص‌ها نیز روند صعودی را در پیش می‌گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه گزارش‌ها و عملکرد شرکت‌ها را طی سه ماه گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد روز‌های خوبی در انتظار بازار باشد.

وی همچنین با اشاره به پایان فصل تجدید ارزیابی‌ها عنوان کرد: تا اواخر اسفند شرکت‌ها قادر به استفاده از دستورالعمل بوده و شرایط سال بعد مشخص نیست.

طریقی افزود: در خصوص "خودرو" و "سایپا" موضوع تجدید ارزیابی زیاد به گوش می‌رسد و هر دو شرکت در مرحله پیش روی این امر قرار دارند.


مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام به تجدید ارزیابی دیگر گروه ها، چون سیمان و غذایی اشاره داشت و گفت: سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که در نهایت شرکت‌ها برای استفاده از معافیت‌ها مجبور به انجام تجدید ارزیابی هستند و تمام عوامل دست به دست هم داده تا اقبال بازار بالاتر برود.

طریقی همچنین در رابطه با "تنش‌های تجاری" مابین چین و آمریکا اظهار داشت: به نظر می‌رسد این تنش‌ها در حال برطرف شدن هستند که این اتفاق تاثیر بسیاری بر کامودیتی‌ها و قیمت‌های جهانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: "مس" و "فولاد" و سهم‌های شاخص ساز نیز از رشد قیمت خوبی برخوردار خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان افزایش دلار را تا مرز ۱۴ هزار تومان پیش بینی کرد و افزود: به نظر می‌رسد قبل از انتخابات نیز با کاهش دلار مواجه باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل سابق صندوق ضمانت صادرات در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دلایل افزایش نرخ ارز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

معافیت‌های مالیاتی مشوق "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز از دغدغه بازار گفت:

نرخ "حامل‌های انرژی" یا "سوخت" بنگاه‌های تولیدی

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

سود‌های تورمی به نفع "بورس"

ارسال نظر