بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
شیر کم چرب در کاسه این لبنی؛

«غشاذر» به باشگاه ۹۰ تایی‌ها می‌رسد!

در حالی که عملکرد فصلی «غشاذر» صعود سودآوری را نشان می‌دهد اما؛ حاشیه سود بسیار پایین، مجالی برای تحقق درآمد‌های بالا را نمی‌دهد. با همه این اوصاف، پیش بینی‌ها از سود جالب توجه در سال جاری حکایت می‌کنند.
کد خبر : ۲۰۵۶۰۹

«غشاذر» به باشگاه ۹۰ تایی‌ها می‌رسد!

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی» با نماد «غشاذر» از ابتدای سال جاری تا به امروز، رشد قیمت ۱۸۶ درصدی هر سهم خود را تجربه کرد.
این سهم در سال جاری، همانند سال‌های ۹۵ و ۹۶ بالاتر از شاخص کل قرار گرفت و رشد کمتر سال ۹۷ را جبران کرد.

«غشاذر» به باشگاه ۹۰ تایی‌ها می‌رسد!

آبسیم پلاس مدتی قبل معاملات «غشاذر» را به معرض نظرسنجی گذاشت و مشخص شد که میل به فروش بالا است. بر اساس نتیجه این نظرسنجی، ۵۹ درصد موضع فروش را در این سهم انتخاب کردند و ۴۱ درصد اعلام کردند در سمت تقاضا می‌ایستند.

این سهم از ابتدای سال جاری تا به امروز، در مجموع ۴۸ هزار خریدار و ۳۹ هزار فروشنده داشته است. به طور کلی، در این مدت حقوقی‌ها بیش از ۱۰ میلیون از سهام «غشاذر» را به حقیقی‌ها فروختند و خود برآیند خروج رسم کردند.

این شرکت فعال در حوزه محصولات لبنی، در پاییز رکورد فروش فصلی خود را شکست و درآمد ۸۶۲ میلیاردریالی به بار نشاند که در مقایسه با پاییز سال ۹۷ حدود ۵۶ درصد رشد نشان می‌دهد. در مجموع، «غشاذر» طی دوره ۹ ماهه سال جاری، با رشد ۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳۱۶ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

«غشاذر» به باشگاه ۹۰ تایی‌ها می‌رسد!

با توجه به روند کنونی انتظار می‌رود در زمستان سال جاری، همانند روند سال گذشته، در محدوده پاییز درآمدزایی انجام گیرد. از همین رو، برآورد می‌شود در زمستان در محدوده ۹۰۰ میلیاردریال فروش انجام گیرد و جمع کل درآمد‌ها در پایان سال به رقم ۳۳۰۰ میلیارد ریال نزدیک شود. البته هیئت مدیره شرکت پیش از این برآورد کرده بودند در سال ۹۸ به درآمد ۳۶۰۰ میلیارد ریالی دست یابند.

با فرض حاشیه سود خالص ۳ درصدی که در چند دوره مالی اخیر تکرار شده و با لحاظ درآمد عملیاتی ۳۳۰۰ میلیارد ریالی، «غشاذر» در پایان سال ۹۸ به سود خالص ۹۹ میلیارد ریالی دست خواهد یافت که ۸۰ درصد بیش از سود سال ۹۷ است.

شایان ذکر است که «غشاذر» از نظر مبلغ فروش در بین شرکت‌های لبنی حاضر در بازار سرمایه رتبه ششم را دارد و از نگاه حاشیه سود خالص، در جایگاه چهارم ایستاده است.

«غشاذر» به باشگاه ۹۰ تایی‌ها می‌رسد!

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با دریافت مجوز تغییر نرخ فروش صورت گرفت؛

انتظار تاثیر ۴درصدی در سود "غشاذر"

شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی خبر داد؛

خبر خوب برای سهامداران "غشاذر"

افزایش سودآوری شرکت در سال ۹۸؛

نسبت قیمت به درآمد ۲۰۰ واحدی "غشاذر"

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران تاکید کرد:

زمان نامشخص افزایش قیمت لبنیات

ارسال نظر