بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
یک گام تا ۴۰۰ تایی شدن؛

ماشه شاخص چکانده می‌شود!

بار دیگر نتیجه نظرسنجی در تابلوی معاملات به نمایش درآمد و سهامدارانی که با اندک قرمزی بازار، به صورت هیجانی دست به ماشه شدند و دکمه فروش را زدند، متضرر شدند. آیا تا پایان دی ماه نظر اکثریت سهامداران رنگ واقعیت می‌گیرد؟!
کد خبر : ۲۰۶۶۸۷

ماشه شاخص چکانده می‌شود!

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، در ابتدای هفته جاری از مخاطبین بورس نیوز در خصوص روند بازار سرمایه نظرسنجی انجام گرفت که بر اساس آن، ۷۴ درصد اعتقاد به روند صعودی شاخص کل داشتند و ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نگاهی منفی به بازار داشتند و رأی به تنزل شاخص‌ها داده بودند.

ماشه شاخص چکانده می‌شود!

در هفته‌ای که گذشت، بازار سهام به سرعت افت شدید قیمت‌ها در هفته قبل از آن را جبران کرد و خیلی زود شاخص کل مجددا در مسیر رکوردشکنی قرار گرفت. به این ترتیب، هفته کاملا منفی گذشته، در هفته جاری تماما سبزپوش شد.

بر اساس این گزارش، شاخص کل در اولین گام خود در هفته جاری ۶ هزار واحد رشد کرد و چراغ سبز به سهامداران نشان داد. در روز‌های پس از آن نیز جهش تاریخی ثبت شد و در سومین روز هفته، بیش از ۱۶ هزار واحد دماسنج بازار سرمایه بالا رفت.

ماشه شاخص چکانده می‌شود!

در نهایت، شاخص کل در هفته‌ای که سپری شد، ۱۳ درصد رشد کرد و همچنان خود را به عنوان بهترین و پربازده‌ترین بازار حال حاضر کشور معرفی کرد.

به این ترتیب، نظر ۷۴ درصد از سهامداران به واقعیت بدل شد و بار دیگر نتیجه نظرسنجی در تابلوی معاملات به نمایش درآمد. به همین جهت، بازار سرمایه در روند صعودی قرار گرفت و در این میان، سهامدارانی که با اندک قرمزی بازار، به صورت هیجانی دست به ماشه شدند و دکمه فروش را زدند، متضرر شدند و در این هفته مجددا در صف‌های خرید ایستادند.

البته در ابتدای هفته آبسیم پلاس بورس نیوز از مخاطبان خود و سهامداران نظرسنجی دیگری انجام داد که طی آن، تاکنون، ۶۹ درصد معتقدند تا پایان دی ماه شاخص کل موفق به فتح قله ۴۰۰ هزار واحد خواهد شد.

در آخرین روز هفته شاخص در یک عملکرد خیره کننده از منفی به سمت مثبت حرکت کرد و از رقم ۳۹۹ هزار واحد اندکی فراتر رفت و خود را به کانال ۴۰۰ هزار واحد بسیار نزدیک کرد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا در سه روز کاری باقیمانده از دی ماه، شاخص کل توان عبور از مقاومت ۴۰۰ هزار واحد را دارد یا خیر! آیا باز هم نظر اکثریت به واقعیت بدل می‌شود؟!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

پایکوبی سهامداران در «جهرم»

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

شاخص "هم وزن" مستقیما از رشد بازار خبر می‌دهد

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

موج نقدینگی جدید و "نه" به اصلاح بورس

شاخص ۴۰۰ هزارتایی شد؛

شکست پرقدرت مقاومت‌ها

ارسال نظر