بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
هوای تازه در اتاق مدیریت «شرنگی» دمیده شد؛

از تجدید ارزیابی تا ورود به بازار اصلی فرابورس

در هفته گذشته شاهد تغییر در ترکیب اعضای هیئت مدیره «شرنگی» بودیم و گویا قرار است رنگ و بوی تازه در این شرکت دمیده شود.
کد خبر : ۲۰۲۹۹۴

از تجدید ارزیابی تا ورود به بازار اصلی فرابورس از زبان هیئت مدیره «شرنگی»/////نیاز به تأیید دارد

به گزارش بورس نیوز، چهارشنبه هفته گذشته مجمع فوق‌العاده شرکت «صنعتی و شیمیایی رنگین» برگزار شد و طی آن اعضای جدید هیئت مدیره مشخص شدند.

بر اساس آرای سهامداران حاضر در جلسه، ابراهیم فرخ نژاد، عسل سقفی‌فر، سیلو هارتونیان، مجیدآقا سجادی نایینی و شرکت تلمبه ایران به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

شایان ذکر است که «شرنگی» با سرمایه اندک ۴۷ میلیارد ریالی، در بازار پایه زرد فرابورس حضور دارد و با قیمت ۹۱۹۰ تومانی برای هر سهم، گران‌ترین سهم حاضر در بازار سرمایه محسوب می‌شود.

در خصوص آخرین وضعیت شرکت «صنعتی و شیمیایی رنگین»، ابراهیم فرخ‌نژاد عضو هیئت مدیره این شرکت پای میز مصاحبه بورس نیوز آمد و اظهار داشت:

طبق ماده ۹۵ قانون تجارت، تقاضای برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده با موضوعیت تعیین اعضای هیئت مدیره را ارائه کردیم و توانستیم به جمع اعضای هیئت مدیره این شرکت ورود پیدا کنیم.

وی افزود: شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین در صنعت محصولات شیمیایی فعال است و از شرکت‌های قدیمی در ایران به شمار می‌رود و برند هادی رنگ متعلق به آن است. با توجه به بررسی‌هایی که بر روی شرکت و صورت‌های مالی آن صورت گرفته، به نظر می‌رسد این شرکت توانایی‌ها و پتانسیل‌های مطلوبی جهت رشد و ارتقا دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت «صنعتی و شیمیایی رنگین» برنامه‌های آتی را چنین عنوان کرد: در زمینه تولید قابلیت افزایش ظرفیت و بهینه سازی تولیدات را دارد و حتی می‌توان به صادرات محصولات نیز اندیشید و برنامه‌ریزی کرد. از سوی دیگر، پرتفوی مناسبی در بازار سهام دارد که قیمت تمام شده آن در حدود یک میلیارد تومان و ارزش روز آن بیش از ۲۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود و همچنین، «شرنگی» دارای سهام برخی شرکت‌های غیربورسی نیز است که می‌تواند در عملکرد شرکت تأثیرگذار باشد.

فرخ نژاد در خصوص رشد قیمت سهام «شرنگی» در بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به عرضه و تقاضای موجود در بازار و سهام اندک شناور آن و همچنین عوامل بنیادی، قیمت سهام «شرنگی» رشد مطلوبی داشت و قصد داریم پس از بررسی و ارزیابی همه جوانب، در صورت تصویب اعضای هیئت مدیره با درنظرگرفتن صرفه و صلاح شرکت و سهامداران، در خصوص افزایش ظرفیت و افزایش سرمایه اقدام کنیم.

وی در ادامه گفت: شرکت از سود انباشته مطلوبی برخوردار است و آورده نقدی نیز می‌تواند یکی از محل‌های افزایش سرمایه احتمالی باشد. این نکته را هم باید درنظر گرفت که «شرنگی» از زمان تأسیس تاکنون تجدید ارزیابی انجام نداده و اقدام در این زمینه نیاز به جلسات و بررسی‌های بیشتر دارد. در صورتی که هیئت مدیره به این نتیجه برسد که تجدید ارزیابی به نفع شرکت و سهامداران است، قطعا به این موضوع ورود می‌کند.

عضو هیئت مدیره شرکت «صنعتی و شیمیایی رنگین» در خاتمه در خصوص آینده سهم در بازار سرمایه اظهار داشت: در صورت تصویب و اجرایی شدن افزایش سرمایه و پس از به ثمر رسیدن آن، شرکت می‌تواند در صورت دارا بودن سایر شرایط پذیرش، به بازار بالاتر ارتقا یابد. باید توجه داشت که این موارد در حال حاضر تنها در حد صحبت و ایده است و هنوز اقدامی انجام نشده است. امید می‌رود از این پس، روند تولید و فروش شرکت بیش از پیش بهبود یابد و با برنامه‌های در دست اجرا، سود بیشتری را عاید سهامداران و سرمایه‌گذاران کنیم. همچنین، ایشان تصریح کردند که سهامداران می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات لازم در خصوص این شرکت را از سامانه کدال پیگیری کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
بهترین کاسبی اینه که یه سهم کوچیک رو با زد و بند سازمان بورس بیارید تو بازار فرقی نداره بورس یا فرابورس و بعد قیمت رو ببرید جاییکه دست کسی بهش نرسه. شرکت با سرمایه 4 میلیارد تومن خنده دار نیست پذیرش شده؟ الان هر مغازه ای رو تو تهران دست بذاری بخای بخری 5 میلیارد سرقفلیش هست. فقط زد و بند جواب میده باید دم هیئت پذیرش رو دید