بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

هیجان حقیقی‌ها و خروج "سرمایه" ترسو

مدیرعامل کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان گفت: اگر حمایت حقوقی‌ها در ۲ روز گذشته و ایستادگی در برابر فشار فروش نبود، امروز ریزش بیشتری را تجربه می‌کردیم.
کد خبر : ۲۰۵۴۸۱

هیجان حقیقی ها و خروج پول ترسو

سعید ذوالفقاری مدیرعامل کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان در رابطه با خروج نقدینگی از سوی حقیقی ها به بورس‌نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه حقوقی‌ها در ۲روز گذشته خوب ظاهر شدند و اگر مقابل فشار فروش نمی‌ایستادند، چه بسا ریزش بازار شدیدتر می‌شد.

وی ادامه داد: هم‌اینک به واسطه ترسی که در حقیقی‌ها وجود دارد، اقدام به نقد شدن سهم‌ها شدت گرفته و برخی از سهام‌ها نیز از ارزش چندانی برخوردار نیستند و بر خلاف ارزش ذاتی آنها معامله می‌شوند و حتی در شفاف‌سازی سهامداران حقوقی و مالکین آن نیز اذعان به این امر داشته که سهم آن شرکت با ارزش واقعی فاصله دارد.

کارشناس بازارسرمایه در ادامه به شهادت سردار سلیمانی اشاره داشت و افزود: اگر این اتفاق رقم نمی‌خورد، بازار همچنان مثبت پیش می‌رفت، حقیقی‌ها همانطور که در خرید، هیجانی عمل کرده در فروش نیز هیجانی عمل می‌کند و حتی سهم‌های بنیادی را که EPS آنها ۴ یا ۵ هست و از هرگونه تهدید به دور هستند را می‌فروشند و اینها نشات گرفته از هراس‌های سیاسی و نظامی است.

مدیرعامل کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان در پایان بیان‌کرد: برخی از سهامداران با این تفکر که می‌فروشیم و بالاتر که رفت خرید می‌کنیم پیش می‌روند اما؛ فردای بازار را کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند، فشار فروش بازار نیز به این خاطر بوده و هیجانی عمل کردن، ضربه به سرمایه خودشان وارد می‌کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
حقیقی کجا بود اکثریت فروشنده ها حقوقین باور نداری وساپارو چک کن